Witte kool. In een gewone BH. Ze geven een stof af die de zwelling remt. Gebruik je ze meteen dat hebben ze meer effect dan na 3 weken.
Onder de douche een bh aan..? Dat zou ik niet doen. Tijdens de bevalling..? Ook niet. Gewoon na de bevalling lekker douchen en vanaf dan een strakke bh aan doen. Hoe het loopt en of je wel of geen (pijnlijke) stuwing krijgt en of je borsten snel weer het oude formaat krijgen is toch niet te zeggen. Laat je niet gek maken en maak je er niet te druk om.
Nou mensen, ik ben inmiddels een week geleden bevallen van een meisje. Ik ben de bevalling ingegaan zonder bh. Daarna gedoucht zonder bh. Vervolgens tot nu toe elke nacht en dag een sportbh om. Op de 3e/4e dag begon de stuwing. Eerst heb ik gekoelde zoogcompressen (natte zoogcompressen in de diepvries) in m'n bh gehad, maar dat vond ik geen succes. De kraamverzorgster kwam met de tip om de borsten met een dikke laag groene zeep in te smeren. Vervolgens een kwartiertje laten zitten en daarna schoonmaken (douchen/wassen). Dit heb ik gedaan en dat gaf wel een verkoelend gevoel. De volgende nachten heb ik alleen nog maar gekneusde witte koolbladeren in mijn bh gehad. En dan bij elke voeding van J. ging ik dan de koolbladeren verversen. En nu zijn we een week verder. De stuwing is weg. De borsten voelen nog wel zwaar aan. Er zit ook nog wel wat in, want gisteren zag ik ook weer een puntje gele colostrum. Maar 't gaat de goeie kant op.
Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!!! Het is je dus nog meegevallen tot nu toe? Ik had dat verlies van melk/vocht ook nog even nadat de stuwing weg was.
Ik ben ruim een week geleden bevallen en heb niet veel bijzonders gedaan. Op de derde dag kreeg ik inderdaad stuwing met verhoging, ik heb toen mijn borsten 1 x leeggemaakt onder de douche. Dit hielp super, daarna heb ik enkel een keer koude compressen (ingevroren maandverband) gebruikt. Na 24 uur was het ergste al voorbij, nu lekken ze nog wel wat maar pijn doet het niet meer.
Mja, het is alleen zo vervelend dat je een paar dagen pijnlijke borsten (stuwing) hebt en dan ook nog pijn aan de hechtingen/knip. 't Is gewoon even een paar dagen afzien. Maar wat ik al zei, 't gaat de goede kant op. Met m'n borsten helemaal. Nu van onderen nog.... 8)
Dag en nacht een BH aan en hopen dat je zo min mogelijk last hebt van stuwing. Ik heb twee dagen een beetje zere borsten gehad en daarna was het over.
Hier idd. dag en nacht een sportbh (zonder beugel) aangehad en na 10 dagen had ik weer 'normale' borsten.
M'n borsten zijn inmiddels al weer een poos 'normaal'. Maar ik heb tijdens het douchen geen bh aan gehad. Ik zorgde er wel voor dat de douchestralen niet rechtstreeks op m'n borsten kwamen. Gewoon met m'n rug naar de douchestralen toegekeerd. 's Nachts had ik wel een een sportbh (zonder beugel, van de Hema) aan.
Ik slik homeopatische pillen wat tegen stuwing is en werkt goed. Gewoon te verkrijgen bij de apotheek (kruidvat, dio etc.. verkopen het niet) Phytolacca ofzo heet het