Hoi allemaal, Ik ben nu 5,5 week zwanger en superblij!!!! (besef het nog niet helemaal omdat ik,buiten een klein beetje misselijk en beetje moe, verder niet veel voel.) Maar 2 testen vertellen toch echt de waarheid Nu heb ik samen met schoonzusjes afgesproken dat we in herfstvakantie naar sauna gaan. Dit wordt afgeraden tot 12 week (en verdere zwangerschap als je het niet gewend bent> ik ben dus geen sauna gewend) De echo krijg ik pas half oktober (dan ben ik 12 week) en ik wil het niet eerder vertellen. Hebben jullie ook wel eens zoiets gehad? Ik ben geen ster in liegen en bij smoesjes vragen ze toch door waarom ik niet kan (het is tenslotte al geboekt) Wat moet ik nu doen?
lastig inderdaad.. Last minute ziekmelden is niet aardig maar dan hoef je je niet in allerlei bochten te wringen.. Ik zou het verder ook niet weten eigenlijk.. Gefeliciteerd ook!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! hmmm lastig! Ik had ook een saunabezoek gepland staan een week nadat ik positief testte, maar dat was met mijn beste vriendin en die heb ik het dan ook meteen verteld! Kan je niet iets verzinnen dat je een financiele tegenvaller hebt gehad ofzo en je het even niet zit zitten om naar de sauna te gaan omdat het toch wel een hoop geld kost... Of dat je je niet lekker voelt en het daarom niet ziet zitten?
Denk dat het toch een kwestie wordt van op het laatste moment afzeggen.... buikgriep??!! moeilijk om nu al iets te verzinnen voor over een paar weken..... zonder dat het opvalt...
Ja ik was bang dat het inderdaad dan op ziekmelden aankomt, maar ik mag graag aardig gevonden worden en dat voelt niet zo goed haha. En inderdaad, als het een vriendin was geweest, had ik het verteld maar nu is het familie en is het te dichtbij.... mmm, lastig he....
Ik ga nooit naar sauna's, dus misschien kan dit helemaal niet....maar...gewoon zeggen dat je ongesteld bent?
Ik weet het: Je laat binnenkort een spiraaltje zetten en ivm de bloedingen die je dan de eerste maanden hebt is de kans aanwezig dat je niet kunt gaan. Dan plannen jullie gewoon iets anders, een high tea ofzo!
Zou me ook laatste moment ziekmelden! 2 daagjes van te voren alvast zeggen ' hoop dat ik mee kan want ben niet zo fit'! En dan nog bijzeggen pff ben ik nog ongesteld geworden ook haha
ja maar is het dan niet raar als ts dan paar weken daarna verteld dat ze zwanger is? ik zou t ook op buikgriep houden tzt ..idd dagen ervoor beetje zielig doen dat je je niet goed voelt (misschien is dat dan ook ECHT wel zo) en dan idd afbellen de dag ervoor ofzo
Ik dacht dat je gewoon altijd kon gaan als je maar niet de infrarood doet en goed naar je lichaam luistert. Mijn dochters zijn er beide goed vanaf gekomen ha ha. En deze zwangerschap ben ik trouwens ook geweest, maar ik ga best vaak en ben het wel aardig gewend. Ik kan niet echt een goede smoes verzinnen, maar ongesteldheid is idd het eerste wat in me op komt, maar het hangt er een beetje van af, want als dat je normaal niet uitmaakt valt het wel op. Anders kan je idd iets verzinnen. Bij koorts of ontstekingen mag je bv niet gebruik maken van de sauna. Je kan ook zeggen dat je een steenpuist ergens hebt, zijn besmettelijk en mag je ook niet in de sauna...
Wanneer is de herfstvakantie dan bij jullie? Bij ons pas in de week van 24 oktober. Wellicht kan je je echo net voor julie date plannen en kan je dus vertellen dat je niet mee gaat omdat je zwanger bent...?? En anders idd kort dag af- of ziekmelden... Ik heb trouwens deze week nog gelezen dat ze het zelfs tot 16 weken afraden (en idd als je het niet gewend bent sowieso)
Ik heb dat ook gehad, ik heb het op bloedverlies gegooid . We zijn toen een dagje naar Keulen geweest .
Ik heb een week van te voren gezegd dat ik een ontstoken teen had en dat ik daarvoor een kuurtje had. Ivm hygiene kon ik dan ook niet mee naar de sauna..... xxx
die teen is een goed idee want kan kan je ook niet op blote voeten lopen want dan besmet je alles. Ik denk dat ik die zou gebruiken. Sterkte
Ik ben niet zo van liegen en er omheen draaien. Daarbij als er nu al geboekt is voor ergens in oktober kun je nu waarschijnlijk nog gratis annuleren, als je dat een dag van te voren doet, moet je misschien nog een deel zo niet het hele bedrag betalen. Is het niet een idee om gewoon je schoonzus de waarheid te vertellen en erbij vermelden dat je het wel echt nog even stil wilt houden dus dat ze haar mond dicht moet houden tot ze een seintje van je krijgt dat iedereen het weet? Ik snap zo wie zo niet waarom we nog steeds allemaal zo aan die 12 weken vast zitten. Ik ben zo blij geweest er heel open over te zijn geweest, ik heb mijn verdriet altijd met andere kunnen delen.
Dank jullie wel voor alle reacties. Ik snap dat sommigen niet de 12 week afwachten, alleen ik zou dit wel graag willen. Het is voor mij nog heel onwerkelijk omdat ik weinig klachten heb en toch eerst met de echo wil zien of hartje klopt enzo. Maar dat is voor iedereen persoonlijk Bij ons is de herfstvakantie 3e week oktober, dus wellicht dat ik dan net echo heb gehad, maar dan is het nog krap en ik weet niet hoe het zit met annuleringskosten enzo. Mijn schoonzusjes kan ik het nog niet vertellen want die houden ECHT hun mond niet, ben ik bang. En we hebben besloten het eerst aan ouders te vertellen. Ongesteldheid heb ik ook al aan zitten denken (maar we gaan wel op badpakkendag, dus of dit perse uitmaakt...) Ontstoken teen is inderdaad 2e optie, ik heb nog wel eens voetproblemen. In ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken!!!