Wat te doen?

Discussie in 'Voeding' gestart door Zonnetje79, 10 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje79

Zonnetje79 Actief lid

4 nov 2008
    136
    0
    0
    Eindhoven
    Ik lees hier al de verhalen over de voeding maar ik kom er niet echt wijs uit. Op dit moment is mijn zoontje 7,5 maand en de laatste 1,5 week drinkt hij heel slecht zijn flessen. Bijvoeding krijgt hij al geruime tijd en lust het steeds beter. Hij hapt echt goed door en heb het idee dat er nog wel meer bij kan. Hij wil alleen zijn flessen niet leegdrinken. Hij komt nu de laatste dagen net aan de 400 ml en dat is niet veel volgens mij. Ik maak me een beetje zorgen want 2 maanden geleden had hij ook deze periode en is toen 2 weken op hetzelfde gewicht blijven hangen. Het CB zei dat het toen nog niet uitmaakte maar dat we het wel in de gaten moeten houden als hij niet aankomt. Vorige maand was hij gelukkig 600gr aangekomen maar nu begint het weer. Hieronder ons schema;

7:15 fles pap 180 ml (drinkt hiervan max 150 ml)
    10:30 fruithapje (gaat helemaal op)
    12:30 boterham met 90 ml (dit gaat helemaal op)
    Tussendoor als hij wakker is een flesje diksap
    16:00 fles 180 ml (drinkt hier van max 150 ml of minder)
    17:30 warme maaltijd/ groente/fruithap met een toetje ( dit gaat helemaal op)
    20:30 fles pap 180 ml (drinkt hier max 150 ml of minder)

Als hij de fles niet meer wil, slaat hij deze weg, ik kan proberen wat ik wil maar krijg het er niet in. Wil niet gaan vechten met de flessen maar maak me wel zorgen. van het cb mag ik geen fles weglaten, dus blijven zitten op 4 flessen, waarvan 2 met pap.

Zou dit weer een fase zijn? Ligt het aan het warmere weer of kan dit te maken hebben met doorkomende tandjes. Hij is wel super vrolijk dus hij heeft er geen last van zou je zeggen. Maar mama wel :x. Soms denk ik; hij zal niet doodgaan van de honger maar dadelijk komt hij weer niet aan en dan??

Iemand tips/ideeën?

2. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    heel herkenbaar, mijn meisje zit nu ook zo'n beetje in zo'n fase. Maar hier wilde ze ook geen groente en fruit. Ik heb juist wel een fles weggelaten en ze gaat weer steeds beter eten en drinken......
    waarom mag er geen fles af?

3. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Herkenbaar... Veerle heeft regelmatig zulke periodes gehad. Tja, je kunt er moeilijk een trechter inzetten hè?
    Ik denk dan maar dat ze wel pakt wat ze nodig heeft en zorg gewoon dat ik voldoende aanbied. Zolang ze genoeg plast, maak ik me maar geen zorgen. Heb ik wel gedaan hoor, maar laat het nu los en weet je, ze eet en drinkt beter dan ooit!

Plast je zoontje wel genoeg? En hij is gewoon vrolijk zeg je... Nou, dan zou ik me voorlopig maar geen zorgen maken hoor.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als ik goed reken krijgt je kindje dus nog ongeveer 550 cc opvolgmelk binnen + een zuiveltoetje. Gezien de bijvoeding die hij eet is dat voldoende!

5. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    #5 Huismus, 12 jun 2010
    Laatst bewerkt: 12 jun 2010
    Ik wilde al zeggen, mijn dochtertje eet minder hoor.

8.00u bordje pap ongeveer 150-175cc
    9.30u fruithap ongeveer 100-150gr.
    12.00u fles 200cc
    13.00u halve boterham (eet ze vaak niet helemaal op)
    17.00u paar hapjes groente + toetje ongeveer 75-100gr.
    20.00u laatste fles 200cc

Groente is echt een ramp, op een goede dag, eet ze ongeveer 50/60gr. maar meestal maar een paar hapjes.
    Water/diksap/thee wil ze niet eigenlijk niet.
    Wel eet ze tussendoor nog een cräcker, dat vindt ze heerlijk.

Liefs Huismus

edit: laaste fles laat ze ook weleens staan of drinkt ze niet helemaal op.

Deel Deze Pagina