Wanneer besluiten tot strippen en/of inleiden?

Discussie in 'De bevalling' gestart door belinda203, 15 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Hoi meiden!

ik ben vandaag 39 weken en 4 dagen zwanger,en behalve harde buiken zijn er nog geen tekenen van een bevalling.Ik lees regelmatig dat er iemand gestript is of dat ze ingeleid zijn of gaan worden..Wanneer wordt er tot deze maatregelen besloten??
    Maandag moet ik weer voor controle naar de verloskundige,en gezien de wisselende verhalen weet ik niet precies hoe het nu zit.Kunnen jullie me een antwoord geven?Wanneer en waarom is er tot deze acties besloten bij jullie??
    Vast bedankt voor de reactie's! :D

2. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Ik ben na een zwangerschap van 41 weken ingeleid om de volgende reden.
    ... 5 weken geen slaap, continue voorweeen (5 weken non-stop), pittige bekkeninstabiliteit. Mijn lichaam was zo overprikkeld en oververmoeid dat ik waarschijnlijk zelf geen goede wee meer kon maken. Ik had geen energie meer voor een bevalling, dus ik heb eerst een dag op slaapmiddel en pijnstillers in het ziekenhuis gelegen (4 uur slaap gehad) en ben daarna ingeleid. Het moest maar eens over zijn volgens de verloskundige en de gynaecoloog.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier kreeg ik bij 41 weken het aanbod om gestript te worden..
    MAAR heb het niet aangenomen. In mijn familie zijn langdragers normaal, ben zelf 17 dagen te laat geboren. En omdat strippen alleen helpt als het lichaam al bijna zover is, leek het mij zinloos om daar te gaan wroeten terwijl mijn lichaam hoogstwaarschijnlijk niet zover was.
    Daarbij kon ik ook niet gestript worden, omdat bij onderzoek bleek dat de kleine niet was ingedaald. Verder ook nauwelijks klachten of voortekenen.
    En de dag erna ben ik bevallen van een zoontje

Een kennis was op dezelfde dag uitgerekend, en die is wel met 41 weken gestript, en met 41+3, en met 41+5. En is op 41+6 bevallen.

4. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Het is per verloskundige verschillend sommige doen het eerder dan andere, sommigen doen het zelf en andere verwijzen je door. De reden kan ook verschillen, lichamelijke klachten of overtijd lopen o.i.d.
    Mijn verloskundige deed zelf niet strippen maar verwees je daarvoor door naar de gyn. Dat deed ze pas 41+3, maar ik had dan ook nergens last van. De gyn keek eerst of het nog allemaal goed was met het babytje (genoeg vruchtwater en zo) en of voelde of er uberhaupt gestript kon worden. Want daarvoor moet inderdaad je lichaam klaar zijn, een beetje ontsluiting en een verweekte baarmoedermond. Het is een vervelend gevoel maar doet niet echt pijn.

Bij mij heeft het geen nut gehad, behalve dan dat ik de slijmprop verloor in de dagen daarna. Ik denk ook niet dat ik het de volgende keer nog een keer doe. Ik had tot dan toe nergens last van en daarna ook niet alleen dat slijm (en niet zo'n beetje ook, dat vond ik gewoon niet prettig).

Inleiden wordt normaal gesproken pas gedaan bij 42 weken, maar las net op dit forum dat het veranderd is en dat je bij 41 weken vrijwillig ingeleid kan worden.
    Na het strippen kreeg ik te horen dat als de bevalling niet uit zich zelf begon ik met 42 weken 's ochtends moest bellen naar de verloskamers of er plek was om in te leiden. Als er geen plek was moest ik een dag later weer bellen. Gelukkig was er plek en ben ik met 42 weken ingeleid. Eerst is er 's ochtends een gel ingebracht, 's middags de vliezen gebroken en een infuus aangesloten. Nadat het infuus is aangesloten ben ik binnen 4 uur bevallen. De rest maakte nog geen wee bij me los.

Ik zou als ik jou was maandag even informeren bij je vk wat ze gaan doen en hoe lang ze je door laten lopen. Gewoon voor je eigen rust dat je weet wat je eventueel te wachten staat de komende week / 2 weken.

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik heb zelf bij 40+3 dagen gevraagd of de vk eens wilde kijken of er al wat gebeurde van onderen. 1 mager centimetertje ontsluiting. Ze bood wel aan om te strippen, maar vertelde erbij dat het weinig kans van slagen had en dat ik er waarschijnlijk alleen een slapeloze nacht met veel pijn aan over zou houden, zonder verder resultaat. Dus niet.
    Met 41+1 hebben ze toen weer gekeken. Toen had ik 2 cm ontsluiting, maar de boel was nog steeds niet erg verweekt. De vk zei dat strippen nog steeds niet veel zin had. Wel maakte ze een afspraak omdat ik 2 dagen later overgedragen zou worden aan het ziekenhuis. Dan zou er een CTG en echo gemaakt worden en obv de uitkomst daarvan een afspraak om in te leiden. De inleiding zou dan waarschijnlijk met 41+6 of 42+1 plaatsvinden (zaterdag of maandag) omdat ze dat hier niet op zondag doen als het niet nodig is.
    Gelukkig ben ik met 41+2 alsnog vanzelf bevallen. Ik had toen al wel afgesproken dat als ik weeën zou krijgen, dat mijn vliezen gebroken zouden worden om de boel goed op gang te krijgen. Ze zei letterlijk: "Dan zul jij eens zien hoe snel we die baby eruit hebben." En dat was ook zo, een uur na het breken van de vliezen is hij geboren.

6. EmyD

EmyD Niet meer actief

Bij mij is het begonnen met (regelmatig) rommelen toen ik 40+3 weken zwanger was. Toen het een uurtje of 10 aan het rommelen was, is de vk langsgekomen en ik bleek 1 cm ontsluiting te hebben. De vk heeft toen gestript en toen begon vrijwel meteen het 'echte' werk (weeen om de 4-5 minuten). Die avond ben ik nog een keer gestript en bij 4 cm ontsluiting zijn de vliezen gebroken door de vk. Vrijwel meteen kreeg ik persweeen en 20 minuten later was ze er.
    Bij mij is het dus heel erg opgeschoten na het strippen. Maar zoals eerder gezegd, je lichaam moet dan al wel enigszins bezig zijn..

7. Tizzy

Tizzy Actief lid

9 feb 2008
    277
    0
    0
    Hier gestript ivm voorgeschiedenis met premature weeen, wekenlang harde buiken, obstipatie etc.
    Met 39 weken alleen getoucheerd, om te strippen te weinig verweekt en verstreken; met 39w6d wel echt gestript; bmh was 3/4e verstreken dus goeie kans op slagen en dat bleek, 's avonds begonnen de weeen voorzichtig en de volgende dag bevallen!

8. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Ik ben gestript met 40wk1d. De reden was omdat ik al 3 valse starten had gehad , met 35-36wk , 36-37wk en met 39wk.
    Lichamelijk was ik helemaal op en fysiek zat ik er helemaal doorheen. Normaal strippen ze bij ons pas vanaf 41wk maar mijn VK had door dat ik dat niet ging voldhouden..
    Met 40wk2d begon bij s'ochtends heel langzaam de weeen , dacht eerst weer een valse start maar dat was het niet ! De hele dag heeft het zich opgebouwd en snachts om 0.00 precies zijn mijn vliezen gebroken (door de VK) en ik ben om 3.58u bevallen van een gezonde dochter !

9. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    Heb zelf met vk hierover gesproken en zij zei dat na de uitgerekende datum hoef ik het maar te vragen en zullen ze mij strippen.
    dat geeft wel fijn gevoel.

10. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Ik ben net bij de verloskundige geweest voor controle.Alles was goed gelukkig! :D
    Ik heb de vraag gesteld wat er gebeurd als er de komende weken niks gebeurd qua bevalling.
    Ze kijken het nog 1 week aan,aangezien de meeste eerste kinderen toch later geboren worden dan de uitgerekende datum.Is er volgende week nog niks,dan gaan ze inwendig onderzoeken of de baarmoedermond al verweekt is en of er al iets te zien is van ontsluiting.
    Verder proberen ze dan de vliezen wat losser te maken van de wand.Pas na 42 weken sturen ze je dan door naar de gynaecoloog om ingeleid te worden.We gaan het afwachten,ik vind het in ieder geval erg spannend worden!

11. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    ja en dat is dus wat ik wil voorkomen.. ziekenhuis bevalling..
    dat weet mijn veloskundige ook dat ik HEEL graag thuis wil bevallen dus daarom gaan ze zeker zoveel mogelijk doen om dat voor mij waar te maken

12. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ik zou gestript worden met precies 41 weken...is niet gedaan omdat ik met 40+1 spontaan ben bevallen

13. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ik ben gisteren gestript nu vrijdag weer terug komen dan nog een keer strippen
    als de baby nog niet komt wordt ik Dinsdag ingeleid

14. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ze hebben gekeken of ik afgelopen week al gestript kon worden.. doordat ik fysiek en mentaal er gewoon helemaal doorheen zit.. helaas zat bm nog helemaal dicht... woensdag kijken ze weer.

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ben ingeleid na 44 uur weeën om de 3 min en net 3 cm onsluiting.3 uur later was meneer er

16. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    strippen heeft bij mij niks gedaan nu morgen nog een keer

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    De ontsluiting bleef bij mij op 1 cm hangen, terwijl ik wel al uren en uren regelmatige weeën had die kort op elkaar kwamen. Toen heeft de vk mij gestript. Het haalde alleen niets uit, want ik bleef gewoon op 1 cm hangen en moest toen naar het ziekenhuis. Ik was 39 weken en 2 dagen zwanger toen ik gestript werd.

18. linda1986

linda1986 Actief lid

16 mrt 2009
    111
    0
    0
    ik ben met 38+2 gestript ivm met ernstige BI. Helaas intussen nog geen effect gehad, dit was donderdagavond. Vandaag nogmaals strippen en anders word ik woensdag ingeleid. hoewel ik liever spontaan weeen krijg ik vind een inleiding een heel dubbel gevoel hebben! Fijn dat er een einde aan de zwangerschap komt maar ook omdat je weet wanneer en hoelaat etc. het gaat gebeuren. Herkent iemand dit?

Groetjes Linda

19. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Ik kon niet gestript worden, omdat bij mij idd de baarmoedermond ook niet verweken was, zat allemaal nog helemaal dicht, dus ben met 42 weken ingeleid.

20. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    goh dit topic geeft helemaal geen moed. haha

de vorige keer zat ook alles nog dicht met 41 week en 4 dagen..
    aankomende vrijdag (40+6) gaan ze me proberen te strippen

maar ten eerste is het al niet ingedaald.. dus zullen ze het vast niet doen

en ten 2e.. denk niet dat er iets aan het verweken is daar

binnen

............

Deel Deze Pagina