's middags een klein flesje introduceren?

Discussie in 'Voeding' gestart door Daan78, 7 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    He meiden,

Sinds we bij Noor met fruit en groente hapjes zijn begonnen heeft ze harde ontlasting.(klei achtig zeg maar). Heb niet het idee dat het haar zeer doet, maar ze moet er wel veel moeite voor doen. Ik heb dat als gewoon aangenomen, ze krijgt immers ook wat 'vaster' voedsel.

Normaal gesproken krijgt ze 3 flessen van 180/6, 's ochtends een fruithapje, 's middags een soepstengel of een halve liga (niet dagelijks), aan het einde van de middag begin van de avond groente.

Omdat ze gister wat hangerig was heeft ze een extra fles gekregen en vanochtend had ze een mooie poepluier. Niet te dun en niet te dik.

Is het dan een idee om haar, 's middags bijvoorbeeld, een klein flesje met water of thee te geven? En is dit ook een beetje normaal gezien haar leeftijd? En hoeveel mag ze dan of maakt dat niet uit?

Alvast bedankt.

2. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Hoi,
    Finn krijgt ook sinds hij fruit en groente eet, smiddags een flesje thee, water, diksap oid. Aan het begin zat hij nog op 4 flessen, en dus wat sap oid, nu inmiddels nog maar 2 flessen en wat meer drinken erbij overdag.

Dus lijkt me een goed idee!

3. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Tanja, bedankt voor je reactie.

En mag ik vragen of Finn misschien ook andere ontlasting kreeg? Of is dat niet aan de orde geweest?

Hoeveel geef je er bij aan extra vocht?

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Hoi!

Bij mijn zoontje wisselt het nogal of hij kleiachtige ontlasting heeft of normale. Ik geef sowieso standaard extra water bij zijn flessen en 's middags krijgt hij sap (water en thee lust hij niet).
    Hij drinkt denk ik zo'n 50cc tot 75cc sap en dus 30cc extra water (sinds een week wil hij geen 4 flessen meer).
    Het ligt denk ik ook aan wat ze eten. Banaan werkt stoppend bijvoorbeeld. Pruimen juist laxerend.

Maar volgens mij kan dat klei achtige geen kwaad mits ze er geen last van heeft. Mijn zoontje heeft er geen last van dus dan doe ik er ook niks mee. Als ik zie dat hij wel last krijgt, dan geef ik hem dus een dagje pruimen.

5. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Bedankt boefjesmama,

zoals ik al schreef heb ik er eigenlijk ook geen aandacht geschonken, tot ze vanochtend dus die dunnere ontlasting had.
    Toen legde ik die link met haar vochtinname. Als het daar al mee te maken heeft natuurlijk.

En tja, het soort eten. Nooit bij stilgestaan eigenlijk haha

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ze mag gewoon lekker een flesj of tuitbeker wat dat kan je ook doen daar mee oefnen sap/water/thee je kan dit dan tussen de flesen en het eten door doen. of gewoon er na

7. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Hallo,
    Heb er eigenlijk nooit zo opgelet bij Finn, aangezien hij nooit problemen ermee had, maar volgens mij is het bij Finn niet echt veranderd.
    Finn krijgt ongeveer 1 tuitbeker per dag (200ml) vocht, soms iets meer, soms iets minder...

Deel Deze Pagina