Zojuist de 20 weken echo gehad. Behoorlijk op verheugd. Weer een gezichtje of een handje zien. Eerdere echo was zeer duidelijk. Dit keer lag het kindje heel diep en ook nog letterlijk dubbelgevouwen. Hierdoor waren de beelden voor een leek heel onduidelijk. Verschillende posities geprobeerd linkerzijde rechterzijde, duwen op de buik. Kindje bleef liggen in dezelfde houding. uiteindelijk wilde de verloskundige (man) het dan maar inwendig proberen. Toch altijd een stuk schaamte. Nu kon hij alleen bovenkant hoofdje in beeld brengen. Met het apparaat porde hij om het kind te laten draaien. Dit lukte niet en voelde voor mij heel onprettig. Uiteindelijk lukte het met veel moeite om het geslachtsdeel in beeld te brengen. Waarschijnlijk een meisje. 4 weken eerder gaf hij aan dat het een jongen was. Verwarring Hartje kreeg hij met geen mogelijkheid in beeld Uiteindelijk weggegaan met nieuwe afspraak en maar 1 foto. Helaas over 9 dagen pas de nieuwe echo. Ik had met 20 weken het idee dat alles duidelijk zichtbaar zou zijn. Verkeerde verwachting van mijn kant. Ben benieuwd wat jullie in deze geslachtsfoto zien
Bedankt voor jullie reacties. Ga op internet maar een hoop voorbeelden opzoeken . Hopen dat ik dan volgende keer wel Lichaamsdelen kan onderscheiden
Als ik zo je verhaal hoor, zou ik nergens van uitgaan. Het was blijkbaar erg moeilijk om alles in beeld te krijgen. Lijkt me vrij sterk dat ze het verkeerd hebben gezien bij 16 weken. T kan best hoor, dat het een meisje is straks. Ik zou er alleen nu niet vanuit gaan.
Wat een rare gang van zaken! Inwendig porren om te zorgen dat het kindje beweegt, geen hartje in beeld kunnen krijgen.... Tuurlijk kan het dat een kindje er niet goed voor ligt, maar je krijgt half nieuws en daarna mag je 9 dagen wachten op een nieuwe echo. Ik zou me niet zo laten afschepen eigenlijk of er moet echt een goede reden zijn waarom het 9 dagen moet duren tot de volgende afspraak. Een hartje is op dit termijn toch wel het minste wat ze gelijk in beeld moeten kunnen krijgen namelijk.
Wat een raar verhaal! Je was niet in een ziekenhuis neem ik aan? Ik zou een ander echocentrum kiezen na deze ervaring. En niet pas over 9 dagen weer naar dit rare figuur! Foto lijkt een meisje, maar ik zou er gezien je verhaal niet oo vertrouwen dat hij het juiste in beeld heeft gebracht. Bij 20 weken zag wij de bloedstromen in de kamers van het hart. Hoe kan je nu weer geen hartje kunnen tonen bij een 20-weken echo als goede echoscopist ?!
Ik ben nog steeds een beetje van slag na deze ervaring. Laat in ieder geval nooit meer een echo doen als kind niet wil draaien. Heb het een beetje over mij heen laten komen maar druiste zo tegen mijn gevoel in. Voelde zo onbeschermd dat gepor. Was niet in het ziekenhuis wel bij een echocentrum dat hele goede recensies op internet heeft. Andere echo's deed hij zeer kundig. Ik had bij kennissen zulke mooie 20 weken echo's gezien. Ik ga vandaag eens rondbellen of iemand plaats heeft. Dan betaal ik het zelf wel. wil zo graag even hartje zien en gezichtje.
Inderdaad een vreemd verhaal, kan je verloskundige niks voor je doen? Of was dit jouw vaste vk? Anders zou ik echt vragen naar een verwijzing naar een ander echocentrum.
Tja een 20 weken echo is er natuurlijk niet voor de mooi om even heel bot te zeggen. Het is een medische echo waarbij je hopelijk een aantal afwijkingen kunt uitsluiten. Dat gezegd, mijn kleintje hebben we deze zwangerschap ook nooit goed in beeld gehad. Ze werkt nooit mee. Bij de 20 weken echo wel een duidelijker beeld dan jij, maar ook geen mooie foto van een gezichtje/handje of iets dergelijks. Met het gepor proberen ze het kindje te laten draaien, maar soms werkt het gewoon niet mee. Inwendig was waarschijnlijk zijn laatste poging (omdat uitwendig gewoon niet goed ging). Mbt het hartje, denk dat hij het wel gezien heeft, maar niet op de manier waarop hij wilde. Ze controleren het hartje namelijk heel veel punten en als de baby er niet goed voor ligt dan kunnen ze er geen uitspraak over doen. Als het niet goed voelt zou ik voor een ander gaan, maar op zich lees ik niet heel veel verkeerde dingen.
Nou, ik vind dit toch redelijk vreemd. Ik heb ook een 20 weken echo gehad waarbij niet alles goed in beeld kwam en er werd een beetje op mn buik geduwd met het apparaat, ik moest naar mn zij draaien en later maar even gaan lunchen om na 1,5 uur weer terug te komen. Inwendig porren zou ik niet eens toestaan.
Uiteraard snap ik dat het een medische echo is en geen pret echo. Toch had ik wel verwacht dat er iets te zien zou zijn. Of op zijn minst even de geruststelling door het hartje te laten horen. Ik heb vandaag rond gebeld en kan nu vrijdag bij een ander bureau een echo laten maken. Een gewone pret echo.
Sowieso zou je het gezichtje hebben moeten kunnen zien bij het nakijken van de hersenen en het neusbotje.
Wat vervelend dat het zo ging Hier ook moeite met het hartje op de goede manier in beeld te brengen. Gelukkig draaide ze op tijd net een klein beetje zodat het wel duidelijker was. Het komt wel vaker voor dat je terug moet komen omdat het niet duidelijk genoeg te zien is allemaal. Maar dit klinkt allemaal niet echt professioneel..
jij kunt gewoon het ziekenhuis bellen en aangeven dat je een 20 weken echo wilt plannen, hier hoef je dus ook niet voor te betalen dit recht heb jij gewoon jij bepaald namelijk waar je de 20 weken echo wilt laten doen, ik zou morgenochtend dus even de gyn bellen in het ziekenhuis
Je hebt recht op een 20-weken echo. Dat zit in het basispakket bij iedereen. T feit dat zij het niet goed hebben kunnen zien, zou automatisch moeten betekenen dat je snel weer terug moet komen. Immers, het is niet voor niets dat een 20-weken echo plaatsvindt rond deze termijn. Niet alleen het hartje is belangrijk, maar ook de hersentjes, de nieren, de maag, de slokdarm, de bloedvaten, en noem het allemaal maar op. Dan is her geslacht wellicht nog het minst belangrijke. Laat je niet afschepen hoor. Succes!
Nou als je A:slechte beeldkwaliteit hebt, B: als het kind niet goed ligt. Zo makkelijk als je er GEEN verstand van hebt!
Hoezo afschepen? Ts krijgt toch een herhalingsecho! Binnen de termijn. En dan nog, zijn door welke omstandigheden sommige structuren niet zichtbaar, dan wordt dat genoteerd, en houdt het op voor de seo.
Ja, over 9 dagen pas! Zoiets moet toch eerder kunnen zou je denken. Er zijn mensen die een keuze moeten maken aan de hand van een 20-weken echo. Natuurlijk wordt daar nu niet vanuit gegaan en bedoel ik het ook niet zo. Maar het is niet voor niets dat rond deze termijn de echo plaatsvindt.