o wat een groot misverstand zegt ze

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lennylenn, 17 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

nou ben ik me vandaag toch ontzettend kwaad geworden!!!!!!

breng maddox vanochtend om 07.30 naar de creche. eten meegegeven schone kleren en zn crecheboekje.

kom ik em vanmiddag 16.30 ophalen. ik loop binnen zie 1 leidster en 1 uitzendkracht. 5 babys. allemaal huilen! oke kan gebeuren. uitzendkracht heeft moeite met een schone pamper aantrekken voor een kindje ander kindje zit eenzaam in de box te huilen en voor zich uit te kijken eentje huilt in de wipstoel allemaal erg triest. nou ik trek maddoxs slaapzak uit want daar lag hij in te spelen. geen broek meer aan geen sokken. dus ik vragen ow hebben jullie zn broek en sokke nog ergens liggen? uuhh ja en wijst naar de huilende baby in de wipstoel...is dat zijn broekje?!!! :(:( IK FF IN DE WAR en zei uuh nee hij had een grijze aan. ow even zoeken. (het ging me ff te snel allemaal hoe raak je in hemelsnaam mn kind zn kleren kwijt? en gat het dan bij andere kindjes zoeken) uiteindelijk gevonden onder een stapel andere gevonden voorwerpen en kledingstukken. oke en zn sokken? o hoe zagen die eruit? nou geleurde met een beertje erop..
    o ik zie ze al Teunn teuuheeunnn kom es jij hebt maddox zn sokken aan. WTF!!!! dus ik keek dr een beetje boos aan en vroeg uuhh ging het wel goe hier vandaag? ja zegt ze maddox heeft lekker goed gegeten alleen op t laatst was het een beetje een rommeltje vandaar dat we zijn kleren kwijt waren.

oke f** it alles terecht. nu komen we thuis ik pak zn tas uit en wat zie ik tot mijn grote verbazing!!! maddox heeft maar 1 keer te eten gekregen!!!!! ik geef altijd zo een container met 3 gevulde bakjes nutrilon mee. en er was er maar 1 leeg. nou ik ontplofte zowat! hij heeft daar vanaf half 8 sochtends tot half 5 gezeten en dan maar 1 keer eten?!!! ik belde gelijk mn vriend op en zei dit is de laatste keer dat hij daarheen gaat ik regel wel wat op werk dat ik thuis met em blijf tot hij naar die andere creche mag want dit en dat is er gebeurd. rustig zegt ie ga nou niet te overhaaste beslissingen nemen ze zullen vast wel een verklaring hebben. nou toen werd ik helemaal kwaad. geen enkele verklaring is hier goed genoeg voor. mn kind heeft maar 1 keer gegeten klaar! zn kleren waren kwijt en zn neus zat dicht geplakt met groene snot. ik huilen aan de tel uit woede.

belde hij naar het kdv. ooo zegt ze echt waar? ja maddox heeft ook brood gegeten. ja zegt mn vriend maar hij is pas 7 maanden he hij heeft die flesjes nodig daar groeit en leeft hij nog van. brood en fruit zijn gewoon wat tussendoortjes maar hij is nog niet zover dat zn flesjes vervangen kunnen worden door een stukje brood. o zegt ze dat wist ik niet!!!!! nou hoelang werk je er al dan? en al werk je er niet lang hoe kunnen die andere k*t leidsters een beginnenling dan met een uitzendkracht op 5 babys laten passen? ik zal het allemaal doorgeven zegt ze. nee tr*t ik kom het vrijdag persoonlijk doorgeven

ligt het nou aan mij of klopt dit gewoon niet?

2. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik heb geen ervaring hiermee maar dat is echt belachelijk!!! Niet normaal gewoon!!! Ik had het wel geweten hoor... andere creche!!!

Moet wel een beetje lachen om hoe je het verteld!!! Je hebt pit hihi... Laat ze daar maar een poepie ruiken want dat kan echt niet!!!

3. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    :$

Lekker dan....arm kereltje! Hoor het helaas wel vaker dat het zo'n rommeltje is op kinderdagverblijven..zo ook mijn neefje die gewone melk kreeg toen hij borstvoeding moest hebben;)

Zou het idd persoonlijk door gaan geven, en als het makkelijk te regelen is met je werk zou ik indd thuisblijven met hem. Maar ben bang dat dat niet zo makkelijk gaat? Succes!! Als ik zoiets lees ben ik ZO blij dat ik nergens aant werk kom...hoe moeilijk we het qua geld ook hebben atm ff! ;)

4. lennylenn

hihihiihi. ben nu weer gekalmeerd dus kan weer lachen.

ja 16 maart mag hij naar de andere creche. tot die tijd regel ik wel wat op mn werk dat ik de woensdag en vrijdag vrij ben want anders heb ik geen opppas. maar hij gaat echt niet meer terug naar die creche

5. lennylenn

en buiten dit verhaal laatst ook weer..in normale gevallen bespreken of vragen de leidsters eerst aan de ouders of dat het kind bijv. een appeltje mag. dat vraag je gewoon eerst aan de ouders toch

nee hoor deze niet... vorige week.. heel leuk: maddox heeft zn flesje diksap helemaal leeg. krijgt hij dit thuis ook wel eens? ZOU JE NIET EERST EVEN VRAGEN OF DAT IK WEL WIL DAT HIJ DIKSAP KRIJGT VOORDAT JE HET GEEFT? en ja hij krijgt ook af en toe een flesje.

vervolgens... ik zie ik een speen met i love mama in zn tasje. niet van hem. ik weer terug brengen en zeg van deze speen is niet van maddi hoor. nee? zegt ze oo die gebruikt hij al weken dan weet ik het oook niet meer. welke speen is van hem dan? nou een blauwe met een groene ring. kijkt naar dr collega oww die heeft .....nu de hele tijd. :mad::mad::mad::mad::mad:

6. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Jee dit is echt niet normaal! :$ Ik zou ook hartstikke kwaad zijn. Wat fijn dat jullie al snel bij een ander kdv terecht kunnen.

7. 2g4e

2g4e Niet meer actief

OMG joh!!! Wat een verhalen... dat geloof je toch niet!!! Als jij hem daar niet weghaalt doe ik het whahahaha!!!! Wat een domme dozen daar zeg!

8. lennylenn

jaa ben ook echt heel blij dat hij daar binnenkort naartoe gaat. ik ging eens op de site van ggd kijken want daar kun je ook de rapporten vinden na het bezoekje van de ggd aan de creche waar jouw kindje naartoe gaat. en die creche waar hij straks naartoe gaat heeft heel goed gescoord dus dat geeft al een goed gevoel. volgende week gaan we voor het intake gesprek en mogen we even een kijkje nemen.

9. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Zie dat je uit omgeving rotterdam komt...uhhh, welke creche is dat als ik vragen mag???
    Mijn ventje gaat ook naar de opvang eind mei..En op welke site kun je die vergelijkingen bekijken?

10. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Nou wat een verhaal zeg! zat me hier echt kwaad te maken. Je hebt een goed besluit genomen om Maddox naar een andere creche te doen!!! Ik had hetzelfde gedaan, en wat onverantwoodelijk wat daar gebeurt zeg. Je laat je kindje in goed vertrouwen achter en dan kom je hem ophalen en tref je dit aan. Nee ik had ook meteen een andere creche gezocht, goed van jullie hoor! ;)

11. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    hier ook soms een rommeltje op t kdv, in het begin kreeg Bas ook soms een flesje minder. en krijgt ook eten wat hij nog nooit eerder heeft gehad.

hij gaat nog steeds naar dezelfde kdv toe. maar heb wel elke keer als er iets mis gaat op t punt gestaan om naar een andere kdv te gaan. maar vriend kalmeerde me en heb de leidster (ken ik allang als kennis) gesproken en soms is dat omdat het zo druk is. maar goed at ik ook geen excuus.

gellukkig heb je een andere creche gevonden hopelijk is deze wel goed. succes.

12. lennylenn

ik heb je een pbtje gestuurd

13. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Dat er een uitzendkracht komt, daar kun je als vaste leidster helemaal niets aan doen. Dat is helaas zo. Dat je als leidster blij bent met zo'n persoon is een tweede. Ik werk zelf op een kdv en echt wij hebben liever niemand, dan een persoon die niet eens weet hoe een luier werkt. Maar goed zo iemand kun je dus niet zomaar naar huis sturen.

Als ik jou was zou ik een officiele klacht indienen. Zorg dat dit op papier komt te staan. Desnoods bel je de manager van de vestiging/organisatie op. En leg je (netjes!) je verhaal uit.

Maar goed, mij gebeurt het ook wel eens hoor, dat ik kleding van een kindje kwijt ben of per ongeluk bij een ander kindje aan trek! Zorg anders dat je op elk kleding stuk zijn naam hebt staan. Kunnen ze ook niet zeggen van dat ze niet weten van wie het was! Werken ze daar niet met bakjes met naam of tasjes?

14. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Trouwens.....voeding geven als ik niet weet of een kindje het wel of niet mag doe ik NOOIT. Ik heb liever zekerheid en voedingen vergeten gebeurt me ook nooit!! Dat vind ik echt heel erg slecht!!!

15. lennylenn

@moonlight: dat je er niks aan kunt doen dat er een uidzendkracht komt dat snap ik. maar als je er dan toch eentje heb laat er dan iig een ervaren leidster bij zijn.

ze hebben daar wel tastjes (luizentasjes heten ze) maar die worden alleen gebruikt om de jasjes in te doen en zn tasje met extra kleren.

en het is idd belachelijk dat ze hem zomaar iets te drinken geven zonder dat met ons te overleggen. wie weet gaven ze hem wel iets waar hij allergisch voor is ofzo.

16. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Bij ons op het kdv hebben ze ook bakjes met luiertjes erin, extra kleding, en slaapzak. Als Thomas verschoont wordt of gaat slapen doen ze de kleding gelijk in dat bakje. Maar er mogen toch ook maar 2 of 3 babies ofzo op 1 groep? Tenminste dat is bij ons zo.

Ik heb nog nooit iets geks gezien bij ons. Eten krijgt hij zelfs altijd precies op tijd.

Zou idd een andere zoeken echt belachelijk

17. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Helemaal mee eens!

OOk al gaat hij niet meer naar dit KDV zou ik inderdaad een klacht bij de organisatie neerleggen.
    Ik was eerst ook niet tevreden over een aantal zaken en heb een officiële klacht ingediend.( had het eerst al 3 x met de dames van de groep geprobeerd op te lossen)
    Die klacht heeft geholpen.

18. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Jemig, ik kan me voorstellen dat je kwaad en verdrietig en onthutst bent! Erg slecht! En zoals jij het vertelt vind ik de houding van de vaste leidster ook wel een beetje slecht....Fijn dat je naar een andere creche kunt met Maddox.

Ik werk zelf ook op een kdv en ook bij ons gaan er weleens dingetjes mis (waar mensen werken worden fouten gemaakt) maar daar springen we dan niet zo lichtjes mee om.
    Over de speen....ik ben altijd heel netjes met de spulletjes van onze kdv kindjes maar ik word af en toe gek van al die spenen. Kinderen gooien 'm uit bed, baby's laten 'm los of tuffen 'm uit. En op geen enkele speen staat een naam. En natuurlijk weet je als moeder dat je kind een bibispeen met roze bloemetjes heeft, maar als je 12 kinderen moet verzorgen kan je dat echt niet allemaal onthouden. En ook mij gebeurt het weleens dat een kind de verkeerde sokjes aanheeft. Weet je hoe vaak dreumesen hun sokken uittrekken en baby's hun sokjes uit trappelen?

Maar dat maakt nog niet goed hoe slordig en onprofessioneel er op jullie kdv gehandeld is. Ik zou een klacht indienen, ookal ga je naar een andere crèche... :x

19. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Dit is echt niet meer normaal hoor.
    Ik kan mijn eigen voorstellen dat je je zoontje er niet meer heen brengt.
    Zijn die mensen daar wel opgeleid, anders moet je eens een keer een klacht indienen ergens, want er gaan nog meer kindjes daar naar toe.

20. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Wat anderen ook al zeggen.. de kleding-wissel-trucs... ja.. dat kán gebeuren.... hier ook een inval-leidster... (nog net geen uitzendkracht haha) maar ik heb gewoon altijd een paar prioriteiten als ik de kinderen niet goed ken; genoeg voeding, schone luiers en aandacht. De rest doe ik zo goed mogelijk, maar qua voeding durf ik van mezelf te zeggen dat ik daar nooit een fout in maak en hopelijk nooit zal maken.
    Soms is het wat puzzelen (krijgt deze baby elke 3 of 4 uur de fles) maar dan kijk ik naar de baby wat hij/zij aangeeft. Op de meeste kinderdagverblijven staan de schema's van de beebjes ook gewoon heel goed aangegeven en anders vraag ik het 's ochtends voor de zekerheid nog even na aan de ouders.
    Kleertjes en spenen zou ik inderdaad ook alle ouders aan willen raden namen er op/in te zetten... want maximaal 3 baby's??? haha nou, wij hebben een max. van 8 baby's op 2 leidsters en staan ook regelmatig met 3 leidsters bijvoorbeeld op 11 baby's. Vertikaal is zelfs 11 op 2 leidsters geloof ik.
    Maarr.. gelukkig een stuk beter georganiseerd, zelfs met spenen en kleertjes gaat het (bijna!) altijd goed.

Kortom; wat jij beschreef mag eigenlijk niet gebeuren, vooral de voedingen en het hele nonchalante daar omheen zou ik ze echt kwalijk nemen. Groot gelijk dat je wacht tot er plek is op de nieuwe creche!

Deel Deze Pagina