Mijn dochter is nu ruim 6 maanden oud en is sinds vorige week van 4x bv naar 3x bv gegaan. Dit gaf zij zelf aan door de middagvoeding te weigeren. Ik besloot om het volgende schema te gaan doen: Als ze wakker wordt bv. 9.45/10.00 fruit 12.45/13.00 Bv en broodkorst 15.00 evt koekje (en roosvicee oid maar dat wil ze nog niet) 17.00 groente 19.30 papfles van bv Nu wil ze alleen die bv van 13.00 u alleen ook niet meer en ook niet uit een fles. Ook niet wanneer ik hier pap of rijstebloem doorheen doe. Ook niet van een lepel. Dit maakt mij erg onzeker omdat ze dan nog maar 2x drinkt. Wie heeft er tips?
Ik heb helaas geen tips voor je. Mijn zoontje is volgende week 6 maanden, maar drinkt nog zeker 5 x per 24 uur. Hij krijgt dan nog wel geen bijvoeding maar het is een heel verschil met je dochter. Je hebt dus eigenlijk niet veel aan me maar ik hoop voor je dat iemand anders een goede tip heeft. Misschien is het een fase waar ze doorheen gaat?
kan het zijn dat ze mss spruw heeft oid?? mss is het dirnken niet fijn? lijtk me echt veel te wienig!!! lastigg en anders eerst om 15u BV aanbieden en dan pas een koekje en eventueel ander vocht
Ik vind het wel heel weinig. 4 voedingen lijkt me echt het minimum. Als je langer bv wilt geven, zou ik wat bijvoeding na de borst aanbieden. Hier de bijvoeding a la rapley gedaan, zo kreeg ze in het begin ook niet zoveel binnen en bleef de borst het belangrijkst voor haar.
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb een beetje op internet gezocht en overal lees ik dat 3 voedingen het minimum is, maar dat doet ze dus nu ook niet. Ik ben nooit onzeker geweest maar nu pfff! Net heeft ze ook pr papfles weer niet leeg gedronken. Had er 210 bv in gedaan en dan de pap. Zit nu nog 70 cc in de fles. In feite heeft ze nu alleen vanochtend bv op en dan nu net. Wel fruit op en groente. Ik ga iig het fruit in de ochtend maar schrappen. Misschien wil ze dan wel de bv (evt uit fles). En het tussendoortje van 15 u haal ik er ook maar af (al wilde ze die vandaag ook niet) en als ze dan de bv tussen de middag niet wil, ga ik hem dan aanbieden.
En als je de papfles wat eerder geeft, en haar om 23uur aan de borst aanlegt? (zodat ze slaapdronken misschien nog wel drinkt)
Ik zou de pap in elk geval weglaten als ze m niet erg wil. Al is 210cc ook best veel. Ik zou de bijvoeding even op een laag pitje geven en als ze de borst niet wil, zelf kolven. Wil ze dit ook niet met een flesje, dan hou je in elk geval je productie op peil.
Ik vraag me toch af of er verder niks lichamelijk is dan. omdat ze ook de tussendoortjes niet wilde vandaag? Misschien voelt ze zich niet lekker?
Ze is wel heel vrolijk enzo. Gisteravond was ze toevallig wakker rond half elf maar ze wilde niet drinken. Ga idd der pap maar even weg laten. Ik kolf idd sowieso als ze niet wil drinken. Bedankt voor het meedenken meiden !