Hallo allemaal! Mijn 1e dag van mn ongesteldheid was 28 nov, volgens de calculators op t internet zou morgen 12-12 en bij andere 13-12 mijn eisprong zijn, nu weet ik niet of k t nou precies moet doen op die dag of juist ervoor of erna? En stel dat mijn ongesteldheid weg blijft, dit zou k moeten worden op de 26e, hoe lang moet ik dan wachten met testen? Ik heb al veel gezocht hier en op andere forums, maar wil t toch zeker weten. Kan iemand mij helpen? Alvast heel erg bedankt! xXxNyosha
Hoi Nyosha, De calculators hier gaan uit van een gemiddelde... om te weten wanneer je eisprong ongeveer is is het handig te letten op 'signalen' van je lichaam (afscheiding die doorzichtig is en waar je draden van kan trekken, meer zin in sex, krampen in de buurt van je eierstokken kunnen duiden op een eisprong). Zolang je nog niet precies weet hoe lang jouw cyclus is, is het denk ik sowieso handig regelmatig sex te hebben (ook als je wel weet hoe lang ie is ). Als je de 27e nog niet ongesteld bent zou je kunnen testen, maar het kan ook langer duren voor je ongesteld wordt. Heel veel succes!
Hey Nyosha, Mijn gynaecoloog vertelde me dat je t beste vanaf dag 12 ovulatietesten kan doen. En dat je tussen dag 13 t/m 15 het beste kan doen. Ik heb een cyclus van 27/28 dagen. Gisteren stond mn eitje klaaren had ik een negatieve ovulatietest. Vanmorgen een positieve, ik voelde gisteren tegen de avond de steken komen. We hebben gisteren geklust! Vandaag maar weer, denk ik! Succes!