Als je in je vruchtbare periode zit blijft door de vocht (waar je draden van kan trekken) het beter in je zitten...Ik heb amper tot geen verlies als ik vruchtbaar ben...
Waarom adviseren artsen dan om met je benen omhoog te blijven liggen na de daad en niet gelijk moet opstaan? en 'het kussen' adviseerde mijn huisarts mij omdat de baarmoeder dan hoger ligt en de zaadjes makkelijker blijven plakken (zoiets). Al doe ik het niet elke keer maar het voelt wel alsof er veel minder naar beneden stroomt wanneer je op een kussen ligt na het opstaan komt er namelijk heel weinig naar beneden dan als we het zonder kussen doen. Liefs Bloempje.
@bloempje... Niet artsen adviseren het... want er zijn ook artsen die het niet adviseren en er smakelijk om lachen...
Mijn arts adviseert: plassen na de sex , je urinegaatje zit vlakbij en daar kunnen er verkeerde bacterietjes in komen. Op je (meest) vruchtbare dag(en) staat je baarmoeder open zodat het er echt heel goed in gaat. Kijk maar naar wat er terugstroomt op die dagen, een stuk minder . Die zwemmertjes kunnen heel goed zwemmen.
pss Peppep....! Maar goed... als iemand overtuigd is van te moeten blijven liggen en dan ook nog met een kussen onder de billen... zijn ze er moeilijk van af te praten is mijn idee... Bakerpraatjes zijn hardnekkig... Ik heb me ook voorgenomen om maar gewoon iedereen datgeen te laten doen wat ze zelf denken dat goed is...
Juist, (verwaarloosde) onopgemerkte blaasontsteking EN zwanger lijkt me niet echt een pretje . Bij vriendin liep het uit op een nierbekkenontsteking...en ze kon mooi het ziekenhuis in....
Ik moet ook echt plassen als we seks hebben gehad en dat kan echt geen kwaad. Dat met opgetrokken benen blijven liggen is echt pietpraat, nergens voor nodig, hoort. De zaadjes zijn al lang daar waar ze wezen moeten om iets te kunnen doen. Dus gewoon plassen als je moet, en je geen zorgen maken dat de zaadjes dan niet in de baarmoedermond komen, want dat komen ze echt wel. Als ik trouwens wél zo ga liggen loopt alles er nog even hard uit, dus 't maakt echt niks uit. Er blijft heus wel wat achter in de baarmoedermond. Wat wél goed is, is als jij nadat je mannetje is klaargekomen, zelf ook klaar komt. Zo kan de baarmoedermond makkelijker zaadjes opnemen. Maar zonder dat komt 't ook wel goed, hoor.
Hi, Ik heb heel wat gelezen op het forum over wel of niet met de benen omhoog na het vrijen om de zaadjes 'te helpen'. De meningen zijn wat verschillend, maar over het algemeen kun je stellen dat het niet nodig is (en je bijv. gewoon kunt gaan plassen). Maar hoe zit het als je man 'slecht' zaad heeft? Dat is nl. bij ons het geval; zowel de hoeveelheid zaad als de bewegelijkheid. Zou het in deze situatie dan toch kunnen helpen als je je baarmoeder wat kantelt? Ik hoop spoedig wat adviezen te mogen ontvangen! Groetjes, Corrine
Randjefietsen (zonder s) En wij leggen voor we daadwerkelijk gaan seksen (sorry hoor) altijd een handdoek eronder. Die hou ik ook gewoon nog even tussen m'n benen als ik naar de wc loop. Dan kan er teruglopen wat er wil, we krijgen er geen troep van, en die handdoek wassen we wel weer.