Ik moet morgen onder narcose (hysteroscopie, mogelijk resten placenta in mijn baarmoeder) en ik begreep dat je meteen na een narcose wel weer mag voeden. Zijn er mensen die ervaring hebben of dat ook makkelijk gaat? Ik heb het net pas gehoord en ben meteen hard aan het kolven geslagen, heb nu 200 ml. Geen idee hoeveel ze drinkt alleen, ze is nu ruim 3 weken. Ze weegt ruim 4 kg en drinkt meestal 7 voedingen per dag. Maar goed, ze moet zelf natuurlijk vandaag ook wat binnen krijgen, ik heb haar maar wat vaker aangelegd, normaal voedt ze ongeveer elke 3 a 4 uur overdag, en dan 1 of 2 nachtvoedingen. Ik ben waarschijnlijk van 10 uur tot een uur of 2-3 in het ziekenhuis, dus het zijn maar een paar voedingen maar ik vind het best lastig. Ik hoop dat ik nog wat meer gekolfd krijg vanavond, het lijkt me zo lastig als papa morgen met een schreeuwend kind zit.. O ja, en vanaf 6 uur mag ik al niets meer eten of drinken, dus mijn productie zal morgen wel pet zijn... Misschien de wekker zetten om 5 uur en dan wat eten en drinken?
Ik zou voor de zekerheid bij de apotheek zo'n pakje van 6 sachets nutrilon hypoallergeen halen. Kost 1,99 euro. (sommige drogisterijen hebben het ook. Hoef je je over de voeding geen zorgen te maken.
Ik zou morgenochtend in elkgeval niet teveel eten. Een licht ontbijtje kan wel, dus kopje thee en een beschuitje met jam bv. Oh, zie net dat je berichtje van gister is, dus je bent vandaag al in het ziekenhuis... Ik denk dat je productie niet zo snel een dip maakt hoor. Dat gaat heus door. Eenmaal thuis weer lekker veel aanleggen, dan komt het vast goed. Heel veel sterkte, wat vervelend voor je dat je dit erbij krijgt zeg.
het ging helemaal goed, in het ziekenhuis 's ochtends nog gevoed, had twee voedingen van 125 ml gekolfd en kon 's avonds zelf weer voeden. en geen productiedip, ik stroomde juist over, haha. na het missen van twee voedingen... nu gaat het weer als normaal, en gelukkig is mijn baarmoeder nu schoon, dus dat is erg fijn!
Fijn dat alles goed is gegaan! En idd... ik zou rond die periode odd ook op ploffen hebben gestaan waarschijnlijk
Niet raar dat je op ploffen stond: je baarmoeder is nu schoon, die restjes hadden een remmende werking op je melkproductie. Dus bereid je voor op stuwing!
dat viel gelukkig mee dirksmama, ik had ervoor namelijk al zoveel melk dat ze het amper aankon.. maar geen xtra stuwing na de eerste avond. nu lijkt het allemaal weer redelijk in balans. ik zou inderdaad geen kv bijgegeven hebben, alternatief was dat mijn man met baby in het ziekenhuis bleef wachten, maar dat was erg onhandig ivm de andere kinderen...
Fijn dat het achter de rug is. Ik heb deze ingreep 3x na de bevalling gehad, alle 3x onder narcose. Ik mocht na 6 uren weer voeden. Ik moest in 1 nacht een voorraadje bij elkaar sparen in het ziekenhuis. (was 3x opgenomen) Dat was erg zwaar, vervolgens vanaf 24.00 nuchter, ivm spoedprogramma en dan vervolgens tot 15.00 moeten wachten. Heel zwaar allemaal. Ik ben recent weer geopereerd. In een ander ziekenhuis. Ik mocht van deze anesthesist 24 uur niet voeden. Werd een nachtje opgenomen en dochterlief (bijna 1 toen) was er niet. Heb twee keer gekolfd en weggegooid en de volgende middag heb ik weer gevoed.
Hee Kaatje; allereerst gefeliciteerd met nr. 3! Ik heb ook een operatie gehad maar toen was zoon al 9,5 maand en dat vond ik persoonlijk veel zwaarder (voor de bv dan), want door de ziekte en pijn had ik geen "extra" melk die je wel hebt als je net bevallen bent. Ik was ook wel bang voor terugloop mede doordat ik voor de zekerheid wat extra's moest kolven en dat kan ik errug slecht. Van weinig eten en drinken heb ik nooit terugloop gehad. Maar ondanks de lange narcose en nodige morfine mocht ik toen ik uitgeslapen was, weer gewoon voeden en dat was een feestje! Sterkte verder en veel geluk met het driespan!