Hoi meiden, Ik ben 12 september bevallen, en heb toen 2,5 gevloeid. Na 41 dagen kreeg ik mijn eerste menstruatie... Maar nu, de tweede menstruatie laat op zich wachten Ik ben voor het laatst ongesteld geworden op 23 oktober... nu is het al december en ik ben het nog steeds niet..(weer 41 dagen nu) aan de ene kant wel fijn, want ongesteld zijn is nou niet bepaald mijn hobby , maar aan de andere kant... wanneer komt het op gang? Ik had voor mijn zwangerschap altijd een cyclus van 25 dagen, dus vind het nogal een verschil!. Ik hoor eigenlijk graag ervaringen.. Ik gebruik op het moment nog geen anticonceptie, alleen condooms. Ik geef geen borstvoeding, dus dat heeft ook geen invloed op mijn cyclus.. Ik hoor graag jullie ervaringen Zou ik de huisarts misschien om advies moeten vragen? Ik wil eigenlijk eerst mijn tweede menstruatie afwachten voor ik weer aan de pil begin, puur voor mijn gevoel dat ik dan weet dat mijn lichaam weer 'op gang' is.
Het was half 1 en kwart over 2 toen je dit schreef, de meeste mensen slapen rond die tijd... Maar hier heeft het 20 weken geduurd voor mijn eerste menstruatie.. Dus je zal gewoon geduld moeten hebben.. Kan wel tot een half jaar duren..
Klopt, maar het was wel 15 keer gelezen.. Dus 15 keer gelezen, maar geen reactie... Vandaar.. Maar bedankt voor je bericht. Ik zal geduld moeten hebben dan..
Ik heb mijn eerste menstruatie al gehad, het gaat bij mij om mijn tweede menstruatie die uit blijft..
Ik ben vorige week bij de huisarts geweest in verband met een uitblijvende menstruatie na de bevalling en zij vertelde mij dat je hormoonhuishouding tot na een jaar ontregeld kan zijn. Ongeacht fles of borstvoeding. Je eierstokken zitten in een sluimerstand en hebben gewoon tijd nodig om weer op oud niveau te raken zeg maar.
Heb je voor de zekerheid al een zwangerschapstest gedaan? En je cyclus kan even helemaal ontregeld zijn na een zwangerschap.
Bij mijn vriendin heeft het 10 maanden geduurd voordat ze weer ging menstrueren, dus het kan zijn dat je nog even moet wachten voordat alles weer normaal werkt
Vergeet niet dat een bevalling een enorme aanslag op jr lichaam is en dat het heel normaal is dat het even uit balans is. Ongesteld worden kan in het begin echt heel onregelmatig zijn. Frustrerend maar helaas niet veel aan te doen.
1e menstruatie was na 3 maanden, 2e duurde nog eens 2,5 maand, daarna bleef mn cyclus lang en onregelmatig tot mn 2e zwangerschap.(jaar later)
Nu, ik heb een update... Ik ben gister ongesteld geworden... En ook maar meteen begonnen aan de pil dus alles is goed gekomen haha