We hebben een prachtige flinke zoon (4200gr) van 2 weken oud. Aan de borst lijkt hij goed te drinken (gulzig), ik hoor hem ook duidelijk slikken en naderhand wil hij zelfs nog wel eens wat uitspugen. Hij wil meestal om de 2 tot 4 uur gevoed worden met af en toe een tussendoortje. Hij ontlast prima. Wat dat betreft lijkt het ook gewoon helemaal OK. Maar zodra we hem na het voeden en boeren in zijn wiegje leggen begint hij na ongeveer 5 min te strekken en te bewegen, geluidjes te maken en na ongeveer 10 minuten te "kermen" of zelfs te huilen. Als we hem dan uit bed halen en op de zij op mijn borst leggen valt hij na ongeveer een uur in slaap. Vaak heeft hij ook de behoefte om op een pink te sabbelen/zuigen. Als we hem proberen een buikmassage te geven, met zijn beentjes "fietsen" of hem op zijn buik leggen op een lauwe rubberen kruik lijkt hij alleen gefrustreerder te raken. Hierdoor ben ik sinds ik thuis ben bijna niet van de slaapkamer geweest (mede bemoeilijkt door de wond van de keizersnede). Wat kan het zijn waardoor hij zolang na iedere voeding de tijd nodig heeft om in slaap te komen en hoe zou ik dit kunnen versnellen?
Hallo Marjon, We zijn inmiddels een paar dagen verder. Hoe is het nu? Als ik lees hoe het gaat kan ik alleen maar zeggen dat het goed gaat. Toch beschrijf je wel wat probleempjes. Met name bij je zoontje. Kan je iets vertellen over het gewicht en de toename daarvan? Je schrijft dat hij gulzig drinkt, kanhet zijn dat hij veel lucht binnen krijgt tijdens het eerste deel van de voeding (het toeschieten) Het gedrag wat je beschrijft is wel iets wat er een beetje bij hoort. De eerste 3 maanden hebben alle kindjes in meer of mindere mate last van krampjes. Ook worden bijna alle kindjes jammerig nadat je ze in hun eigen bedje overplaats nadat ze eerder op schoot heerlijk liggen te slapen. (wat wil je als je van lekker warm, jouw hartslag, jouw geur, meestal iets gebogen, ineens in een koud plat, recht, relatief hard bedje wordt gelegd.) Ook valt dat moment meestal net samen met een moment waarop kindjes net weer wat meer wakker worden (ik mail je een stukje hierover). Afijn ,niet echt een tip maar misschien heb je wel wat aan de info. Ilse
Nog een aanvulling, heb je geprobeerd om hem te laten verder slapen in bijvoorbeeld een draagdoek. Dan heb je wel de voordelen van het bij jouw zijn, jouw geur en hartslag maar dan ben je wel mobiel! Ilse