Goedemiddag, Hopelijk kunt u mij helpen met wat tips/informatie om het kolven af te bouwen. Mijn dochtertje is nu 10 dagen oud en ik kolf de moedermelk voor haar. We geven dit in een flesje. We hebben hiervoor gekozen omdat het aanleggen erg pijnlijk was en moeizaam ging. Nu heb ik sinds een paar dagen een branderig gevoel in mijn tepels tijdens het kolven, maar helaas ook gedurende de dag. Ook zitten mijn borsten erg vol. Het lijkt net of de stuwing weer terugkomt. Ik kolf nu al op de laagste stand, omdat het anders echt te pijnlijk is. Het kolven begint me nu echt tegen te staan en wil om die reden dan ook overstappen op kunstvoeding. Nu vraag ik mij af hoe ik dit kan doen. En hoe gaat het dan met de vitaime D + K? Ze krijgt nu 10 druppels vitamine D en 5 druppels vitamine K. Zelf slik ik ook 10 druppels vitaime D. Ik hoop dat u mij iets verder op weg kunt helpen. Alvast bedankt!
Hallo, Hoe is de stand van zaken nu? Ja kan het kolven minderen door minder te kolven en het kolven uit te stellen totdat je teveel stuwing krijgt. Als je voor het merendeel kunstvoeding geeft hoef je geen vit K en D bij te geven omdat dat al in de KV zit. De pijnlijke tepels kunnen door het kolven komen (bijvoorbeeld wanneer de kolfstukken iets scheef op de borst worden gezet. Het kan ook zijn dat er sprake is van spruw. dat is vaak erg branderig. Ik kan hierover niets met zekerheid zeggen op basis van de gegevens uit je bericht. Op de volgende link kan je nog e.e.a lezen over afbouwen. Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Borstvoeding afbouwen: praktische tips Hoop dat je nog wat aan de info hebt, In elk geval succes Ilse