hoe maken jullie het bedje op?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door paars, 2 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    ik vraag me even af...

onze zoon slaapt nu nog in ledikantje maar die gaat binnen kort naar de babykamer.
    hij krijgt dan een peuterbedje van de ikea.

ik heb nu op het ledikantje een zeiltje moltonhoeslaken en een gewoon hoeslaken.

maar hoort dit ook zo bij het peuterbedje?
    en zijn er dan ook molton hoeslakentjes te krijgen bij de ikea? kan ze niet bij de leenbakker ofzo halen omdat die matrasjes groter zijn!

2. dianana

dianana VIP lid

18 dec 2010
    10.359
    0
    0
    zaanstad
    precies de reden waarom wij niet voor een ikea bedje zijn gegaan
    zeiltje, moltonhoeslaken en een gewoon hoeslaken heb ik ook
    met een junior dekbedje

3. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb geen peuterbed, maar een meegroeibed. Ik heb dus gewoon beddegoed gekocht voor een 1 persoonsbed. Dat stop je onder het matras en je merkt er niks van, het matras komt niet omhoog ofzo en geen bobbels. Ik heb eerst een moltonhoeslaken (o en een plaszeiltje, alleen bij de billetjes) en dan een gewoon hoeslaken en dekbed.

4. dianana

dianana VIP lid

18 dec 2010
    10.359
    0
    0
    zaanstad

mn dochter heeft echt zo'n hekel aan dekens
    xpres een junior dekbed
    de lengte van een 1 persoon dekbed kun je idd wel kwijt onder het matras maar t is ook breder natuurlijk
    maar goed jij hebt een meegroei bedje dus die kun je ook 1 stukje groter maker hoeft niet perse 2 stukjes dacht ik toch ?
    ik heb gerekend dat ze toch wel tot een jaar of 6 in het junior bedje past
    dus nog 3 jaar
    voor t ledikant had ik eerst een gewone katoenen deken ...daarna een dekbed
    nu dus weer een junior dekbed
    en dan strakkies een 1 persoonsdekbed
    maar aan de andere kant
    we hopen hier nogsteeds op een tweede kleintje... die krijgt t dan weer van zijn/haar zus

ik heb het dekbed van de prenatal
    voelt aan als dons maar is t niet
    is warme regulerend ....was geloof ik 45 euro

ze slaapt er nog niet in trouwens
    ze krijgt de nieuwe kamer voor dr 3e verjaardag

5. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    ik heb ook een meegroeibedje van de Ikea.
    Ik heb zelf een hoes extra gemaakt voor om het matrasje en daar dan het bijhorende matrashoes weer omheen gedaan.
    heel simpel met een ritsje... (kan ook klittenband, is nog makkelijker te naaien)

6. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Hier matras, plaszeiltje en dan hoeslaken... Das alles eigenlijk...

Oh en een peuterbedje 150 x 70, dus wel gewoon hoeslaken bij leenbakker... En dekbed + overtrek van de Hema...

7. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik heb een meegroeibedje van de Ikea en staat op de kleinste stand zeg maar. Heb er een peuterdekbedje van de ikea op liggen en om het matras wel een 1 persoons hoes.

8. Nischa

Nischa Bekend lid

19 mrt 2008
    575
    0
    16
    Mama, Intrieurverzorgster
    Noord-Brabant
    Ik heb ook een peuterbedje van ikea. ik heb er een matras beschermer op liggen, molton en hoeslaken allemaal van ikea

edit: dekbed is wel gewoon voor een 1 persoonsbed

9. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    dus die molton hoeslakentjes zijn gewoon bij de ikea verkrijgbaar?

en ik had dus inderdaad voor een 1 persoonskinderdekbed gekeken bij de leenbakker.. maar heb dekbedovertrekjes van de ikea dus dat past dan toch niet?

ik ben niet van plan dit bedje lang te gebruiken over 2.5 jaar wil ik de volgende dr op hebben en dan de oudste een groot bed geven.

maar ik weet op dit moment even niet meer wat nu dus handiger is..

10. tulip

tulip Niet meer actief

ja, je kan hem idd ook eerst 1 stukje groter maken, maar ik heb al zo'n klein mupke, dat ik dat toch nog te groot vond.:) Hij staat nu op de kleinste stand en dan is die net ietsjes groter dan het ledikant. Hij kan nu nog 2 standen groter, eerst zo groot als een peuterbed en dan als een 1 persoonsbed.

11. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb geen zeil erin, nooit gehad ook.
    Dat is te warm, en toen hij baby was mocht het niet eens.
    Gewoon een molton hoeslaken, een hoeslaken, en een dekbed met overtrek erop.

12. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik heb een onderlegger van dry nites
    daarover een dikke badhanddoek
    daarover een molton en hoeslaken
    en dan gewoon een dekbed met overtrek en dat dek ik verder gewoon normaal op. niet kort ofzo. hij kruipt steeds naar boven. dus hij ligt steeds met zijn hoofd tegen de rand bovenin. waar ik de babydeken om gedaan heb stevig onder het matras en een tochtrol ertussen. ik hoor nu nooit meer kaboem en gehuil net als in het babyledikantje toen. onderin heb ik knuffels staan.

hij heeft trouwens een normaal 1 persoonsbed met 3 opstaande zijkanten. ( is de onderkant van en stapelbed geweest.)

13. dianana

dianana VIP lid

18 dec 2010
    10.359
    0
    0
    zaanstad
    #13 dianana, 3 apr 2011
    Laatst bewerkt: 3 apr 2011
    ik heb net voor proef even het bedje in elkaar gezetn om te kijken of t allemaal een beetje "voegd"
    (heb hem zelf gemaakt)
    ze vind hem zo mooi
    twijfel even of ik hem nu al op dr kamer zet
    maar moet eigenlijk nog een lat van het voeten einde schilderen dus wacht toch nog even tot dr verjaardag
    matrasje past mooi en heb even dr dekbed met hoes dr op gelegt om te kijken hoe t staat
    ben best trots op mezelf:)

ik zal even een foto plaatsen
    dan kunnen jullie hem zien
    staat in mn album

Deel Deze Pagina