hallo, ik werk in de gehandicapten zorg en elke keer als ik gewerkt heb dan krijg ik last van mijn buik. ik werk op een groep van 6 bewoners waar ik er 3 van moet helpen. maar ik ben altijd heel blij als ik klaar ben want ik stik van de pijn onder in mijn buik. als ik dan een half uurtje ga zitten zakt het wel een beetje maar niet helemaal. het maakt ook niet of ik overdag of 's avonds werk ik heb het bij allebei. ik werk zelf 6-urige diensten en af en toe een 4-urige dienst maar dat verschil zegt ook niets. nu heb ik al een band gekocht ter ondersteuning van mijn buik en dat helpt maar minimaal. weten jullie wat ik hier aan kan doen of kan ik beter met mijn verloskundige contact opnemen? alvast bedankt gr agnes
Hoi Agnes, de vk kan je alleen maar adviseren met de ARBO-arts te gaan praten om te kijken of je werk op een of andere anier verlicht kan worden. Het is lichamelijk zwaar werk en je moet nog zo'n tijd. SOms is een tijdje een uurtje later beginnen en een uurtje eerder stoppen een optie, maar dat moet je echt even bespreken. DUs dat is het advies. Wel aankaarten dus op je werk, want ze hebben jou liever een uurtje korter, dan straks weken minder lang omdat het ove ren aantal weken in zijn geheel te zwaar wordt! Groetjes Brigitte