Cyclus van 20 dagen, wel of geen eisprong gehad?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door LovelyyX93, 30 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyyX93

LovelyyX93 Niet meer actief

Beste verloskundige.

Ik zit met een brandende vraag, de eerste 2 maanden na verwijdering van de spiraal (mirena, 3 jaar gehad) en 1 maand de pil geslikt erna om mijn cyclus te kunnen uitrekenen heb ik cyclussen gehad van 29 en 32 dagen, echter deze maand heb ik er 1 van 20?! Dagen gehad.. Is het mogelijk om toch een eisprong te hebben gehad? Of kan ik misschien zwanger zijn omdat het bloedverlies toch wat minder is en ik echt een trekkerig gevoel heb rechts onder terhoogte van mijn baarmoeder. Er zat trouwens wel af en toe donkerrood slijm bij. Mijn dokter zelf zei dat het normaal is omdat ik geen anticonceptie meer gebruik en als ik toch twijfel ik dan over 1 of 2 weken kan testen. Maar aangezien ik erg onzeker ben erover hoor ik graag ook een mening van een verloskundige, ik hoop dat u mij misschien een beetje kunt helpen.
    Alvast bedankt.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi LovelyyX93,

het kan inderdaad gebeuren in de eerste 6 maanden na het stoppen met de pil dat je cyclus onregelmatig is. Vaak moet je om die reden na het stoppen met de pil vaak wat langer wachten op een zwangerschap omdat je je eisprong kunt missen. Ook bij een cyclus van 20 dagen kun je een eisprong hebben.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina