Na hoe lang uitslag bloedonderzoek allergieën?

Discussie in 'De lounge' gestart door suus1983, 13 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.247
    113
    Jeetje wat een waslijst! Even over de kat, je bent allergisch voor katten, maar het kan zo zijn dat je lichaam geen allergische reactie geeft op jullie eigen kat. Hoe dat zit kan ik niet precies uitleggen daar moet je Google voor raadplegen. :p
     
  2. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Klopt, je hebt verschillende varianten van allergie.
    Je hebt er die dat als je dagelijks bijv in aanraking komt met jouw kat je daar een soort immuun voor wordt (behalve als je gekrabd wordt of bijv een haar in je oog - dat zal irriteren)
    En je hebt de vorm dat maakt niet uit of je t dagelijks ziet maar allergie wordt alleen maar erger. Ik heb zelf gelukkig ook die 1e variant :)

    @suus1983 ik heb een vergelijkbare lijst op de voedsel na dan, behalve hazelnoot. Dat is de enige die er bij mij hard uit kwam....de rest merk ik vooral als ik t eet en dan is t veelal een darmreactie ;)

    Huisstofmijt
    Boompollen
    Graspollen
    Honden
    Katten
    Konijnen
    Ratten
    Cavia’s
    Etc etc

    Maar ik kan bijv ook niet tegen aloë vera en calendula. Is misschien ook voor jou wel iets om op te letten gezien de plantenpollen ook waar jij ook allergisch voor bent enzo. Als ik daarmee in aanraking kom uit dat zich bij mij gelijk in eczeem en een heleboel jeuk over mn hele lijf.
     
    Ysabella en suus1983 vinden dit leuk.
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Ja ik ga er ook vanuit dat dat bij mij zo is, de kat is er al 13 jaar en heb er nooit echt last van gehad voor zover ik weet.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Goede tip. Ik ben ook nog op lang niet alles getest, dus grote kans dat er nog wel meer aan het lijstje wordt toegevoegd komende jaren.

    Hazelnoot hoort er ook nog bij inderdaad. Cashewnoten zijn geen probleem.
     
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Vooral nu in deze periode met boompollen heb ik erg veel last. Tot en met mei ongeveer, de rest van het jaar kom ik redelijk tot goed door, maar vanaf feb-mei heb ik er veel last van.
     
  6. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.082
    474
    83
    Wat vervelend zeg! Nu weet je wel in iedergeval wat je zoveel mogelijk moet vermijden en/of niet eten.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Klopt. En eten wist ik al veel, doordat ik het gelijk merk en nu heb ik ook wat sterkere medicatie en dat scheelt ook al een hoop merk ik.
     
  8. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    En om t dan nog leuker te maken kun je ook nog eens heel verschillend reageren op verschillende bomen ;)
    Zo is mijn moeder erg allergisch voor de berk wanneer die bloeit, heeft ze jarenlang 1 net buiten dr slaapkamerraam gehad van de buren :rolleyes::D

    Ik heb zelf juist meer van herfstbomen last dan van voorjaarsbomen

    En gras gaat bijv goed, ja tot ze t gemaaid hebben. En dat ruikt zo heerlijk altijd, maar helaas krijg ik t er spaansbenauwd van:|
     
    suus1983 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina