Misschien een beetje een onnozele vraag, maar goed... Is het verstandig om lekker in de achtbaan te gaan als je plannen hebt? Binnenkort hebben we familiedag in een pretpark. Ik als achtbanenfreak heb er superveel zin in. Kan het kwaad tijdens een eventuele zwangerschap? Ik zou dan in de week voor NOD zitten. Begrijp me niet verkeerd, ik wil er een heleboel voor opzij zetten. Na de zoveelste ronde misgegrepen te hebben wil ik ook weer niet al te veel laten.
Wat ik begrepen heb is dat een achtbaan. geen kwaat kan zolang de baarmoeder niet boven het schaam botjes uit komt Ik heb namelijk vanmorgen deze vraag gesteld En de baarmoeder komt past vanaf week 12 boven het schaambotje uit
Heb ik niet eens bij stil gestaan, ben 2 week geleden gewoon in een achtbaan geweest. Volgens mij kan het echt geen kwaad hoor!
Had zelf begrepen en vaak staat het er een attractie ook bij die te wild is niet geschikt voor zwangere. Ik zou het laten ook al is het zo pril , maar dat is persoonlijk.
Persoonlijk zou ik gaan en lekker overal in gaan. Maar als je er geen fijn gevoel bij hebt, dan kan je het eens vragen aan de verloskundige op dit forum.
Ik heb het zelf aan de vk gevraagd En wat ik eerder is het antwoord van de vk De rede dat er bij de achtbanen staat niet geschikt Voor zwangere vrouwe is omdat ze geen aan sprakelijkheid Willen voor een eventueel miskraam Maar volgens de vk kan je die niet krijgen door in een Achtbaan te gaan gewoon zelf kijken hoe je je er bij voelt
haai, eerlijk is eerlijk in het begin hield overal rekening mee. Maar naar mate het langer duurt ben ik er wel een stuk makkelijker in geworden. Anders blijft het ook z'n aanwezig punt en blijf je ermee bezig. Ik ben pas geleden ook in de achtbaan geweest, eet nog rood vlees en drink ook regelmatig een wijntje. Ik blijf dan nu ook gewoon doen, want ik merk doordat ik dat soort dingen gewoon doe er minder mee bezig ben en voor mijn gevoel gaat mijn leventje gewoon door. Ik kan het niet goed onder woorden brengen. Wij zijn ondertussen bijna een jaar bezig en door overal iedere aan te denken, blijft het leven terwijl ik er nu rustiger onder ben! succes