Jankende hond hier in de buurt

Discussie in 'De lounge' gestart door blondi, 17 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Al een aantal weken hoor ik elke dag een hond buiten staan janken. 's Ochtends, 's avonds, 's middags, over de hele dag verspreid.
    Ik vind het zo zielig, mijn hart breekt als ik dat beestje om half 12 's avonds hoor janken! :(

Volgens mij sluiten ze hem gewoon heel de dag buiten op. Afgelopen zaterdag jankte hij 's ochtends en toen we rond 6 uur thuiskwamen jankte hij nog steeds.
    En dan niet op een normale manier maar ook echt op zo'n hele zielige manier.

Ik heb geen flauw idee waar die hond ergens zit, wij wonen in een rijtjeshuis en achter ons staan ook errug veel huizen. Maar ik wil er eigenlijk heel graag iets aan doen.. maar kan ik hier wel iets aan doen? Als ik wil weten waar hij woont dan moet ik zo'n 40 huizen afgaan en grote kans dat die mensen gewoon zeggen dat ie niet bij hun zit.. een andere optie weet ik niet.

2. Dana

Dana Niet meer actief

oh wat zielig :(
    ik heb een keer de dierenbescherming gebeld toen iemand hier in de buurt aan het schilderen was met heel warm weer en de hele dag de hond aan de bus had vastgebonden, er werd niets ondernomen helaas, verder weet ik niet wat je kan doen.

3. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Dat vindt ik altijd zo zielig he:( net als katten heel de dag/nacht buiten die helemaal niet buiten willen zijn en echt zitten te miaauwen om binnen te mogen.

Enige wat je kan doen is inderdaad de dierenbescherming bellen voor een melding dat je hem al weken heel de dag buiten hoort janken.
    Ik zou dat echt niet kunnen bij onze hond, dat vind ik zo zielig he :(

4. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ooh dat klinkt als onze buren der honden tis ziellig voor de honden als ze zoveel buiten zittenmoet zeggen word er stapel gek van:s iedere keer als de kleine slaap beginnen de honde van haar en jammer genoeg word onze kleine daarvan wakker:s

5. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    mischien even in de tuinen spieken,en rondlopen waar het vandaan komt,mis kan je het zo achterhalen.
    weet trouwens niet of de dierenbescherming hier wel wat aan doet.
    mischien wel een wijkagent,maar dan krijgt die hond waarschijnlijk op z,n flikker ben ik bang.(van de baasjes)

6. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    De dierenbescherming kan ook weinig doen denk ik, ik weet niet waar die hond woont...
    En inderdaad, misschien dat die hond dan op z'n flikker krijgt.. het liefste zou ik gewoon langs die baasjes gaan maar sommige omwonenden hier zijn nou niet bepaald de aardigste mensen ;)

Misschien m'n vriend laten doen..:)

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier hadden we ook zo'n hond die losging in de lente. Af en toe kwam er wel iemand van de woningbouw langs, of de wijkagent. Dan hadden zijn buren weer geklaagd.
    Maar er veranderde weinig tot het beestje weer wat van zijn hormonen af was. Het baasje zelf was ook een typisch geval, dat maakte het ook niet makkelijk. Hij is 1,5 jaar geleden uiteindelijk uit het huis gezet vanwege geldproblemen. Daarmee was het hondenprobleem ook mooi over..

Als je er echt erg last van heb, dan zou ik even bij de woningbouw of wijkagent vragen. Zou de wijkagent nu bij de lijst voor hondenbelasting kunnen kijken wie er een hond zou hebben. Dat is al sneller door te zoeken dan overal aanbellen.

Deel Deze Pagina