Ovulatietesten wanneer starten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Momfulness, 20 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hallo,
    zijn hier meiden die ovulatietesten gebruiken ongeacht een regelmatige of onregelmatige cyclus?
    Ik heb een cyclus van gemiddeld 32 dagen. Ik ga deze ronde voor het eerst ovulatietesten gebruiken. Maar de gebruiksaanwijzing geeft aan dat ik dan pas op dag 14 van de cyclus moet beginnen met testen. Ik vindt dit best laat en ben bang om mijn ei te missen dan. Heb namelijk ook weleens een cyclus van 28 dgn.
    Ik wil eigenlijk morgen al gaan beginnen dus, dat wil dan zeggen op dag 12.
    Er zitten er helaas maar in een doosje.

Hoe doen jullie dat? volgen jullie precies de bijsluiter op of beginnen jullie eerder/later?
    Hoe is de ervaring verder?

Ben erg benieuwd,

Alvast bedankt, :(:

Luna

2. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik gebruik geen testen, maar als je een cycles van 28 hebt dan is je ei op dag 15 dus dan moet je 1 of twee dagen daarvoor geklust hebben volgens mij!

ik zou idd ook gewoon op dag 12 of 13 beginnen en dan net zo lang tot je een vruchtbare dag hebt

liefs

3. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    als je ook wel eens een cyclus van 28 hebt, kun je beter iets eerder beginnen denk ik. Hoewel het natuurlijk niet met zekerheid is te zeggen dat je precies 14 dagen voor je ongi je ei hebt natuurlijk. Ik persoonlijk begon de eerste keer al op dag 10 (had toen nog de hoop op een cyclus van 31), zodat ik voor de volgende keer beter wist wanneer ik kon beginnen met testen. Kost je de eerste cyclus wel wat meer testjes natuurlijk, maar daar heb je in je volgende cyclus weer profijt van! Succes! Ik hoop dat je je ei snel vindt!

4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hoi Luna,
    Alles wat in de bijsluiter staat zijn richtlijnen. Ik heb meestal met een cyclus van 28 dagen mijn eisprong op dag 13/14 maar dat hoeft helemaal niet wel komt het vaak voor dat als je lf periode een aantal dagen is dat het dan in een volgende cyclus ook zo is alleen kan het soms ook veranderen.
    Dus als je je eisprong niet wilt missen kun je misschien beter wat eerder beginnen. Ik doe dat zelf deze cyclus ook omdat ik van een regelmatige cyclus 5 maanden lang vorige maand ineens een cyclus van 37 dagen had.
    En zoals Annelies zegt met een cyclus van 28 dagen je eisprong op dag 15 dat is bij iedereen anders dat hoeft helemaal niet.
    Ik had hem dus op dag 13/14 en sommige hebben een korte lf periode en hun ei pas op dag 18.
    Ieder lichaam is anders maar ze geven gewoon een gemiddelde!
    Suc6!
    Liefs snoopy

5. Daantje200

Daantje200 Actief lid

25 feb 2008
    294
    0
    0
    aan het leren voor kraamverzorgster
    Middelharnis
    ik gebruik de testen op de dagen dat de banner
    zegt dat ik ovuleer

groetjes

6. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    hey meis

begin er maar lekker vroeg mee zou ik zeggen
    ik heb ook een cyclus van 28 dagen en ben vorige week ook maar eens begonnen met ovu's
    nu blijkt dus dat ik al op dag 8 mn piek heb gehad (zie album) en dag 9 of 10 dus al mn ei heb gehad
    eigenlijk zou ik m dinsdag pas moeten hebben maar dankzij mn ovutesten weet ik nu dat ik een vroege ei heb
    dus ik denk dat je er niet vroeg genoeg mee kan beginnen
    ik begon op dag 4 er al mee

suc-6 ;)

7. susan99

susan99 Actief lid

1 feb 2008
    182
    0
    0
    hey twigger denk je nu wel dat je je ei gehad hebt? want je lijntjes zijn toch nog steeds niet net zo donker als de testlijn?

en ik las nog ergens over dat je met je zs test een 2e licht lijntje had, dus mijn conclusie is dan dat je zwanger bent, heb je geen fotootje van die zs test? een 2e lijn met zs test hoe licht ook kan echt alleen als je zwanger bent!

8. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Dat hoeft helemaal niet de fase na je ei is gemiddeld..en ook volgens banner 14 dagen..maar het kan korter zijn...11 a 12 dagen maar ook langer tot max. 18 dagen dus die 15 zegt helemaal nix.

@Luna 1 ...dus als je uitgaat van een cyclus van 28 dagen kan je best beginnen op dag 12 .... enne niet s'morgens testen maar smiddags..maar hou er ook rekening mee dat het dus ff kan duren voordat ie posi is ;) suc6

9. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    hey susan

ik weet het niet volgend mij niet maargoed ik zit al op dag 13 en de lijnen worden steeds lichten :S
    ik zal er zo even nieuwe foto's van maken dan moet je maar eens meekijken of je wilt.
    en ja die zwtest die had ik gehaald bij de drogist hier eigenmerk en daar kwam een heeeeeeeel licht lijntje tevoorschijn, maar ik heb gister gestest met pridictor en die geeft helemaal niks aan dus zwanger ben ik niet.
    maar ik heb al nieuwe ovu's besteld dus even doortesten en kijken wat er gaat gebeurden :D

10. Momfulness

Hallo allemaal,
    bedankt voor de antwoorden.
    Ik ben toch maar maandag begonnen met testen. NU heb ik nog geen posi test gehad, maar wel cervix afscheiding. Dit wijst toch ook vaak op de vruchtbare periode?

Ik heb de digitale van CB.
    Zou het kunnen dat het niet lukt?

Groetjes Luna

11. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    De digitale testen van CB werken bij mij prima. Mijn cyclus is 25 dagen en op dag 13 heb ik mijn LH piek gemeten. Ik ben op dag 10 begonnen met testen.

Pim

12. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Dag Luna,

Ik test ook iedere cyclus. Mijn cyclus is altijd zeer regelmatig (ongeveer 28 dagen). Ik begin te testen op dag 12. Ga door totdat ik een positieve test heb. Ik heb tijdens die dagen ook meer cervixslijm. Dat begint bij mij altijd een dag of 3 vantevoren (dus voordat ik een positieve test heb).
    Ik bewaar de testen en schrijf op de achterkant de datum en de tijd van het testmoment. Zo krijg je een goed overzicht.

O ja, ik heb op verschillende plekken gelezen dat het goed is om sowieso in de vruchtbare periode om de dag te 'klussen.'

Succes! Groetjes, Lola2

13. Ik heb hiervoor ook de digitale van cb gebruikt. Toevallig heb ik altijd het geluk gehad precies op de goede dag de test te gebruiken, mijn ei komt altijd op dag 15 (en mijn lf wisselt tussen 11 en 15).

Je kan nog eerder beginnen dan dag 12, bijvoorbeeld op dag 10, maar eerder hoef je niet persée te beginnen. De testen van cb zijn al niet zo goedkoop, dus voor je het weet zijn ze op en is er weer 32 euro weg :confused: .
    Cervixslijm zegt niet altijd wat trouwens. Sommige mensen krijgen dat juist weer voor hun ongi, dus daar kan je niet altijd op bouwen. Tenzij uit je eigen ervaring anders blijkt, natuurlijk.

14. Momfulness

Hoi meiden,
    nou bedankt voor de antwoorden.
    Ik ben dus blij dat ik eerder begonnen ben met testen want vanmorgen was hij positief. Dus meteen werk van gemaakt samen met mijn mannetje!
    volgens de bijsluiter had ik pas morgen moeten beginnen en dan was ik dus te laat geweest.
    Groetjes Luna

Deel Deze Pagina