Hoii mijn lieve schatje werd geboren met een enorme bos haar....heeft ie nog steeds!!...maar helaas sinds 2 weken is het dan toch echt achter een btj aan het uitvallen en is er een kale plek ontstaan aaaaaaahhwww maar nu vroeg ik me af, hoelang duurde het bij jullie kindje voordat het weer gewoon goed aangegroeid was?...dat het kale niet meer zichtbaar was zegmaar..
mijn kindje heeft ook een hele bos haar en ik maak me ook zorgen of en wanneer het uit gaat vallen Dat is namelijk de eerste reactie van veel mensen die mijn kindje zien "Oh, maar dat haar gaat uitvallen hoor!" Ik heb het opgezocht op internet, maar tot aan 6 maanden kan zijn haar uitvallen, daarna groeit het weer terug. Maar ja, het is niet gezegd dat alles perse uitvalt .. hopelijk blijft het bij een kale plek! Mijn kindje heeft ook een kale plek achterop van het draaien met zn hoofdje. Ik hoop dat zo dat de rest van haartjes blijven zitten!
ja volgens mij is het idd dat stukje waar veel op gelegen wordt...! tegen mij zei iedereen dat ook...dat gaat uitvallen...en helaas na 2,5 mnd was het ook zo
Onze dochter had (en heeft) ook een bos haar. Idd riep iedereen dat het wel uit zou gaan vallen. Maar dat is, op de kale plek op haar achterhoofdje, na niet gebeurd. Die kale plek kwam puur van het vele draaien in haar bedje. Alleen heeft het wel enorm lang geduurd voordat het weer helemaal aangegroeid was... met zo'n 13 maanden was het niet meer zichtbaar. Verder groeide haar haar super en erg snel. Ze heeft nu een enorme mooie haarbos.
Mijn zoontje had ook veel haar bij de geboorte, met een week of 6 was het een stuk dunner. Paar weken later werd het al weer voller. Kaal is 'ie nooit geweest in ieder geval. Maar die kale plek op z'n achterhoofdje.. Volgens mij begon dat weer een beetje te groeien met 5 maand, ofzo.. Denk dat je het met 6,5 á 7 maand helemaal niet meer zag.
Wij hebben twee haaruitval-episodes gehad. In de eerste 5-6 weken na de bevalling viel het haar bovenop zijn hoofdje uit. Alleen bovenop, dus niet aan de zijkanten, echt een oud mannetje dus, hahaha. En idd, op een gegeven moment kwam die kale plek op het achterhoofd van het liggen/draaien. Die gaat meestal weg als je kindje meer op de buik ligt of gaat zitten. Dus als ze in verhouding meer níet op het achterhoofd liggen dan wél, zeg maar... Hier was dat ongeveer met een maand of 6-7, maar dat hangt natuurlijk af van de ontwikkeling van je kindje en de snelheid waarmee het haar groeit!
Ons meisje heeft dit ook, de verschrikkelijke kale plek Nouja het hoort een beetje bij babies, toch? Ze heeft/had erg veel haar, maar die kale plek wordt wel telkens groter. Ze is nu 5 maanden en ben toch een beetje bang dat die kale plek langzaam maar zeker zich uit gaat breiden totdat er niets meer over is, behalve boven op haar koppie. Van de voorkant zie je het gelukkig niet
Dat wist ik niet, dat er een grens tot 6 maanden is dat het uit kan vallen. Hopelijk blijft het nog 1 maandje voor het grootste deel zitten! Lijkt me eigenlijk wel gek hoor, waarom zou het na 6 maanden opeens niet meer uit kunnen vallen?
Ik denk dat dat alleen geldt voor het pluizige babyhaar dat uitvalt na de bevalling, niet voor het uitvallen door het 'slijten' zeg maar... Het is wel zo dat het haar steeds sterker wordt en dat je kindje steeds minder op het achterhoofdje ligt, dus daardoor wordt de haaruitval ook minder... En echt, de kale plek trekt weg hoor!! @ emmamick: mooie dochter heb je trouwens! idd een bos haar zeg... en een leuk boxkleed ziet er bekend uit hihi
Irem had bij de bevalling ook heel veel haar, het is rond 4/5 maanden wat gaan uitvallen en toen kreeg ze ook een bijna-kale plek op haar achterhoofd (terwijl ze niet eens op haar rug slaapt!). Nu is haar haar weer aan het groeien, helemaal kaal is ze niet geweest, maar die bijna-kale plek zit er nog wel even denk ik.
ohh joh wist ik niet dat het helemaal kaal kan worden, ik dacht alleen plekken waar baby veel op ligt, of op draait etc... haha kijk nou wat een haar, dus dit kan nog allemaal uitvallen???? Bekijk bijlage 112070 @emmamick wat een schattttje!
@ fafje: mooi kindje!! en idd, jeetje wat een bos haar! maar wel supergaaf! Geeft een kindje meteen karakter vind ik en ja, het kan idd nog uitvallen! gewoon afwachten maar
ahhhhhhhhhhhhh fafje wat een schatje!! maar ja dat kan dus allemaal nog uitvallen...ik zal even twee foto's plaatsen ter vergelijking
Kaal is ze dus niet geworden, maar het is wel erg uitgedund . Alleen bovenop haar hoofd had ze nog hele lange krullen die niet uitvielen, haha, die zie je op de laatste foto ook, die hebben we inmiddels afgeknipt want dat zag er niet uit, twee van die lange slierten
@ eylem: ach wat een poppie!! geweldige meid! en op die laatste foto vind ik die ene krul echt GE-WEL-DIG!
Ah wat een mooie kindjes zie ik voorbij komen! Eva en Lisa hadden ook een bos haar bij de geboorte. Eva heeft wel een kale plek achterop gekregen, gewoon weggesleten . Rond de 11 maanden zag je er helemaal niets meer van. Vanaf 4 maanden lag Eva altijd op haar buik. Lisa heeft nooit een kale plek gehad. Ze heeft de eerste maanden vooral in mijn armen vertoefd omdat ze veel huilde. Toen zijn we haar op haar buik te slapen gaan leggen, dus ook al geen kans voor het haar om te slijten. En Lisa ligt vanaf 5 maanden altijd op haar buik. Dus gewoon nog mooie haartjes achterop en inmiddels een staartje op haar hoofd omdat het anders in haar ogen valt. Bij beide kindjes is er trouwens nooit haar uitgevallen, iedereen had het er ook altijd over zo van, zo zonde dat het weer uitvalt. Dat is hier dus nooit gebeurd. Bij Lisa wel een heel klein beetje met 2,5 maand, maar toen was ze een paar dagen flink ziek en dat was waarschijnlijk de oorzaak.
ahhhhhhhwww Eylem!!!!!! zoo cute!!...en idd zeg echt een stuk "dunner" geworden heh...(wat is zij groot geworden, ik zit al langer op zp en kan me nog hele jonge Irem foto;s herinneren!) Zijn kale plekje is ongeveer 3 cm bij 2cm ofzo... @mamamarije thanks nog 1tje om ff te showen dan! Bekijk bijlage 112089
trouwens kan dus best nog lang duren voordat het ehct goed bij gegeoeird is....mss wel een jaar ofzo dus!??!