Baby 7 maanden wil geen sapjes drinken! Tips gevraagd?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Klessebes31, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klessebes31

Klessebes31 Actief lid

18 okt 2009
    175
    0
    0
    Dames,

Mijn zoontje van 7 maanden wil absoluut niks drinken buiten zijn flessen om, ik heb al van alles geprobeerd, diksap en dan warm en koud, thee, water en roosvicee. Maar hij wil het echt niet, hij draait steevast zijn hoofd weg, heel soms neemt hij een slokje en zodra hij doorheeft dat het geen melk is neemt hij het echt niet meer!

Het is natuurlijk geen heel groot probleem maar een koekje en een sapje tussendoor is toch wel lekker en makkelijk en het vult de dag een beetje toch?

Wat geven jullie je kindjes?

2. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Op het cb zeiden ze tegen mij dat je dan gewoon een fles moet maken maar dan steeds minder schepjes voeding erin. Zo geef je hem niet te veel en leert die het wel drinken. Bij mij was het omdat ze idd ook niet veel drinkt en ik dus die 3de fles er niet af krijg..

3. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

Ik geef haar ice tea vermengd met water, DAt is hier het enige wat ze drinkt, Misschien een tip?
    Als ik 240 drinken geef doe ik 40 ice tea en 200 water..

4. Klessebes31

Klessebes31 Actief lid

18 okt 2009
    175
    0
    0
    Ice tea ga ik ook is proberen!

Op het cb zeiden ze dat het nog niet echt nodig is dat hij er wat bij drinkt maar ik heb het zelfde probleem als jou, ik zit soms nog op 4 flessen en dat wil ik zeker terugbrengen naar 3!

Hij heeft ook kma dus kan hem ook geen toetjes geven, ga nu z o een soyatoetje proberen na zijn groente, vult ook weer wat.

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ayla drinkt ook nog niks anders dan haar melk. Ik bied wel een tuitbeker met diksap aan, maar dat snap ze nog niet echt, hahaha. Ik vind het ook wel prima zo, ze gaat vanzelf wel andere dingen drinken.

6. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Danique drinkt ook nog steeds vrij weinig buiten haar sojamelk (middag 120 ml en avond 160 ml) om
    In de ochtend krijgt ze nog opvolgmelk met pap, ik doe alleen veel meer water erin dan schepjes (4 schepjes op 200 ml water) en tussen door heeft ze een tuitbeker met water (sapjes hoeft ze niet) en ze drinkt daar wel kleine slokjes van, maar het is maar zelden dat ze de hele beker van 180 ml water op drinkt op een dag. Ach ja denk ik dan, ze zal wel genoeg krijgen, anders zou ze echt wel meer drinken. En ik probeer haar vaak mandarijntjes enzo te geven zodat ze nog wat extra vocht binnen krijgt.

7. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    kleine wilt vaak ook niet... totdat ik het bv in een gewone beker aanbiedt. Neemt ze wel een paar slokjes:)

8. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    hier wilde hij alleen de 'normale' aanmaak, carvan cevitam of gewone. tja.. maar daar gaat dus net een bodem van in de beker/fles en dan verder alleen water.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik geef Irem alleen water naast bv, en dan krijgt ze in een tuitbeker - ze is echt verliefd op die beker dus dat is makkelijk :)

10. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon was ook laat met ander drinken. En nu nog hij drinkt alleen maar ranja en dan alleen de smaak aardbei haha en thee vind hij lekker. verder drinkt hij eigenlijk geen ander drinken. ranja en thee met melk.

11. Klessebes31

Klessebes31 Actief lid

18 okt 2009
    175
    0
    0
    Ok, bedankt voor de reacties!

Ben blij dat er nog meer kindjes zijn die nog niet echt wat anders willen drinken ,ik dacht dat ik de enige was met een eigenwijsje ;)
    Dan heb ik gewoon nog even geduld en zal het is aanbieden in een gewone beker, misschien vindt hij dat wel interessant?

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier drinkt ze slappe rooibosthee (mango of citrus) of water naast nog een hoop bv.
    Hier vindt ze een gewone beker ook erg interessant. Oefenbeker van difrax gaat net even wat gemakkelijker.
    Overigens zou ik nog even wachten met sojatoetjes bij kma. Volgens mij wordt het afgeraden om voor een jaar al soja te geven, maar ik kan het mis hebben hoor!
    Hier heeft ze kma én soja-allergie.

13. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Je kunt ook proberen te beginnen met een rietje.

Hier geef ik dochterlief al een maand of twee drinken via een rietje het is niet veel wat ze drinkt maar ze vind dat rietje reuze interesant.

De eerste paar keer kneep ik in het pakje drinken bijvoorbeeld wicky en na een paar keer had ze het door en dronk zo iets en anders een plastiek bekertje en dan een bodumpje er in doen en dan laten drinken. Het hoeft niet speciaal in een fles toch?

Hier zit dochterlief ook nog op drie flesen per dag. Die ze niet helemaal allemaal op drinkt maar ik kan wel een toetje geven ze heeft geen kma.

Daar heb ik geen kaas van gegeten wat betreft kma.;)

14. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn zoontje moest ook heel erg wennen aan ander drinken. Hij wilde in het begin ook niks anders hebben dan melk, melk en nog eens melk. Nou ja, so be it, moet hij dan per se wat anders drinken?
    Ik bood het iedere keer opnieuw aan en toen ineens, ging de beker leeg.
    Maar hij is nog steeds selectief in drinken. Diksap, ranja, sap (aangelengd met water) en melk. Dat is alles wat hij wil. Thee blieft meneer niet, ook niet met melk. Water zo af en toe. Zolang hij maar drinkt vind ik het goed.

Deel Deze Pagina