Oefenen baart kunst

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jansen, 6 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Beste mede-oefenaars,

    Oke de meeste vrouwen die hier komen zullen inmiddels met de pil zijn gestopt omdat jij en je partner een kind willen (neem ik even aan).

    Welke aanpassingen hebben jullie nu al gemaakt? Gestopt met roken? Geen druppel alcohol meer? Cyclus bijhouden en als de konijnen te keer gaan tijdens je vruchtbare periode?

    Ik ben redelijk nuchter dus vraag me af hoe andere vrouwen hiermee omgaan?
     
  2. Chrizzzy

    Chrizzzy Bekend lid

    31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo Jansen,

    Ik ben in juli met de pil gestopt, en voorlopig nog flink aan het ontpillen (13juli voor laatst ongi geworden). Verder slik ik foliumzuur en let ik wel een beetje op mijn alcohol inname. Wat vrijen betreft doen mijn man en ik eigenlijk niets anders dan voor heen. Wij zien het ook meer als "geen voorzorgsmaatregelen"meer nemen en hoewel we heel blij zouden zijn, wanneer we snel in verwachting zouden raken, kunnen we er ook vrede mee hebben als het wat langer duurt nog.

    Groet Chrizzzy en succes
     
  3. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hallo Chrizzzy,

    Leuk om van je te horen, ook vanuit Amsterdam zie ik. 13 juli voor het laatst?! Jeetje...

    Ik ben ruim een half jaar geleden gestopt met de pil en lees allemaal verhalen over Nomid, geen idee wat het is. Maar lijkt me iets wat je van de gynae krijgt als het niet opschiet..? En NOD..?

    Je ziet het al..wij leven ook volgens het principe dat een baby welkom is maar als het wat tijd vergt dan zij het zo..

    Groet,
    Jansen
     
  4. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    hallo Jansen.
    nee hoor geen extra maatregelen getroffen.
    houd alleen de vruchtbare periode goed in de gaten.
    Vrijen blijft wel de zelfde frequetie alhoewel ik misschien rond eisprong een keertje extra wil haha.
    en ik ben met foliumzuur begonnen.
    en ja ik rook nog steeds helaas ben wel al flink aan het minderen om toch de stap te maken indien ik zwanger ben.
    uhh toch wel wat kleine maatregelen haha.
    PS VERDER BEN IK OOK REDELIJK NUCHTER WAT DAT BETREFT.
    MAAR NU TOCH OVER EEN DAG OF 8 MIJN NOD ERAAN KOMT GAAT ER TOCH WEL WAT BORRELEN.
     
  5. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hallo Jansen.

    Ik neem aan dat je Clomid bedoelt in plaats van Nomid.
    Clomid is inderdaad iets wat je voorgeschreven krijgt van de gynaecoloog.
    Maar niet omdat het niet opschiet.
    Clomid, oftewel clomifeen, is bedoeld voor vrouwen die geen eisprong krijgen.
    Dit hormoon verhoogd de FSH en Lh, met als gevolg stimulatie van de geslachtsorganen en mogeliujk van de ovulatie.
    Dit word voorgeschreven aan vrouwen die een stoornis hebben wat betreft de ovulatie.
    Bij vrouwens met het pco syndroom word dit voorgeschreven( waaronder ikzelf).

    En je NOD is je niet ongestelde dag, oftewel de eerste dag van je gemiste menstruatie.

    Veel succes met zwanger worden.
    Ik zie het als erg positief dat je denkt het komt wanneer het komt, dat voorkomt telleurstellingen.

    Groetjes
     
  6. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoi Lieke

    Met foliumzuur ben ik inderdaad ook begonnen.
    En dat roken ja..vreselijke gewoonte. Ik wil heel graag stoppen, niet alleen vanwege een mogelijke toekomstige zwangerschap maar ook gewoon voor mijn eigen gezondheid. Denk je dat je meteen kan stoppen als je er achter komt dat je zwanger bent...?

    Groet,
    Jansen
     
  7. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoi Jolanda,

    Zie je daar gaat het al mis:) Ik bedoelde inderdaad Clomid. Bedankt voor de uitleg, voor mij is dit werkelijk allemaal nieuwe kost.
    Oke en die NOD is in mijn geval dus morgen..of overmorgen?
    Er gaat een hele wereld voor me open hier ;)
     
  8. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    HOI jansen , ik weet het niet, ik weet dat ik gewoon een hele dag zonder sigaret kan , ik weet dat ik absoluut niet naar een pomp loop als ik zonder zit. maar ik weet echt niet hoe het gaat als ik meerdere dagen niet rook. dus ik weet het gewoon niet.
    ik ga er in ieder geval wel voor. lieke.
     
  9. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoi Lieke,

    Dat klinkt inderdaad al goed. Ik ben ook aan het minderen maar vind het eerlijk gezegd nog steeds wel moeilijk. Maar ik WIL STOPPEN en dat helpt me wel.

    Sorry, maar wat betekent "bezig met ronde 3"?

    Gr,
    Jansen
     
  10. liselotje

    liselotje Bekend lid

    17 sep 2005
    548
    0
    0
    limburg
    Hoi Jansen....
    Dat taaltje hier daar wen je snel aan....(moet altijd in mn omgeving oppassen dat ik me niet verpraat met mn nod,duivels enz. :) )

    Wens je in ieder geval veel plezier hier op het forum bij ons en dat je snel zwanger bent ;)

    groetjes liselotje ;)
     
  11. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    De duivels dat is de ongesteldheid...? ;)
     
  12. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    Jansen Dat betekend dat ik in de derde cyclus zit na het stoppen met de pil. als ik volgende week ongesteld wordt dan ga ik naar ronde 4.
     
  13. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Ahaaaa, weer wat wijzer! En ik zie ook vaak het woord klussen voorbij komen maar ik neem aan dat men hiermee vrijen bedoelt?

    Jansen
     
  14. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Volgens je banner is je NOD inderdaad morgen.
    Dus dat word spannend!!!!

    Duivels is je ongi oftewel menstruatie.

    En ronde dat houd in hoeveelste rondes ( cyclussen) je bezig bent.

    Maar het leert idd erg snel hoor!
    Maar er zijn nogal wat afkortingen haha.
    Succes he!!

    Groetjes
     
  15. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    hahaha klussen betekend inderdaad vrijen .
     
  16. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoi Jolanda (en andere toekomstige mama's),

    Ik heb misschien nog geen verstand van alle afkortingen en het voor het eerst dat ik op een zwangerschapswebsite kijk, maar ik zie wel dat er wat nuttige zaken vermeld zijn.

    Ik ben een voorstander van een gelukkig en relaxed leven op hoop dat ik (ooit) zonder gedonder met medicijnen en onderzoeken zwanger zal worden.

    In de tussentijd zal ik hier zo af en toe 's langswippen.

    Voor alle dames die die zwanger willen worden en net pas zijn "begonnen" wil ik als mede-groentje toch het advies geven het allemaal niet te gek te maken in het begin. Geniet van elkaar en van het leven. Straks staat alles op z'n kop ;)

    Liefs,
    Jansen
     
  17. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hallo Jansen.
    Groentje ( zoals je zelf zegt hihi) of niet, hoe meer zielen hoe meer vreugd!!!

    Hopelijk kunnen we ook veel van jou horen in de toekomst!
    En inderdaad, alles komt wanneer het komt, hele goede instelling vind ik!

    Groetjes
     
  18. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    He Jansen!

    Nu je op de hoogte bent van een aantal begrippen op deze site, ben je er helemaal klaar voor :D Haha, ik ben ook vrij nuchter hoor, maar vind het wel leuk om hier mee te leven met de meiden die ook zwanger willen worden.

    Vandaag je NOD! Laat je het ons weten?!

    Groetjes Nala
     
  19. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Hallo Janssen,
    Je hebt inderdaad gelijk, we moeten ons niet al te gek gaan maken. Het komt wannneer het komt. :)
    Ik zie dat je vandaag je NOD hebt.
    Als je een zwangerschapstest doet laat je effe weten wat de uitslag is???
    (ik ben niet nieuwsgierig he???) ;)
    Enne veel suc6 met stoppen met roken, en zwanger raken.

    Groetjes Nancy
     
  20. Chrizzzy

    Chrizzzy Bekend lid

    31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam



    Ha Jansen,

    Je wordt al aardig bijgepraat en ingewijd in alle termen zie ik... Ik heb er zelf ook een beetje aan moeten wennen...
    alleen dat "klussen" als term gebruiken, lukt me nog niet hoor... vooral ook omdat ik een bloedhekel aan klussen in de oude vertrouwde zin van het woord heb... ik blijf dus gewoon lekker "vrijen" zeggen/schrijven/denken...

    groet Chrizzzy
     

Deel Deze Pagina