op zoek naar de juiste foliumzuur....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dorien88, 17 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorien88

Dorien88 Lid

8 sep 2012
    20
    0
    0
    100% Wajong dus thuis bij me hondjes
    Emmen
    Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en zit toch met een vraagje. Mijn man(28) en ik (24)willen graag beginnen voor een kindje....echter dat gaat hier niet zomaar daar ik al langer ziek ben. Nu een hoop medicijnen geschrapt en veranderd...ik voel me momenteel redelijk goed en bloedwaarden zijn ook oke dus we hebben groen licht gekregen.

Nu ben ik dus foliumzuur gaan slikken maar al snel is gebleken dat ik hier niet goed op reageer. Ik heb nu de volgende gebrobeerd: AH eigenmerk, Davitamon mama, Centrum Materna, Kruidvat eigenmerk....maar bij allemaal reageer ik niet best. (ik krijg na 2/3 pillen erg veel buikkrampen en pijnen en daarna volgen er vele bezoeken aan de wc)

De huisarts heeft me gezegd er maar meerdere te proberen en het anders maar niet te nemen.....maar dit staat mij niet echt aan, ik wil het graag gewoon kunnen nemen.;)

Wie heeft dit ook??? En welke reageer je dan wel goed op???

Wil het gewoon eigenlijk zo goed mogelijk doen omdat ik al met medicijnen zit die eignelijk niet zo goed zijn voor....dus als jullie me kunnen helpen hierbij heel graag.

2. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Je hebt ook nog foliumzuurtbl van de hema, misschien dat deze wel helpen?

Wat vevelend dat je lichaam er heftig op reageerd.
    Igg veel succes

3. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Ik slik dagravit mama&baby,
    je hebt ook nog Etos eigen merk, lees ik ook wel veel over.
    Hoop dat je een kunt vinden waarvan je geen last hebt!

4. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Ik gebruik een multivitamine van Orthica. Is plantaardig en zit ook genoeg foliumzuur etc in.
    Prena Fem heet het.
    Misschien dat je hier minder sterk op reageert? Vervelend zeg!

Succes met zoeken..

5. rums

rums Niet meer actief

Ik slikte foliumzuur van het merk Solgar. Dit kocht ik bij de DA weet niet of het ook ergens anders verkocht wordt.
    Hoop voor je dat je een goede foliumzuur kunt vinden!

6. cindy490

cindy490 Lid

12 okt 2010
    44
    0
    0
    NULL
    roermond
    Hoi,
    Ik gebruik foluimzuur van het merk evasin te verkrijgen bij da kruidvat etos. Slik ook medicijnen maar heb hier geen last van. Ach jaren geleden gebruikte niemand het en zijn toch ook goede kindjes van gekomen. En als je het niet vertrouwd kun je altijd vragen aan de gyn of je geen uitgebreide echo mag krijgen zodat er goed naar je kindje wordt gekeken.
    Groetjes cindy

7. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Hier ook snel last van de darmen, maar met de pillen van vsm puur mama gaat het goed!

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Zou eens een multi vitamine voor zwangeren proberen waar ook foliumzuur in zit.

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Gebruik eens puur alleen foliumzuur dan.....koop dat bij de apotheek ofzo...

10. Littleone1

13 okt 2012
    81
    0
    0
    Oost Vlaanderen
    Puur foliumzuur gebruik ik.. Folavit..

Hopelijk komt het in orde.

11. Infantem Amor

Infantem Amor Niet meer actief

Ik had het zelfde, moest telkens rennen van iedere foliumzuur. Nu slik ik gravitamon (op advies van gyn) en visolie (alleen omega 3) en heb er geen last meer van...

12. Dorien88

Dorien88 Lid

8 sep 2012
    20
    0
    0
    Emmen
    Heel erg bedankt voor jullie reacties!!

Ga zeker nog door met het proberen van een aantal anderen, hoop dat ik snel de juiste heb. Afgelopen dinsdag me laatste pil genomen, dus proberen en afwachten maar. Normaal heb ik hier eigenlijk nooit last van dus het is lastig.

Komt vast wel goed zullen we maar denken:)

Groetjes dorien

13. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ik slik puur foliumzuur en koop deze gewoon bij de apotheek
    succes

14. Troelaa

Troelaa Niet meer actief

Via de vk ben ik aan gravitamon gekomen. Kun je gewoon bij de KV kopen. Succes met proberen.

15. Dorien88

Dorien88 Lid

8 sep 2012
    20
    0
    0
    Emmen
    Wilde nog even laten weten dat ik nu geloof dat ik de juiste heb gevonden. Ik neem nu een weekje de gravitamon en dat gaat goed....aan het einde van de week wil ik nog visolie ernaast gaan nemen, maar niet alles tegelijk gedaan. De pil is inmiddels de deur uit en me ongi voorbij, dus we kunnen aan de slag.

Bedank voor jullie hulp!

16. Jennifer2106

Jennifer2106 Fanatiek lid

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik slik die van Eros huismerk. Heten multivitamine zwanger worden. Zit foliumzuur in. Bevallen heel goed. Ik had van andere merken dat ik brandend maagzuur kreeg en soms misselijk was. Bij deze nergens last van.

Deel Deze Pagina