hallo allemaal, Ik was benieuwd hoe het met jullie cyclussen zit nadat je gestopt was met de pil. Ik heb zo'n 9 jaar de pil geslikt. Daarvoor was ik ook wel onregelmatig ongesteld, maar ik herinner me niet dat ik zulke uitschieters had. Dat heb ik nu wel (zie onderschrift). Na hoelang pil gebruik was jullie cyclus weer op de rit? En heb je een regelmatige cyclus? Zo nee hoe is jullie onregelmatige cyclus? Ook met zulke uitschieters?
Ik ben begin november 2013 gestopt met de pil en mijn cyclus was ook niet meteen weer op de rit. Mijn eerste echte menstruatie was op 19 januari 2014 en ik had twee weken daarvoor eigenlijk stomtoevallig een ovulatietest gedaan, die dus positief bleek. Deze keer had ik pas op vrijdag 14 februari een positieve ovulatietest in handen, dus uitgaande van een lf van 14 dagen is mijn eerste 'echte' cyclus rond de 42 dagen.
Bij mij was mijn cyclus meteen op de rit en regelmatig, ook na iedere miskraam, maar dat is best zeldzaam hoor!
Ik heb mijn cyclus na een dik jaar nog steeds niet op de rit, en ik denk dat dat ook niet meer gaat gebeuren bij mij. Voordat ik met de pil begon, was ik ook heel onregelmatig ongesteld, en nu nog steeds.. In mijn onderschrift zie je mijn cyclus. Ik heb nu een gemiddelde cyclus van 39/40 dagen met afgelopen maand een uitschieter naar 33 dagen. Hopelijk is dit een teken dat mijn cyclus eindelijk wat korter en regelmatiger gaat worden
Ik ben begin december gestopt met de pil (na zo'n 12 jaar pilgebruik) en de eerste echte ronde duurde 35 dagen, de tweede 41... Dus nog geen idee hoe het verder gaat, maar ik hoop op wat kortere en regelmatige rondes. Ovulatietesten lijken me wel heel handig, maar ik heb ze tot nu toe nog niet gebruikt (we gaan er ook pas in maart echt voor). Succes allemaal!
Wij zijn nu bijna 8 maanden bezig, en mijn cyclus is een zooitje, ben om de anderhalf a twee weken ongesteld. Ben op aanraden van een ander lid naar de huisarts gegaan afgelopen donderdag en we mogen door naar de gyn. Ik hoop dat je snel een regelmatige cyclus hebt! p.s. Ditbenik: ben je al bij de ha geweest? Ik wist namelijk ook niet dat ik met 6 maanden onreglmatig ongesteld al bij de h.a. mocht aankloppen voor een doorverwijzing...
Ik was ben in juni 2013 gestopt met de pil en heb ook onregelmatige cyclussen gehad (gemiddeld 40 dagen). Ben in januari toch maar aan de slag gegaan met ovulatietesten, en ondanks dat ik geen positieve test (alleen lichte streepjes) heb gehad ben ik toch zwanger geraakt! Een vriendin van mij adviseerde om de 'zwanger worden' tabletten van Etos te gaan slikken, toen zij die slikte kreeg ze vrijwel direct een regelmatige cyclus.. Bij mij heeft het, qua cyclus op naar orde krijgen, helaas geen effect gehad.. Maar het is natuurlijk wel het proberen waard.. Verder wil ik nog reageren op de reactie van Res.. Ik werk zelf bij een huisarts, en normaal gesproken wordt je na ongeveer een jaar pas verwezen naar de gynaecoloog, ookal heb je last van een onregelmatige cyclus.. Er zijn maar weinig huisartsen die eerder verwijzen, en de gyn doet dan vaak in het begin ook nog niet wat (behalve ovulatietesten en temperaturen adviseren) tenzij er natuurlijk aanwijzingen zijn voor bijv pcos..
Hier ruim 15 jaar de pil geslikt. Voor de pil niet echt heel onregelmatig maar ook niet super precies. Vorig jaar januari gestopt en eerste cyclus 34 dagen. Daarna altijd 34-35 ook na alle mk en de curettage. Direct netjes dus.
Ik had slechts anderhalve maand de pil geslikt en daarna was het elke cyclus een zooitje. Zat tussen de 24 en 44 dagen. (Over een periode van 13 maanden, daarna werd ik ondanks gebruik condoom zwanger) Ben erg benieuwd hoe het nu na de zwangerschap gaat worden maar ik verwacht er niet te veel van..
Ik ben twee keer in mijn leven gestopt met hormonen, de eerste keer was na 12 jaar pilgebruik en ik zat daarna meteen weer op de rit! Ook nadat ik stopte met de nuvaring was mijn cyclus meteen weer op orde.
Juli 2013 gestopt en nouja.. Zie onderschrift! Ongeveer 7 jaar aan de pil geweest, daarvoor was ik het ook onregelmatig geloof ik.. Maar ik was nog geen jaar ongesteld voordat ik aan de pil ging, dus de gyn zei al dat er bij mij nog niks over te zeggen valt!
16 jaar pil geslikt. Heel uitzonderlijk na zo'n tijd, maar mijn cyclus was meteen regelmatig. Helaas nog niet zwanger (geweest).
12 jaar pil geslikt, na het stoppen eigenlijk gelijk mooie cyclus Zit steeds tussen de 23 en 28 dagen dus ik vind hem mooi regelmatig mijn ei altijd rond dag 11/13 dus ik ben er wel blij mee
Bij mij was ie gelijk regelmatig, al heb ik maar 2 cyclussen gehad na het stoppen. Geen idee dus of ie regelmatig was gebleven.
Bij mijn eerste zwangerschap was het de tweede ronde raak waarbij ik na 28 dagen al positief testte. Ik had toen 5 jaar de pil geslikt. Voordat ik de pil slikte was ik ook altijd heel regelmatig op 28 dagen. Nu bij nummer 2 heb ik maar 9 maanden de pil geslikt en is mijn cyclus veel onregelmatiger (zie onderschrift). Ik hoop dat het vanaf nu weer op orde is, dan heeft het ongeveer een half jaar geduurd.
nadat ik in 2011 gestopt was met de pil werd het steeds korter 36 - 34 - 33 - 32 - 31- 30 - 29 - en toen was ik zwanger. nu lijkt het ook weer steeds korter te worden
Volgens mij was het bij mij vrij snel weer op de rit. Ik ben heel regelmatig, ben netjes elke vier weken ongesteld. Dus cyclus van 28 dagen. Het is zelfs zo erg dat ik eigenlijk altijd tussen 10 en 11 uur in de ochtend ongesteld wordt