Na hoelang werd jij zwanger na stoppen Microgynon 30

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door chantal01, 7 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Ik was na het stoppen met deze pil na de 2e ronde zwanger. Tenminste, ik stopte met de pil midden in een week, toen werd ik ongesteld. En daarna werd ik nog 1 keer ongesteld, dat is dan toch de 2e ronde? Daarna dus niet meer :)

2. Sunnie

Sunnie Actief lid

14 jul 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    10 jaar lang geslikt en na eerste ronde raak.
    Nooit verwacht, maar toch gebeurd.

Mijn beste vriendin had precies hetzelfde en is nu dus ook zwanger.

Het verschilt heel erg. Een andere vriendin na 2 jaar nog niet...

Er is geen peil op te trekken.

3. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Hey, ik heb deze pil 15 jaar lang geslikt, ben nog niet zwanger maar de mg 30 schijnt een hele lichte pil te zijn dus als ik naar al de reacties kijk zou het niet al te lang moeten duren hihi. Maar laten we daar maar niet vanuit gaan, toch.

Gewoon rustig afwachten maar.

Gr.

4. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    10 jaar lang geslikt en helaas pas na 18 rondes zwanger..

5. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

20 mei 2008
    261
    0
    0
    Ik had ook ruim 15 jaar mic geslikt. Ronde 14 daarna zwanger. Na zwangerschap niet weer gebruikt en nu we er weer voor gingen 2e ronde zwanger.
    Voor mijn gevoel heeft de invloed van die jaren pil wel degelijk invloed gehad. Maar ja je kan het niet bewijzen.

6. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

ik heb ongeveer 3 of 4 jaar gebruikt. na stoppen in 1 keer zwanger. ehm...alle drie de keer in 1x raak....wel asociaal snel, maar wel heel leuk...kan er zelf niks aan doen haha....(wel 1 miskraam gehad)
    misschien ligt het ook wel aan de leeftijd hoor. was bij de eerste 21 jaar en bij de miskraam en deze zwangerschap ben ik 22 volgende maand 23....weet niet of dat ook meewerkt hoor..

7. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik heb de Microgynon 30 pil bijna 6 jaar geslikt.
    Half mei de laatste pil genomen, en in juli (ronde 3) was ik zwanger :D

8. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik ben in afwachting ;). Alle verhalen zijn erg verschillend. Iemand boven mij noemde leeftijd, ik denk ook wel dat dat er mee te maken heeft. Ik hoop het ook, ben 23 ;)

9. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    ik was 22, partner was op dat moment 25. 6 jaar lang de mg30 geslikt. in januari gestopt. 30jan menstruatie, en 27 febr positieve test. dus in de eerste ronde was het raak.
    nu slik ik de pil niet meer maar ben ik over gegaan op de nuvaring, minder hormonen als de pil en volgens de bijsluiter kan je hem eruit halen als je zwanger wilt worden. de tijd dat je de pil heeft geslikt kan inderdaad van invloed zijn op het zwanger worden. ze zeggen ook dat het eigenlijk beter is als je eerst een eigen ongesteldheid afwacht. menstruatie van de pil is namelijk geen natuurlijke menstruatie.

10. Sjees

Sjees Niet meer actief

hier 15 jaar deze pil geslikt en er 1,5 jaar over gedaan

11. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Ik heb hem zo'n 10 jaar geslikt,en was 25 jaar toen ik ermee stopte.
    De 1e ronde hebben we niet op de juiste dagen kunnen klussen,de 2e wel en toen was het direct raak.
    Ze is nu bijna 7 maanden en ligt nu lekker te slapen :)

12. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Ik heb hem 11 jaar geslikt en toen ik gestopt was, heb ik heel bewust een half jaar ontpilt en daarna was ik in de eerste ronde zwanger

13. Daan87

Daan87 Lid

13 jan 2011
    84
    0
    0
    Ik heb deze pil 8 jaar geslikt en ben eind december gestopt. Netjes een bloeding gehad en tot op heden niet weer 1 gehad..
    Wacht nog steeds af. Denk dat het gewoon nog even de tijd nodig heeft om alles weer op de rit te krijgen.

Groetjes

14. Visje1403

Visje1403 Lid

26 jan 2011
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben net 3 dagen geleden gestopt..maar ben nu al nerveus en weet niet waarom..ik weet nou niet of het heel belangrijk is om eerst te ontpillen...ook lees ik dat je foliumzuur al 4 weken voordat je stopt met de pil moet innemen en dat heb ik ook niet gedaan, ik ben er pas nu 5 dagen mee begonnen..weet alleen dat ik wel sterk de behoefte heb om hierover te praten..ben blij dat ik op dit forum terecht kan..

Groetjes Visje

15. Iefie

Iefie Niet meer actief

hallo dames,
    ben ook ruim 10 jaar aan de microgynon 30 geweest en in ronde 2 zwanger geraakt. ik vermoed dat ik in de 1e ronde geen eisprong heb gehad omdat de pil nog wat invloed had. Hoe lang de pil nog invloed heeft op je cyclus weet ik niet. Dit verschilt van vrouw tot vrouw zo te lezen.
    @visje1403 ik heb niet ontpilt, maar ben gelijk aan de 'slag' gegaan. volgens mij niets mis mee! kijk maar naar het resultaat.
    het wordt inderdaad aangeraden om minimaal 4 weken voor je begint met 'klussen' foliumzuur te gaan slikken. Wordt je toch sneller zwanger is dat geen ramp. Gewoon blijven slikken en je geen zorgen maken!

16. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Nog steeds niet ....
    Heb hem 4 jaar geslikt !

17. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Ik heb de microgynon 30: 11 jaar geslikt. En ik was na het stoppen binnen 4 maanden zwanger.

Groetjes Sabrina

18. apie3

apie3 Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.815
    0
    0
    directeur aan huis
    Noord brabant
    Bij de eerste 2 maanden na het stoppen (na 8 jaar slikken) bij de 2e 6 maanden (na 1,5 jaar slikken).....
    Succes!

19. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    ik had microginon50 en zwanger worden heeft 3 jaar geduurd. ik slikte eerst microginon30 maar die was te ligt voor mij. ik heb de pil 11 jaar geslikt

20. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    heb mycrogynon 30, 8 jaar geslikt...
    was na 3 jaar zwanger.

Deel Deze Pagina