Ik ben benieuwd hoe de MMM-mama's het ervaren om mama te zijn. Is het precies zoals je dacht? Vond je het raar om na zoveel jaar ineens je droom in je armen te houden? Hoe bevalt het moederschap tot nu toe? Positief of negatief....ben gewoon nieuwsgierig
Kip ik heb hem! Leuk en knap dat je hier naar vraagt.....BIKKEL! Ik vind het echt super super leuk! Het is nog veel leuker dan ik dacht. Je houdt echt met nog meer dan heel je hart van je kleine mensje! Het zwanger zijn heb ik eigenlijk wel als heel moeilijk ervaren....ik kon er maar niet bij! Dat vond ik wel jammer...ik heb niet echt kunnen genieten. Nu, nu geniet ik echt met volle teugen! Alle cliché's zijn waar! Serieus waar...als ik naar hem kijk, springen de tranen me in de ogen...zo zielsgelukkig ben ik met hem! Elmo *ik hoop dat de andere MMM'ers dit topic waarderen...anders eerlijk zeggen hoor!*
Natuurlijk waardeer ik deze topic! Ik ben er ook wel benieuwd naar hoor.. je bent er zo lang voor bezig maar weet eigenlijk niet hoe dat gaat voelen.. voelt het wel zo extra speciaal.. Maar aan Elmo's verhaal te horen is dat dus echt zo! We gaan er voor om datzelfde gevoel te ervaren! xxx
Elmo wat heerlijk om je zo vol liefde over je mannetje te zien praten! Ik denk dat het niet met woorden uit te drukken is....de liefde die je voelt voor je kindje! Ik denk dat ik het ook wel moeilijk zou vinden om te kunnen genieten van een zwangerschap....zo lang erop gewacht en dan is het zover en volgens mij spookt er dan nog van alles en nog wat door je hoofd. Hopelijk reageren er nog meer MMM-mama's op dit topic En idd....als er meiden zijn die moeite hebben met dit topic, eerlijk zeggen hoor!
Veel moeders in mijn omgeving klagen over vermoeidheid, zeurende kinderen, en meer van die ellende, en ik denk dan de hele tijd: "Ruilen?" Dat soort verhalen helpen mij ook nooit, als het traject weer eens enorm problematisch is, want dan denk je ook, waar doe ik het nou voor. Dank je Elmo! Dat geeft tenminste weer wat moed.
Ook al is hij soms om achter het behang te plakken (kan me eigenlijk de laatste keer al niet meer herinneren) maar als ik dan zijn smoeltje zie...*smelt*. Dit verdienen jullie allemaal! Elmo
Na ruim twee en half jaar ben ik vorig jaar door IUI zwanger geworden. En laatst vroeg iemand mij naar het moederschap. Ik vertelde haar het volgende: Omdat het allemaal niet vanzelf ging, krijg je de tijd om over dingen na te denken: Is dit het allemaal wel waard.....? Temeer omdat sommige mensen wel eens dingen zeiden zoals: het is niet altijd roze geur en maneschijn..... een kindje is niet heiligmakend. Nu ik moeder ben, weet ik zeker dat het het waard is. Het is zo leuk! Ik ervaar het zo intens en misschien komt dat wel omdat het allemaal niet vanzelf ging. Degene met wie ik hier over sprak, heeft zelf na jaren proberen via IVF een kindje gekregen. Ze kon me helemaal vinden in mijn verhaal. Dus is het precies zo als ik dacht? Nee, het is nog mooier en bijzonderder dan ik dacht. Vond ik het raar om na zoveel jaar mijn droom in mijn armen te hebben? Ja, en soms kan ik het nog niet geloven dat dit mij gegund is. Soms is het nog zo onwerkelijk! Het moederschap bevalt me heel goed. Natuurlijk zijn er momenten, zoals Elmo beschrijft, dat je hem/ haar achter het behang kan plakken. Maar dat weegt niet op tegen alle mooie en positieve dingen. Voor jullie allemaal (MMM-meiden) hoop ik dat jullie dit ook mogen meemaken! Heel veel succes allemaal.
Ik ben zo blij en trots op mijn kleine man. Zou me geen leven meer zonder hem kunnen voor stellen. En idd er zijn wel eens momenten dat ik hem achter het behang wil plakken, maar ja er mag ook wel wat katte kwaad in zitten. Het is verder een heerlijk kereltje en als die me dan een dikke knuff geeft en zeg I LUF YOU dan smelt ik helemaal. Daar heb ik het voor gedaan. En ik gun dat jullie ook allemaal. Liefs Thamara
Ginny, je bent echt een bikkel, ik ben hier ook altijd nieuwsgierig naar maar heb inderdaad niet het lef gehad om er een topic over te openen. Heerlijk MMM-mama's om te lezen dat het zo verschrikkelijk fantastisch is....... Het geeft mij de moed om door te gaan, in deze emotionele, zware maar hopelijk daarna mooie tijd! Liefs Schaapje
In een woord geweldig. Na 6 jaar er op te hebben gewacht en dus 6 x een mislukte iui poging was bij ons de eerste ivf raak. Tijdens de zwangerschap net als Elmo niet echt kunnen genieten en de eerste 3 maanden dat Naomi er was ook niet. Maar nu, ik geniet voor twee. Echt ik vind het geweldig. En als ze lacht dan ben ik helemaal blij. Dan smelt ik. Hopelij is het jullie allemaal gegund. Liefs Lydia
Hier net zo.. Tijdens de zwangerschap niet echt kunnen genieten.. Op de een of andere manier toch die roze wolk gemist.. En helaas is mijn zwangerschap dus heel abrupt afgelopen door te bevallen met 27 weken.. En dat doet ook goed pijn, want de zwangerschap was nog niet "af". Maar ben zo super trots op ons mannetje.. De liefde die je voelt voor je kind is niet te beschrijven dat zit gelijk helemaal geworteld door je hele lichaam.. En dat had ik dus nooit verwacht dat dat zo intens zou zijn.. Het wachten is het zeker waard geweest!