Mag ik zelf vragen voor een andere behandeling?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sarah1989, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie
    hoi meiden,

zit nu 2de maand pregnyl/clomid
    en jup dat is nog niet zo lang;)
    toch zou ik graag over willen stappen naar een andere behandelingen heb gewoon het gevoel dat ik hiermee geen stap vooruit kom!
    Deze maand zelfs niet eens mijn eisprong gevoeld:)

zou ik dat kunnen vragen?
    en zou hij eventueel akkoord gaan?
    of ben ik echt verplicht 6maanden clomid/pregnyl te doen

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik denk eerlijk gezegd dat je de Clomid eerst eens een kans moet geven..er kan nog veel gebeuren.
    Daarbij hoef je je eisprong niet perse te voelen.

Heel veel succes meid!!

3. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie
    Ik weet dat wel':) maar ben het gewoon zo moe om steeds die metingen te laten doen voel me echt een proefkonijn;)

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Nee, dat kan niet. Vruchtbaarheidsbehandelingen worden via een bepaald protocol gegeven. Het zijn intensieve behandelingen, die doe je niet zomaar en het zijn ook geen wondermiddelen.;) Dus je zult de behandelingen die je aangeboden krijgt een eerlijke kans moeten geven. Eén of twee keer is geen eerlijke kans...

ps Waarom post je je vragen niet meer in het gedeelte Vruchtbaarheidsbehandelingen? Ik denk dat de dames daar je het meeste kunnen vertellen.

5. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie

ik verwacht geen wonderen daar ben ik al van afgekomen:)
    & absoluut is de 2de ronde nog niets vergeleken met andere meiden hier'
    Maar kan je dan gewoon niet kiezen voor een andere methode'
    die je dan waarschijnlijk uit je eigen zak moet betalen?

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Nee, zo werkt het niet. Voor zulk soort behandelingen zijn vaak wachtlijsten en je komt alleen in aanmerking als je een medische indicatie hebt. Een medische indicatie krijg je als je alles volgens het protocol doorlopen hebt. En dat is niet meer dan logisch. Behandelingen worden gegeven aan mensen die het echt nodig hebben en die alles al geprobeerd hebben. Het is niet bedoeld voor mensen die niet eerst alles willen proberen en denken: Laten we maar even een IVF-je doen!

Wat zou je dan willen, IVF?! IVF is geen wondermiddel, het is lichamelijk en geestelijk zwaar. De slagingskans van IVF ligt per behandeling rond de 30%. Een IVF-behandeling kost rond de €3000,- per keer.

7. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie

IVF neen' waarom zou ik voorrang willen krijgen er zijn er die een langere weg hebben afgelegd dan mij een veel langere weg:)
    met een andere behandeling bedoel ik: het verhogen van de dossis
    of een andere medicatie
    kan toch zijn dat je vind dat het bij jezelf niet werkt
    wat heeft het dan voor nut?;)

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik kom misschien wat hard over, sorry daarvoor. Maar uit al je topics blijkt dat je geen geduld hebt en bepaalde behandelingen of het wachten op een uitslag geen kans wilt geven. Sorry, zo zit het nou eenmaal in elkaar. Je kunt wel iets willen en per direct, maar zo werkt het helaas niet. Zeker niet als je in het medische circuit zit.

In het Vruchtbaarheidsgedeelte heb je wel eens kritiek gehad van meiden, die je daar ook op wezen. Je post tegenwoordig je vragen bij Zwanger worden. Doe je dat bewust?

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Maar dat kun je in een 2de ronde helaas niet weten!;)
    Mag ik vragen Hoelang jullie al bezig zijn?
    Je bent nog jong en ik zie dat je al een jonge dochter hebt.
    (Is gewoon een nieuwschierige vraag)

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Waarom vind jij dat Clomid en Pregnyl niet werkt?! Je bent met de tweede ronde bezig?! Had je dan verwacht dat je meteen na de eerste keer zwanger zou zijn? En nu dat niet zo blijkt te zijn, vind je dat het dan maar niet werkt en over moet op een andere methode? Dat is nu net het stukje geduld wat je moet hebben.

Je hebt per cyclus rond de 20% kans om zwanger te worden. Als je het op de normale manier probeert, zit je rond 20% en met hormoonmedicatie en IUI zit je daar ook op. Bij IVF is de kans ietsjes hoger, maar dan heb je het nog maar over 30% per keer. Een hogere dosis hormonen geeft geen hogere kans op een zwangerschap, dat kan alleen nare complicaties opleveren. Een ander soort medicatie heeft ook geen enkele zin, als de Clomid goed zijn werk doet. Dat heeft niks met de kans van slagen te maken. Medicijnen zorgen voor een eisprong en de rest is afwachten. Je hebt geluk of je hebt pech, zoiets wordt niet bepaald door een behandeling of een dokter. Dat is het stukje natuur wat moet meewerken.

11. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie

hoi melanie,

neen hoor heb geen dochter' dat is mijn meter-kindjé:)
    we zijn nu 3jaar aan het proberen & 2de ronde pregnyl/clomid
    maar ik zeg zelf dat het eigenlijk nog maar pas het begin is
    maar ik heb er gewoon weg geen vertrouwen in
    blijkbaar werkt de linksé eierstok niet
    & de rechter maakt amper foliekels aan :)
    trouwens de reden voor mijn 'ongeduld'
    is omdat manlief 30 is & hij vind dat het niet meer hoeft als het lang duurt misschien omdat hij geen oudere vader wilt worden?

12. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    nee dat kan niet, er zijn protocollen die artsen moeten volgen. Als de clomid niet aan zou slaan zou er gekeken worden naar andere opties.

Maar hier was het wel zo, 2 x achter elkaar een goede eisprong met clomid...dan mocht ik daarna zonder echo's of bloedtesten verder doen.....(als ik vermoedde dat ik geen eisprong had dan op een dag bloedtest doen, en anders even een echo om te kijken wat er gebeurde, maar alleen als ik het zelf dacht en ik dus overtijd was ofzo...)

misschien kan je dat vragen? ALs deze ronde goed werkt, dat je volgende ronde zelf mag proberen zonder echo's?

Och ik zie dat je prechnyl krijgt...waarom? springt je ei zelf niet? Hier wel namelijk....heb je dat al eens gevraagd? waarom je prechnyl erbij krijgt?

Als je deze optie zou kiezen zelf thuis proberen zonder echo's...dan zit je wel in spanning hoor...is ook meolijk geloof me!

Succes met de clomid ik duim dat het niet nodig mocht zijn meer!

13. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie

Vind je niet hard hoor, ik kan best wel tegen kritiek'
    zeker als ie rechtvaardig is
    & dat klopt ik heb ook geen geduld, maar dat is nu eenmaal zo
    ;)

14. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je hebt maar één of twee follikels nodig voor een zwangerschap. Als dat tot stand kan worden gebracht met Clomid, dan is dat gedeelte van de behandeling geslaagd. Bij meer follikels wordt er sowieso geen IUI (inseminatie) gedaan en krijg je een klusverbod, dus daar win je niks mee.

15. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie
    ik vind idd dat pregnyl/clomid deze maand niet heeft gewerkt;)
    waarom? geen idee ga enkel op gevoel af'
    trouwens mijn gyno heeft respect dat ik het type ben dat niet van wachten houdt & ik gooi eruit wat ik wil zeggen of denk
    zo ben ik nu eenmaal, hij antwoord gewoon alltijd op mijn vragen'
    ;)

16. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dan zul je geduld moeten kweken, anders maak je het jezelf en anderen alleen maar moeilijk. Ik weet dat het niet meevalt, zeker als iedereen om je heen wel zo zwanger is. Maar je moet realistisch blijven en dat ben je niet. Zoals jij denkt, zo zit de medische wereld (gelukkig) niet in elkaar, dus je zult het ermee moeten doen. Hoe rot dat soms ook is.

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Waarom heeft het volgens jou niet gewerkt?

18. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie
    ik krijg pregnyl omdat ik idd zelf geen eisprong aanmaak' volgens de onderzoeken:)
    dat is uiteindelijk ook wat ik bedoelde met deze vraag'
    gewoon een andere behandeling die niet zo belastend is,
    vind ik enorm irriterend om steeds weer down there te laten foefelé;) en dat heeft te maken met mijn verleden
    & daarvan ook mijn ongeduld:)

19. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie
    zoals ik al eerder zei..Gevoel:)
    heeft niemand trouwens ooit al het gevoel gehad
    'dit is het niet'
    als je jezelf er niet bij goed voelt'
    dan vind ik ook niet dat je ermee om hoeft te gaan
    ;)

20. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dan zou je inderdaad kunnen overwegen om niet voor de echo's te gaan (in overleg met de gyn). Sommigen nemen alleen Clomid en kijken met ovulatietesten of er een eisprong aan zit te komen. Maar als je lichaam geen eisprong in gang zet, dan zullen je testen ook niet positief worden. Pregnyl heb je op het juiste moment nodig. Maar wie weet is er in dat opzicht iets te regelen, dat zul je moeten overleggen.

Deel Deze Pagina