heel veel begrip van werkgever

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by patries38, Nov 3, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. patries38

patries38 Bekend lid

May 2, 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik zit af entoe vol verbazing verhalen te lezen over onbegrip van werkgevers mbt zwangersschapskwalen, of onduidelijkheden/negativiteit UWV.

Mijn ervaring is heel anders: ik ben heel ziek van de zwangerschap, niet in staat om te werken. Thuis heb ik ook alle hulp nodig.Ik krijg juist ontzettend veel steun en begrip van mijn werkgever en collega's!Ondanks het grote personeelstekort lossen ze mijn diensten op, geven mij zeker niet het gevoel dat ik "profiteer", ik krijg kaartjes en telefoontjes met opbeurende woorden.Ze weten ook wel dat ik ook echt ziek ben, ik ben iemand die zich erg inzet voor het werk, werk ook altijd extra als dat nodig is, en nu doen ze dat voor mij, echt geweldig!

Ook bij het UWV geen problemen. Ik ben al voor de helft afgekeurd wegens bekkeninstabiliteit bij de vorige zwangerschap. Ik ben reeds herkeurd, toen wist ik nog niet dat ik zwanger was.Mijn tweede afspraak was met de arbeidsdeskundige, en die vertelde ik maar meteen dat ik zwanger was.Afgesproken dat de hele procedure opgeschoven ordt na mijn verlof, ik blijf mijn uitkering(aanvulling) behouden.
    Ik heb dus alleen positieve ervaringen.

Ik ben ook heel blij dat dit soort dingen goed geregeld zijn, dat scheelt een hoop zorgen!Ik kan nu gewoon toegeven aan het feit dat ik nu eenmaal ziek ben.En ook thuis doet iedereen zijn best om het mij zo makkelijk mogelijk te maken, echt hartverwarmend.

Ik ga natuurlijk wel iets doen voor mijn collega's en voor thuis.

groetjes patricia

2. Marian

Marian Fanatiek lid

Feb 27, 2006
    3,648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Dat is fijn om te horen! Dat er ook nog werkgevers zijn die je snappen en begrip hebben.

Bij mij op het werk heeft de afdeling PZ ook alle begrip. Jammer dat mijn afdelings-cheffin iets minder begripvol s, maar dat nemen we op de koop toe!

Marian

Share This Page