Na hoeveel dagen bijwerkingen pregnyl?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mevrouwX, 23 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mevrouwX

mevrouwX Lid

30 jun 2013
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo! Ik lees hier veel over de bijwerkingen van pregnyl, maar ik lees nog niet terug na hoeveel dagen ze optreden. Wat is jullie ervaring?

Bij mij ziet de week er zo uit
    Maandag, echo fm 19 mm
    Maandagavond 19:00 pregnyl 10 0000
    Woensdagochtend IUI
    Vanaf zaterdag vlagen van misselijkheid, geen gevoelige borsten wat ik normaal juist wel heb meteen de dag na eisprong in mijn eigen cyclus.

Nu ga ik er vanuit dat de klachten door pregnyl komen, maar ik vind het zo laat na het spuiten optreden. Aan de andere kant, bij onderhuidse afgifte duurt het lang voordat de dosis in je lichaam komt. Maar wat is lang?

2. Madi78

Madi78 Niet meer actief

Tja elk lichaam breekt t anders af maar in ziekenhuis prikken ze pas bloed 16 dagen naar iui/punctie ed omdat dan pas pregnyl uit bloed kan zijn. Het hoeft dus niet maar er kunnen spoortjes in je lijf zitten. Ik had t met pregnyl ook altijd van die kwaaltje. Nu heb ik voor het eerst ovitrelle gehad en heb ik die symptomen niet gehad.

Ik hoop dat het voor jouw de eerste tekenen zijn en geen pregnyl bijwerking!

3. mevrouwX

mevrouwX Lid

30 jun 2013
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi madi78. Thanks voor je antwoord! Ik verwacht echt dat het bij de pregnyl hoort. Best een raar gevoel. Succes in april met de ICSI! Ik hoop op succes voor je!

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Wauw veel pregnyl heb je gespoten!
    Zeker gezien de hoeveelheid vind ik de bijwerkingen laat!
    Ik had na twee dagen echt volop bijwerkingen; hoofdpijn, misselijkheid maar vooral zware zere borsten die ik bij elke stap voelde. Je lijf went er wel aan moet ik zeggen want de tweede keer pregnyl had ik er een stuk minder last van.
    Een test nu heeft nog geen zin zeker gezien je een dubbele dosis hebt gehad. Het gaat spannend worden, het kan alle kanten op :) Hoop de juiste voor je!

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Wat bedoel je trouwens met de onderhuidse afgifte? In je buik gespoten? Bij mij is het in mijn bovenbeenspier gezet door de verpleegkundige omdat in de bijsluiter stond dat intraveneus het beste was.

6. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    Belgiƫ - Limburg
    Ik heb altijd Pregnyl 5000 gehad, dus niet zo'n zware dosis als jij.
    Ik heb nooit bijwerkingen gehad vd Pregnyl, behalve de laatste cyclus, misselijk op 3, 4 en 5dpo (vanaf 5 dagen na de Pregnyl dus) en pijnlijke borsten vanaf 5dpo, die ook niet meer zijn weggegaan.
    Of dit bijwerkingen vd Pregnyl waren of al was vd bevruchting weet ik niet, want ik bleek ook zwanger...

7. mevrouwX

mevrouwX Lid

30 jun 2013
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moest inderdaad een dubbele dosis spuiten. Is nieuw beleid, schijnt nog beter te zijn. En inderdaad zelf de prik in mijn buik gezet. In de spier mag je niet zelf doen. Wel raar hoor, ik ben zelfs overgevoelig voor geuren. Ik wacht het af, mijn gevoel zegt dat het door de pregnyl komt. Vooral omdat het voor zwangerschapsverschijnselen erg vroeg is. Toch?

8. mevrouwX

mevrouwX Lid

30 jun 2013
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt op mijn verhaal maar ik heb alleen geen pijnlijke borsten. Ik snap er niets, maar wacht het maar af. Jij gefeliciteerd!!

Deel Deze Pagina