Woensdag hebben wij onze eerste afspraak bij dr Scholtes in Dusseldorf. Kan iemand me vertellen wat ik van die eerste afspraak kan verwachten? Is het alleen een gesprek? Of gaat hij ook onderzoeken doen?
Een gesprek en waarschijnlijk bloedprikken. Wat je kunt verwachten.. Het razendsnel doornemen van je dossier, een paar voorzichtige eerste opmerkingen over wat er eventueel aan de hand kan zijn en wat er eventueel zou kunnen werken voor jou, een lijst met vitamines die je kunt gaan slikken (hoewel je die ook pas kunt krijgen voor je echt gaat starten) en dus een lijst met onderzoeken, waarna je bloed moet gaan prikken (sowieso altijd AMH, vaak ook DHEA, maar dat had ik bijvoorbeeld niet). Bij mijn man is er nog een zaadonderzoek gedaan (gelukkig!) en vanaf daar ging het verder.. Het gedetailleerde verhaal van onze intake staat hier; De intake in Düsseldorf | Misschien heb je daar iets aan? Veel succes! DD is echt top!
Hoi Wilma, idd wat Shaddixxx schrijft dat kun je verwachten. Aardige arts. Legt wel snel de nadruk op zaad wat niet goed zou zijn. Ik heb het gesprek verder wel als positief ervaren. Om je even te gaan laten twijfelen.... Ik ben zelf uiteindelijk naar Gent gegaan. Wachttijd is hier wel langer, ik wilde perse dr de Sutter, maar hier in Gent maken ze gebruik van eicelactivatie. AOA. Aangezien jij ook niet echt hoge vruchtbare scores hebt gehad wat ik las is dit misschien ook wel een optie voor jullie. Maar je mag nu ICSI gaan doen natuurlijk dus wie weer werkt dat bij jou al beter. Succes woensdag! Groetjes Patricia
Wilma, mijn ervaring met dokter Scholtens is goed. Maar het gaat allemaal erg snel. Schrijf alles op wat je wil gaan vragen. En wees daar ook niet voorzichtig in. En verder gaat het net als Shaddixxx als schreef. Ik zag bij andere berichten van je dat je weinig eicellen/bevruchtingen hebt gehad. Misschien kunnen ze in DD nog aanpassingen doen in de medicatie, en als ik jou was zou ik ook vragen of PICSI of IMZI nog iets zou kunnen bijdragen om meer bevruchtingen te verkrijgen. En verder wens ik je veel succes.
Ik hoor goede verhalen over dusseldorf, ik zou ook wel meer willen weten, klopt het dat ze daar betere apparatuur hebben en dat de inwendige echo veeel smaller is dan in nederland? Want bij mij lukt geen inwendige echo in verband met mijn vaginisme en hoorde van iemand dat een inwendige echo bij iemand die vaginisme heeft goed te doen is in duitsland omdat ie dus wat smaller is..is dit waar?
Ik heb in DD flink wat pogingen gedaan. Eicelactivatie kan ook in DD, maar is alleen van toepassing bij slecht zaad. Ik ben niet meer zo pro DD als ik eerder ben geweest. Hoewel S heel veel tijd voor je heeft bij de intake is het daarna waardeloos wbt contact. Ze zijn zeer slecht telefonisch bereikbaar. Mailtjes worden als ze al beantwoord worden met een halve zin beantwoord zonder antwoord te geven op je vraag. Ze werken ook rommelig. Zo zijn ze eens vergeten een cryo te ontdooien, heb ik tweemaal de uitslag van een zaadonderzoek van een wildvreemde meneer (met naam en geboortedatum!) toegestuurd gekregen en ben ik eens afgebeld voor een gesprek terwijl we al heel ver in Duitsland waren. Ik heb toen echt een grote waffel moeten geven om toch nog langs te mogen komen. Ik kreeg te horen dat ik niet langer dan 5 a max 10 minuten binnen mocht zijn ivm agenda S. Door brutaal te zijn en gewoon niet te vertrekken voordat alles beantwoord is waren we niet voor jan doedel naar DD vertrokken. Dat wil ik meegeven. En DD is echt geen slechte kliniek. Ze zijn bereid om heel ver met patiënten mee te denken en daardoor kindjes te laten ontstaan die anders nooit gekomen waren. Maar assertiviteit is zeer zeker nodig! Verder is assistente Claudia een engel! Ik ben S heel dankbaar dat ik mijn dochter heb gekregen. Maar het wordt steeds rommeliger in die kliniek. Wij hebben er gelopen van 2010 tot 2013. En nu lopen vrienden van ons er en die lopen ook echt tegen S zijn chaos aan..
En over smallere echostaven weet ik niets. Wel dat S niet altijd echt de tijd neemt. Bel ze eens op en vraag of ze speciaal beleid hebben voor bij vaginistische dames.