Net cryo teruplaatsing gehad

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door missouri, 7 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missouri

missouri Actief lid

11 jun 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ik heb afgelopen zaterdag mijn cryoterugplaatsing gehad!ik vind het spannend en word door elkaar geslingerd met hoop of mislukking...de ene keer denk ik ,,,het is gelukt en de andere keer weer een rotgevoel erover.....wat waren jullie symptomen in de eerste en tweede wachtweek?ik weet dat je pas kan testen als de twee weken voorbij zijn maar zou bijna nu al willen testen:(graag jullie antwoorden

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mijn symptomen?.... Ik wist zeker dat ik ongesteld ging worden! Lage rugpijn, krampen etc. Alleen kwam er dus niets...
    Dus... Mijn verhaal is misschien beangstigend en hoopvol tegelijk ;)

Nu testen heeft geen zin hoor. Dat is echt nog te vroeg ;)

3. Jona12

Jona12 Lid

30 okt 2012
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik had een cryo tp in een kunstmatige cyclus en gebruikte uitrogestan en progynova. Deze geven dezelfde kwalen.
    Wel had ik in de tweede week veel rugpijn, maar ik dacht daardoor dat ik gewoon ongesteld zou worden.
    Heb in het verleden een keer positief getest voor de datum die ik van het zkh had meegekregen. Maar helaas ging dat snel mis met 4w3d Dus heb nooit meer eerder getest.
    Ik mocht testen precies twee weken na de tp. En die wachtweken zijn gewoon een hel en er zit helaas niets anders op dan afwachten.
    Tip: probeer, voor zover het kan, niet teveel op symptomen te letten, die komen vaak pas echt vanaf 5-6 weken zwangerschap.
    Succes en ik hoop voor je dat het lukt...
    Ik heb totaal 9 tp gehad verdeeld over 2 ivf behandelingen.

4. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Symptomen had ik niet echt. Had een cryo in eigen cyclus. Ja tegen nod wat vlaagjes misselijk, af en toe wat duizelig en gevoeligere borsten. Echte symptomen kwamen pas bij 6 weken.

Wel had ik al heel vroeg een gevoel van, huh volgens mij is het raak (maar dat kwam ook omdat ik een soort onbestemd gevoel herkende van mijn eerste zwangerschap) ik heb dus ook veel en veel te vroeg getest, 10 dpo, dus 6 dagen na tp, maar heel heel licht stond daar toch echt een streepje (zie album) dat raad ik je echter niet aan hoor. Is allemaal nog zo onzeker en stressvol. Nog een paar dagen en dan kun je testen.

5. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Ja missouri precies wat Jona zegt. Nu al testen is echt te vroeg en geeft alleen maar extra spanning of het nou goed of slecht is, is mijn ervaring. Kom anders gezellig met ons meekletsen onder kopje mmmclubs. Daar zit net een nieuwe groep iets van 'net terugplaatsing gehad (maart)'.

6. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik heb niet eens getest op de ochtend van de bloedtest, zo zeker wist ik dat het niets geworden was die maand :D
    Ik viel bijna van mijn stoel toen de verpleegkundige aan de telefoon zei: mevrouw, ik mag u feliciteren :p

Alles kan!

7. missouri

missouri Actief lid

11 jun 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kan alle kanten op....zoals ik dat van jullie lees......het enige wat ik voel is rugPijn en kramp......bij mij is het een cryo in geheel natuurlijke cyclus toen ze het terug gingen plaatsen was het een motula......wel goed nieuws....ik moet zeggen dat ik die wachtweken zwaar vind...vele malen zwaarder dan die hormonen......je hoopt het zo hè.......wat zijn de slagingskansen van cryo

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #8 merah, 7 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2014
    Als een cryo goed ontdooit (ongeacht het stadium, dit zegt niet altijd heel veel) zijn je kansen op een zwangerschap net zo groot als bij een verse terugplaatsing. Dus ongeveer 25% op een positieve test en ongeveer 20% op een doorgaande zwangerschap (dat wil zeggen dat het niet binnen de eerste weken mis gaat).
    Dus zo'n 15% kans op een kindje voor jou!
    Maar dat zijn statistieken natuurlijk...

9. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Wat een spanning hè. Kan het me ook nog goed herinneren die tijd... Na drie terugplaatsingen van verse embryo's, ben ik uiteindelijk zwanger geworden van een cryo! Hij was 6-cellig en inmiddels een heerlijke dreumes van 15 maanden;). Hou moed en sterkte met het wachten!

10. Marizje

Marizje Actief lid

1 mrt 2012
    257
    2
    18
    Elst
    Ik heb de spanning net achter de rug. 2 Weken terug een cryo terugplaatsing en vanmorgen negatief getest. Het was de 5e terugplaatsing, 3e cryo en ik ervaar het elke keer weer anders.
    Geen pijl op te trekken vind ik, qua symptomen.
    Wens jullie meiden veel succes en sterkte de komende tijd.

11. missouri

missouri Actief lid

11 jun 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    de wachttijd is killing.....we hopen er zo op....en over de symptomen is indd geen pijl op te trekken...we wachten maar af ...:( maar een ding weet ik wel ..we moeten allemaal verschrikkelijke sterke vrouwen zijn om zo een ivf traject te doorstaan....

12. Marizje

Marizje Actief lid

1 mrt 2012
    257
    2
    18
    Elst
    Zo is het maar net Missouri!

13. Sdi86

Sdi86 Actief lid

18 feb 2014
    184
    0
    0
    Verpleegkundige
    Ik probeer altijd maar de symptomen volledig te negeren en op iets anders af te schuiven. Misschien ook onbewust uit zelfbescherming... Me vooral niet zwanger voelen. Veel leuke dingen doen in de wachtweken, veel afleiding zoeken!!
    Valt niet altijd mee....

Veel succes Missouri! En de anderen natuurlijk ook;)

14. missouri

missouri Actief lid

11 jun 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dat is een goed plan alleen vind het zo moeilijk hier niet mee bezig te zijn.....de wachtweken zijn killing...ik denk ja het is gelukt en de volgende keer denk nee niet gelukt zo erg......het is nu een week geleden en dan heb ik wel symptomen alleen mijn borsten blijven hetzelfde....ik lees vaak dat het zwangerworden daar mee begint....we wachten af

15. marleneke

marleneke Actief lid

9 okt 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog 2 nachtjes slapen en dan mogen we weer testen. Heb maar 1 x buikpijn gehad en verders niks. Wel heel vermoeid elke dag en ben daardoor erg prikkelbaar. In mijn eigen cyclus zou ik al ongesteld zijn en had ik het nu al geweten. Gebruik utro dus dat zal nu wellanger duren voor dat komt. Liever helemaal niet natuurlijk. Zondag weten we het

16. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Hoe is het met je Missouri? Ik hoop zo dat je goed nieuws hebt gehad!
    Ik herken je gevoel zo!!!
    Mijn cryotp is 8 dagen geleden. Nog bijna een week dus voor ik mag testen... Pfff
    Ik probeer alles wat ik voel te vergelijken met wat ik voelde in januari. Toen ik zwanger geweest van verse emmie. Maar ja toen was mn lijf nog beetje (erg) van slag door de hormoonbehandeling, de punctie en de pregnyl.
    Nu in natuurlijke cyclus, dus weet ik echt niet wat wat is...
    Wachten...

17. missouri

missouri Actief lid

11 jun 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi juudje...het is niet gelukt:(......ik ga over een paard dagen een nieuwe cryobehandeling doen....ik had wel een licht positieve test,,,,maar werd op dag 13 na terugplaatsing ongesteld....ik baalde zo enorm,,ik heb gelijk de verpleegkundige gebeld om een nieuwe cryo in mijn cyclus in te calculeren.ook heb ik gevraagd hoe dat kan dat het niet lukt,ik heb geen problemen namelijk ,,het probleem ligt bij mijn man,ze zei dat er geen peil op te trekken is,het is een questie van geluk,ze gaf als tip het zoveel mogelijk los te laten,,,en dat is heeeel moeilijk voor mij..:(hoe gaat het met jou"nog symptomen xx

18. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Oh wat verdrietig voor je! Ik hoop dat deze cryo het goed doet voor je!

Ik voel me nu beroerd. Vreselijk moe, emotioneel (gevoel dat ik elk moment kan gaan huilen), misselijk (ben ik ook als ik ongi moet worden...).
    Geen pukkels. Maar ook geen grotere of gevoelige borsten. Zelfs bij ongi worden voel ik iets aan mn borsten.
    Opgeblazen buik.
    Steekjes/krampjes in mn onderbuik en thv eierstokken.

Kortom ik heb geen idee.:(

Op basis van cyclus (lh-piek) is NOD maandag of dinsdag.
    Testdag is donderdag (=2 wk na cryotp).

Ik weet het echt niet! Heb wel goede hoop.
    Moet ook wel: enige cryo van poging 3!!!

Succes!
    Ik houd je op de hoogte!;)

Deel Deze Pagina