Na hoeveel dagen effect van slaaptraining?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MHV, 8 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Bedankt voor het delen van je ervaring!
    Word ik blij van

2. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Dank je wel!

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Maar slaaptraining ala ria blom geeft ook aan dat je eerst 5 minuten terug gaat.

Het woord slaaptraining roept bij veel moeders hoge emoties op. Met verschillende achtergronden.
    Mij is ook geadviseerd om slaaptraining te gebruiken bij mijn zoon, want hij mankeerde medisch toch niets. Uiteindelijk, zoals veel mensen hier waarschijnlijk ook weten, mankeerde hij wel van alles. Dus als ik lees "slaaptraining" gaan mijn nekharen overeind staan en wil ik het liefst iedereen vertellen dat het beter is om niet te doen.

Ik snap dat de reacties op jou anders zijn overgekomen, waarschijnlijk ook omdat je er midden in zit. Echter als ik het lees vind ik ze niet heel heftig.

Vero0504, tuc en Shakes vinden dit leuk.
  4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tsjaa, suit yourself...

Ik ben geen voorstander van laten huilen En helemaal niet als je het simpel kan oplossen door je baby bij je te nemen...

He baby heeft 9 maanden in jou gewoond... jij bent zijn thuis..
    En nu moet hij ineens helemaal alleen in een kamer liggen in een vreemd en koud bed...

Nee hoor.. ik zie daar echt het nut niet van in om m dan lekker te laten huilen

Uiteindelijk komt het er geqoon op neer dat je baby je nodig heeft....

Jackie87 en Zoe123 vinden dit leuk.
  5. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Kijk je eerste woorden....vriendelijk hoor.
    Pak jij je baby bij elke kik die het geeft?
    Ik laat hem nooit over zijn toeren gaan en als ik hoor dat het heel hard is ga ik echt wel eerder.
    Bij mij slapen is prima maar dat lukt mij gewoon niet met een kleuter erbij die dan stil moet zijn omdat zijn broertje dan steeds wakker schiet en gaat huilen.
    Loop ik mezelf nog te verdedigen ook. Moet niet gekker worden

6. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Snap Ik, maar hier is medisch alles uitgesloten

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Als ze zo klein zijn, 95% van de tijd wel ja.

En moet ik perse heel vriendelijk zijn? je vraagt om meningen... dan kan het zijn dat je ook meningen krijgt die niet in je straatje passen...

Iedereen heeft hier het beste met jou en je baby voor, inclusief ik.
    WE proberen je gewoon uit te leggen dat zo een kleine baby dat niet snapt, dat die zijn moeder nodig heeft en waarom.
    Doe ermee wat je wilt.

8. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Ik vroeg niet om kritiek zoals in mijn eerste bericht heel duidelijk staat!
    En respect naar anderen is heel normaal in mijn ogen.

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ah ik snap het al, je vind me onaardig omdat ik niet zeg wat je wilt horen...

Succes ermee

Nemo1 vindt dit leuk.
  10. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Haha nee hoor omdat je kritiek hebt en ik daar niet om gevraagd heb.
    Maar bedankt voor je succes, das attent

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik leg alleen uit wat het met mij doet en wat het dus ook mogelijk met andere moeders kan doen. Niet iedereen weet wat je allemaal al gedaan hebt voordat je hiermee aan de slag gaat. Daarnaast lees ik heel vaak "ik heb alles al gedaan", maar kleinere flessen is absoluut niet mogelijk bij een reflux kind die heel jong is maar wel 180/6 krijgt. En dat is gewoon het lastige aan een forum.

Ik oordeel niet over de keuzes, ik probeer uit te leggen waarom zulke reacties komen.

Shakes vindt dit leuk.
  12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.952
    14.996
    113
    Joh laat gaan, of t slaaptraining is (ria blom en aanhang) of een light versie slaapoefeningen, suiker of suikerloos dan wel inentingen. Iedere ouder doet t op zijn manier en dat zijn onderwerpen waar de beiden kampen overeind schieten.

Jij doet geen slaaptraining, je probeert je kindje in slaap te laten vallen in eigen bedje met zachte hand, noem het bedwennen. De ene doet t vroeg de ander doet t laat, uiteindelijk slapen ze allemaal in een bed. Het is allemaal afhankelijk van de situatie waar je in zit.

Ik had ook geen 95% kunnen oppakken, mn dochter had gek geworden van de prikkels en mn lijf lag in volledig in de kreukels. Fijn voor hen die t wel konden, hier had dat simpelweg niet gegaan.

Als je echt hilariteit wilt moet je gewoon t topic meest bizarre cb adviezen lezen.

MHV en Elmyra vinden dit leuk.
  13. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.230
    28.215
    113
    Even tussendoor vraag: waarom moet de baby dan alleen in een bedje en de kleuter niet? Lijkt mij dat de baby voorrang heeft op de kleuter mbt slapen bij mama?

Nemo1 vindt dit leuk.
  14. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Ik heb er wel goede ervaring mee hoor! Weet alleen niet precies meer hoe lang het duurde, maar geen maaaaanden ofzo. Toen we bij de oudste het reflux probleem getackled hadden ging het vrij vlot. Bij de tweede ging het ook goed, maar we hebben ze ook wel alledrie vanaf moment 1 in hun eigen wiegje laten slapen hoor en alle slaapjes boven (eerste weekjes bij ons op de kamer). Resultaat, kind uitgerust en happy en ik ook. Ze zijn nog steeds happy overigens ;). Bij de 2e en 3e kon(den) de oudste(n) lekker beneden spelen en lawaai maken en de beeb kon lekker rustig boven slapen zonder. De derde sliep gewoon prima in zijn eigen bedje nooit issues mee gehad. Die was al lang blij even te ontsnappen aan het gegil van zijn zussen denk ik :rolleyes:.

MHV vindt dit leuk.
  15. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Ja als hij niet steeds wakker wordt van elk geluidje. Dan gun ik hem zijn rust boven

16. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.230
    28.215
    113
    Dat kan ik mij voorstellen.
    Lastig! Slaap training is voor niemand leuk, maar het bestaat omdat het soms wel nodig is denk ik. Succes!

MHV vindt dit leuk.
  17. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Dank je!

18. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Even een update.....Ik ben afgelopen maandag begonnen.
    Meneertje slaapt nu al 1.5 uur boven in eigen bed zonder te huilen.
    Dus het kan wel degelijk met 3 mnd als al het medische uitgesloten is.
    En nee ik laat hem niet aan zijn lot over maar troost hem als hij overstuur is. Bij jammeren met stiltes ertussen laat ik hem liggen.

Elmyra, Tuttebella en Vero0504 vinden dit leuk.
  19. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik denk dat er nog steeds sprake is van spraakverwarring... Wat jij nu doet, dat doen de meeste ouders wel ergens in de loop van de eerste paar maanden. En dat werkt inderdaad in de meeste gevallen goed.

De reacties van 'slaaptraining op drie maand kan niet', dat ging over laten krijsen om je kind pakweg te laten doorslapen voor het er zelf voor klaar is.

Maar goed dat het werkt!

20. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind dat jij zelf nog het lulligste reageeer eerlijk gezegd. Ook met je laatste post: zie je nou wel dat het kan..

Niemand heeft gezegd dat het niet kan. Het is iets dat je moet willen. En daarin ben ik het met @Biny en anderen eens dat ik zoiets dus niet wilde. Een baby zo klein hoeft van mij niet per se in een bed alleen te slapen. Die ukkies moeten nog leren afstand nemen.
    En dus biedt een draagdoek uitkomst. Kindje geborgen tegen je aan, met slaapkapje worden ze niet snel wakker en je hebt je handen vrij.

Biny, Adrianna, Jackie87 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina