klein leeftijd verschil tussen tweede kindje en eerste.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MB2005, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MB2005

    MB2005 Fanatiek lid

    30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi,

    Mijn man en ik willen allebei in de toekomst heel graag een tweede kindje.
    Buiten het gevoel denken we ook nog verstandelijk :D
    We zitten te denken wat nu het beste is om te doen, proberen een klein leeftijd verschil tussen de kindjes te laten ( als alles mag lukken hoor ;) ) of wat langer wachten.

    Ik vroeg me af hoe andere die voor een tweede kindje gaan en of al gegaan zijn, het hebben ervaren.
    Dus zowel met wat meer leeftijd ertussen als wat korter op elkaar.
    Hoe doe je dat met kamertjes, boxen, verzorging ( hoe zwaar is het ), misschien zelfs financieel ( dubbele luiers bv ).

    Ik weet niet of het goed staat hier, maar ik zou graag eens de ervaringen van andere mensen willen horen :D

    Groetjes MB2005.
     
  2. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    Ik kan je over twee kindjes nog niks vertellen.. want ik moet nog een maandje.. alleen is was ik meteen weer zwanger.. na gestopt te zijn met anticonceptie.. de zwangerschap verloopt gelukkig hartstikke goed alleen slaat de vermoeidheid wel eens toe helemaal zo op het einde.. Ik heb bij mijn dochter een commode gekocht die bij ons op de slaapkamer staat dus die we later ook voor ons zelf kunnen gebruiken.. ze sliep ook de eerste 6 maanden bij ons op de kamer in haar ledikantje.. daarna hebben we een kledingkast, nachtkastje en een doorgroeibedje gekocht waar ze nu al twee weken zonder problemen in slaapt.. De spullen kunnen op deze manier jaren mee omdat het niet echt een babykamer is meer een meidenkamertje.
    ik zat eerst te denken om de baby in een wieg te doen en haar wat langer in het ledikantje maar het gaat zo goed dat het ledikantje alweer klaarstaat voor de volgende in onze slaapkamer.. omdat we nu een jongen verwachten heb ik wel bijna alles nieuw.. lakentjes voor het bedje en kleertjes, wikkeldeken enz.. alleen de badcapes en het hemeltje zijn wit dus die kunnen nog gebruikt worden. De box heb ik net omhoog gezet omdat mijn dochter er toch niet meer met plezier in gaat.. ze speelt liever op de grond op het tapijt.. zo kan ik de box gebruiken als ik even wil schoonmaken en de baby toch in de huiskamer wil hebben.. ook kan mijn dochter zo niet bij hem.

    Hoop dat je hier wat aan hebt..

    groetjes Iman
     
  3. MB2005

    MB2005 Fanatiek lid

    30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi,
    Spannend hoor nog 1 maandje en dan weer een babytje :D
    Leuk dat je reageerd.

    Hoe doe je dat met de kinderwagen? heb je daar een duo wagen voor?

    Groetjes MB2005
     
  4. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    ik heb dus een buzz maar omdat mijn dochtertje (nog) niet loopt en je haar natuurlijk niet aan de hand kan meenemen als je de stad doorgaat wordt het toch een duowagen aanschaffen.. zat zelf te denken aan de topmark duowagen, twee zitjes achter elkaar met babynestje achter, zo kan je toch overal heen en doorheen.. heb begrepen met de zitjes naast elkaar dat de meeste winkels een probleem wordt. Wel weer een uitgave maja..
     
  5. MB2005

    MB2005 Fanatiek lid

    30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Misschien is kan je er 1 van marktplaats afhalen?

    Wel onhandig dat de meeste winkels niet geschikt zijn voor zo'n wagen he?

    Groetjes MB2005.
     

Deel Deze Pagina