na hoeveel dagen ong. met primolut?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door eloveh, 7 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eloveh

eloveh Actief lid

26 mrt 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik moet primolut slikken zodat ik vervolgens weer kan beginnen met de clomid 150mg.. normaal kwam mn menstruatie vanzelf na de clomid maar wel pas na een cyclus van 40 dagen. vandaag dat ik nu primolut slik zodat het allemaal wat sneller kan.

de gyn zijn dat ik na drie dagen primolut al ongesteld word maar dat ik wel de kuur af moet maken (3x per dag - 10 dagen) 30 tabletjes dus...

ben woensdag begonnen maar ben nog niet ongesteld.. en voel ook helemaal niks aan me lichaam?!

heeft iemand hier ervaring mee????

Heb ook nog een tussentijdse bloeding gehad 2 weken geleden, was ook al zo iets raars. dacht dat ik misschien zwanger was maar dat was veel ste vroeg om te testen en de gyn zei dat ik gewoon primolut moest slikken.. als ik dan met de primolut niet ongesteld zou worden, ben ik dus wel zwanger..

Weet iemand wanneer me menstruatie dan wel komt?

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Volgens mij wordt je pas ongi na de kuur. Soms ook al tijdens de kuur, maar gebruikelijker is erna.

Ik heb een keer provera geslikt om mn ongi op te wekken. Toen werd ik 7 dagen na de laatste tablet ongi.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je moet eerst de kuur helemaal afmaken. Als je gestopt bent met de kuur duurt het nog een aantal dagen voordat je ongesteld wordt. Hier meestal op de 4e of 5e dag ongesteld na het stoppen met de kuur. Het kan ook korter of langer duren.

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik heb in februari provera geslikt, toen werd ik op de 7e dag ongi na de laatste tablet.

5. eloveh

eloveh Actief lid

26 mrt 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar de gyn zegt tegen mij dat ik het al op de 3e dag word!!! ik vind dit zo raar he!! ik dacht zelf toen ook al he? toch pas na die kuur ongesteld...?

ik snap het zelf ook niet helemaal meer... nu geeft mn ovulatie test ineens positief aan dat is helemaal gek!

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Misschien bedoelde hij de 3e dag ná de kuur?

Heb je een foto van je ovutest?

7. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

23 aug 2012
    358
    0
    0
    Verzorgende IG op een PG-afdeling
    Gelderland
    Ik heb Provera (is het zelfde als Primulot) geslikt om mijn menstruatie op te wekken.
    En je wordt hiermee tussen dag 3 en 7 ongesteld, na je laatste tablet van je kuur.
    Ik zit op dag 4 na de laatste tablet, en ben net ongesteld geworden.

8. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik ben nu 11 dagen geleden gestopt na een kuur Primolut van 7 dagen en ik heb nog steeds geen bloeding en merk ook niets aan mijn lijf. Wel even hele zere/gevoelige tepels gehad. Maar heb geen bloeding gehad....baal er enorm van i.v.m. de zoveelste tegenslag! En ik wil ook met de Clomid kuur beginnen!
    Ga nu eerst even op vakantie, dus bel daarna wel weer met het ziekenhuis om te kijken hoe of wat.
    Hopelijk komt jouw bloeding wel zo snel mogelijk, zodat je met Clomid kan beginnen..succes!

9. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

23 aug 2012
    358
    0
    0
    Verzorgende IG op een PG-afdeling
    Gelderland
    Billie, waarom heb je het maar 7 dagen voorgeschreven gekregen? Als ik op internet lees moet je het 10 dagen slikken?
    Met Provera moest ik ook 10 dagen slikken.
    Drie tot zeven dagen na de laatste tablet moet je ongesteld worden.

10. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    ik heb ook een aantal keer primolut gekregen voor 7dagen ik werd na de kuur altijd pas op dag 5 of 6 ongesteld!

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik denk dat je de gyn verkeerd begrepen hebt, dat hij bedoelde dat je drie dagen na de kuur ongesteld wordt.

Een Primolut of Proverakuur hoeft niet altijd even lang te zijn. Ik heb kuren gehad van vijf dagen, van een week, van 10 dagen. Bij een korte kuur had ik meerdere pillen op een dag, bij een lange kuur een lagere dosis. Het werkte alle keren, gelukkig.

12. marloes84

marloes84 Bekend lid

21 aug 2011
    500
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik heb voor het eerst primolut gebruikt. De laatste pil gehad op 3-4 en op 7-4 ongi geworden...

13. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    ik heb met een kuur provera pas een ongi gehad 16 dgn na laatste tablet van een kuur van 7 dgn..(afgebroken ICSI poging)

als je lichaam niets om af te breken heeft (dus je BMS maar heel dun is) kan het soms wezen dat er geen effect optreed..

ik werd dus bijna op dezelfde dag ongi als ik eingelijk zou moeten worden..

Pfff lichamen :p

14. eloveh

eloveh Actief lid

26 mrt 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik ben weer niet zo slim bezig... heb dus de gyn verkeerd begrepen!!! heb gisteren gebeld, Ik word drie dagen na de kuur van 10 dagen 3x daags 1 tablet pas ongesteld!! Volgens mij zei de assistente het ook op zo'n manier aan de telefoon dat je het verkeerd kon begrijpen zoals: gewoon die kuur slikken en dan word je op de 3e dag ongesteld.. ja dat kan dus na de kuur of in de kuur!

Moet dus nog ff wachten want zit nu op de 7e dag van de kuur!
    En ik maar denken en weer valse hoop gekregen.. want ze had gezegt als ik na 3 dagen niet ongesteld word ben ik zwanger... maar dat is nu dus niet meer van belang.. Ik wil ook weer snel starten met de clomid150mg.. vind dit zo'n verspilde tijd!! ik zit nu op dag 48 van mn cyclus!!!

Bedankt voor al jullie reacties!!

x

15. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Niet vreemd dat je het verkeerd begrepen hebt, hoor. Als zij zeggen dat je op de derde dag ongesteld wordt, is het logisch dat je vanaf het begin rekent. Hou er trouwens rekening mee dat het niet persé op de derde dag hoeft te zijn. Hier meestal op de 4e of 5e dag na de kuur, het heeft ook wel eens korter of langer geduurd. In principe zou je binnen een week ongesteld moeten worden.

Het is echter niet zo dat je automatisch zwanger bent als je niet ongesteld wordt. Soms reageert je lichaam niet op de Primolut/Provera en is er groffer geschut nodig. En als je geen eisprong gehad hebt en er geen baarmoederslijmvlies opgebouwd is, valt er ook weinig af te stoten. Soms kun je amper van een menstruatie spreken. Dus dat is allemaal een beetje te kort door de bocht van de assistente.

Succes!

16. eloveh

eloveh Actief lid

26 mrt 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal er rekening mee houden, dankje!
    Dat ik zwanger zou kunnen zijn als er geen bloeding komt zei de assistente denk ik omdat ik op dag 32 een bloeding heb gehad, heel kort en heel even (donkebruin).. toen heb ik getest en was negatief.. daarna op dag 40 weer en was weer negatief, toen zei de gyn dat ik maar gewoon moest beginnen met primolut en als ik dan zwanger zou zijn is het niet schadelijk en word ik alsnog niet ongesteld...
    moet maar ff afwachten gewoon!!!
    nog paar daagjes primolut en daarna laatste ronde clomid, zal wel niks zijn anders gaf de test het sowieso wel aan op dag 40...toch?!

bedankt voor al jullie berichtjes!!
    x

Deel Deze Pagina