Soms lijkt het wel alsof iedereen òf snel zwanger wordt, òf mbv de mmm, het lijkt wel alsof er niets tussen zit. Wie brengt mij wat hoop en goede moed en is wel na lange tijd zwanger geworden zonder medische hulp?
Hier na ongeveer 1,5 jaar zwanger-hele vroege miskraam en toen na net geen 2 jaar weer zwanger van mijn dochter. Wel door de MMM geweest maar kwam niks uit en dat bleek dus; spontaan gelukt zonder hulpmiddelen
Yup ikke!! Moet er wel bijzeggen dat ik alle onderzoeken heb gehad, maar ze kunnen absoluut niks vinden. Voor onze 1e wilde we nog niet verder gaan dan dat. Uiteindelijk (vanaf het moment dat ik ben gaan tellen) 17 maanden en toen zwanger. En die kleine vent doet het erg goed. Nu inmiddels 2 jaar aan het proberen, maar tussendoor helaas een bbz gehad en eileider moeten verwijderen. En nu kan ik bij volgende ongi gaan bellen over hoe verder want inmiddels gaat mijn leeftijd ook wel meespelen. Ik kan dus wel zwanger worden, maar het duurt gewoon enorm lang voor dat het eens gebeurd helaas. Ik duim voor je dat het snel lukt!!!
Hier ook na 1 1/2 jaar pas zwanger geworden. Alles was onderzocht en goed... We zouden in datzelfde jaar de mmm in gaan maar dat hoefde gelukkig niet. En nu alweer 6 maanden bezig voor een tweede.... Hoop dat het gauw raak is voor jullie! Liefs
Ja ik. Met mijn ex 3 jaar bezig geweest, na anderhalf jaar onderzoeken gehad. Zijn zaad was goed, bij mij bleek mijn eisprong er niet te zijn en mijn hormonen waren niet goed. Kans op spontaan zwanger worden zou minimaal zijn. Hormonen gehad, na een half jaar ivm gestopt met daarmee ivm ziekte en dood in de familie, ik trok dat niet op dat moment. Ex en ik zijn uit elkaar gegaan, na een jaar kwam ik mijn vriend tegen, ik zou voor een spiraal gaan ivm menstruaties, maar bleek zomaar ineens zwanger... Kende mijn vriend krap aan 4/5 maanden.
Hier na 2,5 jaar spontaan zwanger geworden. Wel na iets meer dan een jaar de mmm in gegaan voor onderzoeken. Iui meerdere keren gehad en doorverwezen voor IVF. Medicatie inhoud en vooronderzoeken/gesprekken gehad. Wachten op 1e dag menstruatie voor start medicatie IVF. Deze dag is nooit gekomen, want was na 2,5 jaar alsnog spontaan zwanger geworden. Nu voorde 2e spontaan zwanger geworden na 5 maanden. Helaas een miskraam geworden bij 7 weken zwangerschap. Nu opnieuw aan het proberen zwanger te worden. Inmiddels 4,5 maand na de miskraam...
Na bijna 4 jaar uiteindelijk spontaan zwanger geraakt Nu voor nr 2 wel de mmm in gegaan omdat we niet weer zo lang willen wachten. En sz is na 2,5 jaar spontaan zwanger geraakt, dus het kan zeker!
Hier na twee jaar spontaan zwanger van de oudste. We hadden nog niet de stap naar de HA gezet. Na de bevalling dachten we: oke, wij zijn niet zo heel vruchtbaar, dus laat die anticonceptie maar zitten. En toen was ik na twee rondes alweer zwanger
Wat fijn om te horen dat het toch nog 'gewoon' kan Geeft me toch weer wat hoop ondanks de lange tijd die we al bezig zijn. Bedankt voor de steun en ik hoop dat degenen van jullie die ook nog bezig zijn heel gauw samen met mij zwanger zijn
Goed om deze verhalen te lezen. Wij zijn ook al een tijdje bezig van april 2012, dus ruim een jaar. Want wij gaan wel 3 juli voor het eerst naar het ziekenhuis, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat er niks gevonden wordt. Ik ken een stel die zes jaar bezig was voor het eerste kindje. Er was niks bij hen gevonden en na zes jaar werd de vrouw spontaan zwanger. Het tweede kindje werd al in derde ronde verwekt. Geen oorzaak gevonden, gewoon pech denk ik.
Jullie verhalen geven me veel hoop!!! Ik ben ook al vanaf vorig jaar bezig maar wist toen nog niet veel pas eind vorig jaar waren we er echt mee bezig en voelde toen ook m'n eisprong!! Ook ben ik al 3jar pilvrij in de hoop zo n keer spontaan zwanger te raken maar helaas soms denk ik wel eens Pfff waarom wordt iedereen zo makkelijk en zo snel zwanger :S en voel me er erg onzeker over!! Ik wil dit jaar t nog zo proberen mocht t na dec nog niet gelukt zijn dan ook maar eens laten onderzoeken en mss de mmm in gaan!!! We zullen t zien...vandaag negatief getest maar m'n NOD is dinsdag dus ik moet nog ff wachten!! Hopelijk gaat t nog lukken dit jaar en jullie verhalen geven me zeker hoop