Hi allen, Ik zou graag willen weten of jullie een bepaald dieet volgen/hebben gevolgd om zwanger te raken... Gr, Mandy
Nee hoor. Ik heb ook gewoon nog broodjes tartaar op, en heb gerookt. Met de positieve test uiteraard gestopt. Je kan er wel rekening mee houden maar in t begin is er nog geen contact verder.
Kijk, daar heb ik wat aan Nou, met 't roken ben ik toch wat voorzichtiger. Ik heb nu bijvoorbeeld 2 weken niet gerookt en rook echt uitsluitend wanneer ik ga stappen of zo (wat nu eigenlijk ook niet meer mogelijk is ivm rookverbod )
De eerste 2 weken na de bevruchting heb je nog geen bloedcontact. In die periode kan het dus geen kwaad.
Ik ben wel gezonder gaan leven sinds ik gestopt ben met de pil 2 jaar geleden. Dus gestopt met roken, paar uur in de week naar de sportschool, genoeg vitamientjes etc. Natuurlijk foliumzuur gaan slikken. Oh en na mijn eisprong uitkijken met alcohol. Ik denk dat je voor je zwanger bent nog niet heel erg hoeft op te letten wat je precies eet. Ik wil alleen dat mijn lichaam zo gezond en sterk mogelijk is aangezien zwanger zijn toch een aanslag is op je lijf. En nog een mooie bijkomstigheid; alles wat er nu niet aanzit hoef ik er straks na een bevalling ook niet af te sporten!
Over 't algemeen eet ik 4 stuks fruit per dag en ook gewoon groente, maar omdat ik zelf het idee had dat het misschien kwaad kon (filet americain, biefstukje, harinkje) Ik kan dus gewoon doorgaan zoals ik nu bezig ben, goed om te weten!
Je kan wel super gezond doen maar voor t zelfde geld duurt het even...ik persoonlijk leef dan gewoon liever nog even! Ook toen ik nog zo gezond deed kreeg ik steeds miskramen, dus inprincipe zegt het allemaal niet zo heel veel (in mijn geval dan, je kan uiteraard niet op 1 iemand af gaan). Ik zou zeggen doe waar jij je goed bij voelt.
Bijv het sporten kan ook een manier zijn om ermee om te gaan. Ik gebruik het vaak om me af te reageren als ik boos/verdrietig ben. Na mijn miskraam ben ik echt zodra ik het lichamelijk weer aankon UREN in de sportschool geweest elke week. En in de tussentijd: gewoon lekker eten en drinken waar je zin in hebt. Je moet straks nog 9 maanden op van alles en nog wat letten ;o)
Ja, sporten moet ik echt een keer aan beginnen, maar ik werk van die lange dagen (8.30 - 18.00 uur) dan nog naar huis om te koken... pfffff...
mijn gyn zei eens toen ik er ook over begon, doe lekker je ding en drink gewoon je drankje als je er zin in hebt, want pas na de positieve zw.test moet je op dingen gaan letten.
jahoor ik laat ook niets staan en dat harinkje gaat er bij mij ook in als ik zwanger ben want vis is erg gezond helemaal vette vis. je kunt wel ietsvoorzichteger zin jah zoals je zei met minder roken en dus niet jezelf steeds klemzuipen zeg maar maar verder is er niks aan de hand. lekker je ding blijven doen en zodra je de test hebt dan aanpassen aan de situatie