cystes en verklevingen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Herma, 27 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    hallo dames! Vandaag ben ik voor de 2e keer bij de gynicoloog geweest. Aan de hand van een inwendige echo hebben ze een paar cycstes gevonden en wat verklevingen gevonden. Omdat ik ook zeer pijnlijke menstruaties heb denkt ze ook aan lichte endometriose.Dit kan pas met zekerheid vatsgesteld worden met een kijkoperatie. Die staat me nu dus te wachten. Over 3 weken moet ik weer op evaluatie gesprek. Heeft een van jullie ook last van cystes en hoe was jullie verloop in de mmm?

2. ik niet, maar ik wil je heel veel succes wensen met je gesprek, en je kijkoperatie!

3. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    Hoi Herma,

Ik heb helaas ervaringen met verklevingen, hierover heb ik een topic gestart onder de vruchtbaarheidsbehandelingen-pagina met de topic-naam "Asherman lotgenoten?". De link: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=90035

Daar kan je mijn ervaringen over de kijkoperaties die volgden en het vervolgtraject lezen, als ook verhalen van andere meiden die in een vergelijkbare situatie (dachten te) zitten.

Veel succes en ik hoop dat je snel succesvol geholpen zult worden ;) !

groetjes, Pooltje

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Hoi Herma,

Ook ik heb verklevingen en endometriose in graad 2/3. Is ontdekt tijdens een kijkoperatie. Wij gingen er vanuit dat het op de natuurlijke manier heel moeilijk zou worden om zwanger te raken, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit (zie m'n onderschrift). We zouden over een aantal maanden ook een vruchtbaarheidstraject in gaan, gelukkig is dat nu niet meer nodig (althans... als alles goed gaat).

Veel sterkte en succes!

Groetjes Caro

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.214
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi Caro,

Dat is nog eens leuk nieuws om te horen! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Voor de andere meiden hoop ik ook snel op goed resultaat.

gr vruchtje

6. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Dank je Vruchtje!

7. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Jee Caro, dat is nog eens goed nieuws. Dat berngt weer een beetje hoop. Gefeliciteerd!

8. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hoi Herma,

heb ook een kijkoperatie gehad, bij mij was het helaas niet goed dus wij gaan nu over naar IVF maar velen met endometriose kunnen wel via andere wegen zwanger worden hoor, heb je wel een normal cyclus?

Gr,

9. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Hoi Linda, Ja ik heb wel een regelmatige cyclus. Netjes om de 26 dagen dus lekker kort. Heb ook een eisprong.Ik houd deze bij met ovulatietesten. heb jij een onregelmatige cyclus, ik lees dat je pco hebt. Succes met de ivf!

10. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland

nou gelukkig dat is positief, ja helaas heb ik ook nog pco, thanx eerst lekker op vakantie!

11. Hoi Herma,

Ook ik heb endometriose. Ben 2x geopereerd aan cystes en verklevingen. Daarna mochten we 6 maanden zelf proberen, helaas zonder resultaat. Na deze periode mochten we gelijk starten met ivf (wat ICSI is geworden) en na 2 mislukte pogingen ben ik nu zwanger van een tweeling!
    Ik wil je heel veel succes wensen bij je kijkoperatie. Mij zijn ze beide erg meegevallen, dus ik hoop dat dat voor jou ook het geval zal zijn.

Groetjes Ester

12. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Zo Essie76 jij hebt een lange weg afgelegt zo te lezen, maar nu dan eindelijk zwanger en nog wel van 2! Gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina