Hey allemaal, Tot zover heb ik af en toe meegekletst bij IUI deel 3 gezien we zelf ook met IUI bezig waren. Helaas is de poging mislukt en stappen we over op IVF. Dit wordt voor ons de 1x IVF en a.s. maandag hebben we een intake gesprek. Heb geen idee wat ons te wachten staat en hoop hier gedachtes en info uit te kunnen wisselen. Dus zit je ''helaas'' in een soortgelijke situatie of voel je de behoefte om mee te kletsen GRAAG!!! Liefs Genesis
Hoi Genisis, Ook wij gaan naar 4 pogingen IUI over naar IVF. We krijgen een oproep van het ziekenhuis voor de intake en daarna gaan wij starten in Okt. Eerst willen we in alle rust nu trouwen ( 17-09) daarna gaan wij 15 dagen met vakantie en dan willen we starten met IVF. Ben heel benieuwd hoe en wat. Heb wel een info boekje meegekregen van de gyn.
Hey Lin, Leuke vooruitzichten voor jullie wat betreft het huwelijk en de reis! Groot gelijk dat jullie eerst daar lekker van gaan genieten en pas daarna denken aan de behandeling. In het zkh waar we de IUI behandeling hebben gehad doen ze geen IVF dus we worden doorverwezen. Dat betekend voor ons eerst een intake bij het huidige zkh en daarna weer een intake bij het andere zkh. Dus komende maand ook geen behandeling voor ons.(gezien ik nu ongi ben) Afhankelijk van hoe snel we terecht kunnen voor de 1e intake in het andere zkh zal de behandeling volgen. Ergens vind ik dat frustrerend omdat je het liefst zo snel mogelijk verder wilt..maar aan de andere kant denk ik heeft mijn lichaam ook even rust na al die hormonen van de afgelopen maanden. Wij hebben eerst een maand enkel Clomid geslikt en de tweede maand IUI gehad. Helaas is de zaadhoeveelheid zo weinig dat IUI weinig zin heeft voor ons. Of het straks IVF wordt of ICSI heb nog geen idee dat horen we denk ik maandag allemaal.... Wie weet gebeurd er voor oktober een wonder en is bij jullie de IVF niet meer nodig! Zou een mooi huwelijkscadeau zijn nie waar?!
Ook wij hebben even een hormonsterpauze en ik moet zeggen dat ik het wel prettig vind even geen troep. Ook wij moeten naar een ander ziekenhuis omdat ons ziekenhuis geen ivf doet. 1 nadeel we moeten er ruim een uur voor reizen, zowel heen als terug maar goed we hebben het ervoor over.
oh dat is idd minder! Maar wat je zegt je hebt er idd alles voor over. Ik wist ook niet dat IVF niet overal werd gedaan had eigenlijk het idee dat we voor alles bij hetzelfde zkh terecht konden... klinkt gek maar het zkh waar we tot nog toe gingen begon inmiddels ''vertrouwd'' te voelen en we hadden een hele fijne gynaecoloog. Heb inmiddels wel wat info vergaard over IVF en heb gelezen dat je jezelf moet prikken... nou ben ik niet zo bang voor spuitjes maar het idee dat ik het zelf moet doen vind ik wel minder
Dat zelf spuiten vind ik meevallen. Heb afgelopen IUI zelf Puregon gespoten en mijn manlief spuit pregnyl bij mij. Ik weet dus wat me te wachten staat. Tuurlijk is het de eerste keer heel gek dat je zelf een naald in je lijf gaat steken maar daarna is het ook klaar en doe je het gewoon. Je weet waar je het voordoet.
Hoi meiden, Mag ik ook meeschrijven. Wij hebben ook 3x iui gehad en de laatste 2 keren was de zaadkwaliteit te slecht en daarom staan we nu op de wachtlijst voor icsi. We hebben het eerste gesprek gehad, nu dus 2 a 3 maand wachten en hopelijk snel de brief dat we kunnen starten. In welk ziekenhuis lopen jullie?? Wij gaan ICSI doen in het UMCU. Groetjes, Jolanda
en waar prik je dan eigenlijk? Ik heb voor de IUI ook een prik moeten halen bij de spoedeisende hulp en dat moest in mijn achterwerk... vond het eerst een beetje raar maar daarna hebben we er nog om gelachen. En die deed me toch zeer, mijn rechteronderhelf leek wel een tijdje verdoofd
Welkom Jem1979. Wij gaan naar meppel/zwolle. Ik mocht alle spuiten in mijn buik zetten. De pregnyl ook.
Genesis, heb je de pregnyl moeten halen op de spoedeisende hulp?? ik heb die bij de iui zelf gespoten en dan in mijn buik. Vond dat zelf geen probleem om te doen, het is alleen even raar om jezelf te prikken maar dan dacht ik er maar niet aan en jaste hem er zo in haha.. Hoe slecht was bij jullie de zaadkwaliteit dat je moest stoppen met iui?? Wij hadden de laatste 2 keren maar 300.000 goede zwemmers dus vandaar icsi..
Bij ons is de reden onverklaarbaar . Beide zijn we goed gekeurd en hebben een dochter die spontaan is gekomen.
Hi Jolanda, welkom meid ''helaas'' Wij moesten wel bij de apotheek het spul halen wat in die injectie moet maar de rest is bij de spoedeisende hulp voor ons gedaan. Zo werd het in het ziekenhuis al aan ons verteld en zo gezegd zo gedaan. Wachtlijst voor ICSI dat lijkt me welk kl*te en daar ben ik ook een beetje huiverig voor om op een lijst te komen. Wij zijn doorverwezen naar het EMC die 300.000 van jullie is nog veel wij hadden ongeveer 100.000 dus dat is heel erg weinig. We waren ook echt geschrokken toen de laborant dat aan ons vertelde. De gynaecoloog die de IUI zou doen heeft ook eerst met een andere gynaecoloog gebeld om te vragen of we de behandeling wel door moesten zetten. We waren uiteraard wel blij dat ze ons niet heeft weggestuurd en het heeft geprobeerd maar diep van binnen voelde ik me extra verrot wetende dat je er maar 1 nodig hebt en 100.000 weinig is!!!! Weet jij eigenlijk wat het verschil is tussen ICSI en IVF heb geprobeerd te googlen maar kwam er niet echt wijs uit???
Misschien is het wel fijn dat jullie in ieder geval een dochter hebben? En de zekerheid te hebben dat je in staat bent zwanger te zijn en een kind te dragen 9 mnd... ik persoonlijk word wel eens onzeker omdat ik nog nooit zwanger ben geweest. Dus naast dat je hoopt dat het lukt vraag je jezelf ook wel eens af of je lichaam uberhaupt in staat is om een kind te dragen.
IVF is dat de zaadcel en eicel samen gaan in een bakje. En volgens mij bij ICSI word de zaadcel in de eicel gebracht. Vruchtbaar ben ik zeker wel. Ben ondertussen nog 2 x zwanger geweest maar helaas een hele vroege MK bij 5,5 weken en een MA bij 14 weken ( waarvan we dachten 15,5 weken te zijn ). Maar goed het is mijn leeftijd die maakt dat wij voor IVF mogen. Ben 39 namelijk.
Genesis zoals Lin het zegt klopt het inderdaad wat de ICSI betreft. Ze passen ICSI toe bij minder dan een miljoen goede zaadcellen dus het zaadje wordt rechtstreeks in het eitje gebracht en dan is het net zoals bij ivf afwachten of er bevruchting komt. Ik baalde ook wel dat er een wachtlijst was van 2 a 3 maanden maar het is helaas niet anders. Nu gaan we eerst nog lekker op vakantie en daarna hopelijk starten. Lin wat moeilijk lijkt me dat zeg nog een miskraam met 14 weken.. Eerder ook wel hoor maar nu denk je de moeilijke maanden door te zijn en dan gaat het alsnog fout... Wij hebben ook een dochtertje (over 2 weken wordt ze 2) en daarvoor hebben wij ook 2 miskramen gehad, hoop niet dat dat nu ook weer het geval zal zijn. Hoe oud is jullie dochtertje? Genesis kun je het op internet ook niet vinden of er een wachtlijst is??
Ook voor jou Jem wellicht een geruststelling dat je al reeds mama bent hoop voor jullie beide dochters dat ze spoedig een speelmaatje erbij krijgen! Ga idd even een kijkje nemen op de site van EMC wordt vervolgd...
Genesis, jawel de behandeling van ICSI is ongeveer hetzelfde als bij IVF dus ook daarbij is het eitjes kweken die er dan uitgehaald worden en dan buiten het lichaam worden ze bevrucht. Alleen het labgedeelte is dus anders dan bij IVF..
Ja ook word de eicel uit jou gehaald. Onze dochter word zondag 3 jaar. Klopt deze MA was ook een stuk moeilijker dan de mk bij 5,5 weken. Mijn buik was al gegroeid en je kon het ook al een beetje zien. Was net over naar VK omdat ik de MKtijd door was zei de gyn toen. Helaas niets is minder waar................ Klopt dat wij een dochter hebben maar de wens en het verlangen naar is nog net zo groot dan voor onze dochter. NU we graag een tweede kindje willen.