Baarmoeder bij controle niet schoon

Discussie in 'Miskraam' gestart door HP12, 8 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HP12

HP12 Actief lid

17 sep 2015
    388
    0
    0
    Op 7 september jl. hebben wij te horen gekregen dat het hartje van ons kindje gestopt was. Voor dit bericht hebben we al twee slechte echo's gehad waarop een zwak hartje te zien was, maar de klap was er evengoed.

Na overleg met de gyn hebben we een week gewacht tot de miskraam op gang zou komen. Helaas is dit niet gebeurd. De week erna heeft de gyn nogmaals een echo gemaakt. Hierop was te zien dat alles in mijn baarmoeder er nog helemaal rustig uit zag. Op dat moment hebben we besloten om voor de combinatie mifegyne/misoprosol te kiezen. Omdat mijn zoontje in die week jarig was en ik de miskraam niet op zijn verjaardag wilde krijgen hebben nog bijna een week gewacht met het innemen van de medicijnen. Op vrijdagavond heb ik de mifegyne ingenomen en op zondagochtend de misoprosol ingebracht. na het inbrengen van de misoprosol is de vruchtzak binnen vijf uur losgekomen. Hierna volgde nog wat naweeën waarbij ook veel stolsels loskwamen.

De vrijdag erna verloor ik ineens weer veel bloed en stolsels. De dinsdag erna had ik nacontrole en helaas bleek toen dat mijn baarmoeder niet schoon was. Er zat nog 12 mm restweefsel. Ik heb weer vier tabletten misoprosol gekregen en direct ingebracht. Hier kreeg ik wel wat krampen van, maar verder gebeurde er weinig. In de week die volgde ben ik iets verloren wat verdacht veel op een heel klein navelstrengetje leek (geen idee of dit ook echt kan). Ook heb ik nog een soort bruinig plakje verloren. Het vervelende blijft nu alleen dat ik steeds maar slijm met een beetje bloed blijf verliezen. Er zitten vaak echt nog strengen stug slijm vermengd met bloed tussen (sorry voor de details). Voor mijn gevoel ben ik dus echt nog niet schoon. Dinsdag moet ik weer voor controle. Mocht ik nog bloeden of niet schoon blijken dan ga ik om een hysteroscopie vragen, maar voor nu, herkent iemand dit? Is zoveel slijm normaal?

Gelukkig lopen de zwangerschapstesten na het verlies van datgene wat in mijn ogen een navelstrengetje was wel terug. Maar dan nog, ik zou zo graag weer vooruit kijken en dat lukt nu gewoon niet.

Mocht je heel de tekst gelezen hebben dan alvast dank hiervoor, het is een flinke lap zo.

2. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Hoi! Wat een nare situatie...Ik was zelf na de tabletten ook niet schoon en de gyn dacht dat r nog n klein beetje zat maar dat kwam er niet uit. Uiteindelijk gecurreteerd en dat was ontzettend veel wat er nog achter was gebleven dus daar was wat op verkeken. Maar dat je iig nog slijm en zo verliest lijkt me wel normaal.

Het is echt afwachten tot de volgende echo en misschien ben je zga schoon en misschien niet helemaal. Ik hoop van wel en anders kun je kiezen voor operatief weghalen.

Heeeeeeel veel sterkte!!

3. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Oh ik vergeet nog iets. Je hebt t over vooruitkijken. Als het straks achter de rug is dan is dat verdrietige gevoel heel normaal. Vooruitkijken en met een nieuwe zs bezig zijn heeft voor mij heel helend gewerkt. Het komt allemaal weer goed!

4. HP12

HP12 Actief lid

17 sep 2015
    388
    0
    0
    Bedankt voor je reactie. Ik vrees dat het inderdaad niet schoon is en tegelijk hoop ik dat een curettage voorkomen kan worden. Het is helaas echt enorm afwachten.
    Ik vind jouw onderschrift wel een heel fijne om te zien, dat geeft hoop voor later. Gefeliciteerd!

5. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Wat een vervelende situatie zeg!
    Bij mij heeft het ook 3 weken gebloed, niet met slijm maar wel met stolsels erbij, en nu pas 2 dagen na curretage is het bloeden gestopt.
    Ik denk wel dat het bij iedereen anders is hoor, maar zo was het bij mij

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik heb na 2 curretages restweefsel gehad. Helaas beidekeren ga ontsteken. Hou goed je temperatuurs in echt gaten.

7. HP12

HP12 Actief lid

17 sep 2015
    388
    0
    0
    Ow dat is ook naar zeg Suze :(. Fijn dat het bloeden nu eindelijk gestopt is. Ik heb helemaal geen stolsels, echt alleen slijm met een beetje bloed. Wat dan weer meer lijkt door dat slijm natuurlijk.
    Zonnetje ik check bij twijfel inderdaad mijn temperatuur. Bedankt voor de tip! Als ik dinsdag op controle moet en ze ziet iets of als ik dan nog bloed wil ik in ieder geval om een hysteroscopie vragen. Met alle pech tot nu toe ben ik zo bang dat ik net diegene ben die een verkleving krijgt bij een curretage.

8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier 4 x gecurreteerd en geen verklevingen. Die kans is echt niet groot. Pas goed op jezelf.

9. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Mijn gyn zei ook dat de kans op verklevingen minimaal is. Omdat ze nu plaatselijk verdoven en een andere methode hebben ofzo.

10. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL

Dankjewel! Ik moet r wel bij zeggen dat ik na de missed abortion helemaal in zak en as zat. Was heel lang onzeker of t allemaal nog wel ging lukken maar het is heel snel weer goedgekomen!
    Ik moest trouwens n curretage omdat ze t niet goed vonden dat mijn baarmoedermond te lang open zou staan (na de tabletten) maar ik mocht het zelf beslissen. Vond de curretage erg meevallen hoor! Het was weer rustig en schoon down under zeg maar. Was erg fijn hoor. Had dagenlang pijnlijke steken en het kwam maar niet goed los. Vond t vooral emotioneel niet leuk.

Nogmaals veel sterkte!

11. HP12

HP12 Actief lid

17 sep 2015
    388
    0
    0
    Fijn te lezen dat de kans bij een curretage klein is en dat jullie in ieder geval geen verklevingen hebben gekregen. Mijn gyn was er zo op aan het hameren dat dat kan dat ik het niet aan durfde. Zeker niet omdat ik door een keizersnede al een litteken in mijn baarmoeder heb.
    Vanochtend was ik even voorzichtig positief gestemd maar helaas, net weer wat bloed door het slijm heen en ik verloor een vies zwart stukje (wederom excuses voor de details). Wat er ook gebeurd ik wil dat ze dinsdag heeeeeel goed kijkt en als het nodig is het restant weg gaat halen. Of dit nu een curretage of een hysteroscopie betekend, het maakt me niet zoveel uit. Ik ben klaar met vage buikpijntjes en bloedverlies en merk dat ik het nu even slecht trek terwijl mijn omgeving er juist steeds meer overheen stapt en mijn miskraam voor de mensen om ons heen steeds meer oud nieuws wordt. Op dit moment heb ik vooral zin om onder een dekbed te kruipen in plaats van te werken :(. Rust in mijn baarmoeder lijkt me in ieder geval heerlijk op dit moment. En dan hopelijk echt eens door kunnen gaan en in ieder geval een kans krijgen. Ik had al ruim 14 weken onderweg moeten zijn met mijn zwangerschap en in plaats daarvan zit ik hier terwijl ik geen idee heb wat er in mijn lijf gebeurd :(.

12. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Knuff niet tof zo

1 ding! Meld je ziek, geeft rust.. Heb je nodig

Dat is eerste wat ik gedaan heb toen we het wisyen dat mk eraan kwam..

13. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Sluit ik me bij aan, even rust nemen.

14. HP12

HP12 Actief lid

17 sep 2015
    388
    0
    0
    Lief meiden, maar voor mij is de miskraam morgen alweer drie weken geleden. De eerste week heb ik ook ziek thuis gezeten (de twee weken tussen het moment waarop we hoorden dat het hartje gestopt was en de miskraam had ik "gelukkig" vakantie), maar ik kan me niet blijven verstoppen. Je merkt nu al dat alles voor iedereen alweer verder gaat, het is voor mij vooral klote dat mijn lijf niet mee wil werken.
    Ik denk echt dat als dat weer normaal doet ik me emotioneel ook beter ga voelen. Ik vergeet dit echt nooit, maar dan kan het tenminste een plekje gaan krijgen.

15. purple88

purple88 Actief lid

5 apr 2012
    451
    0
    16
    Het is alsof ik mijn verhaal aan het lezen ben.. ik herken mezelf zo erg in jouw verhaal..

Ik heb in Juli een missed abortion gehad (ook met tabletten opgewekt).. En op de dag tot vandaag is nog steeds niet alles weg. Na de vorige keer dat ze gekeken hebben heb ik ook nog 2 weken last gehad van bloed, stolsel en slijm, de ene dag wat de andere dag niks. Er zit nog 'iets' van 8 mm.. En dat gaan ze woensdag weghalen met een hysteroscopie.

De miskraam zelf is erg, de nasleep vind ik vele malen erger! Het duurt mij nu ook veel te lang.
    Neem je rust en praat erover. Veel meer kunnen we helaas niet doen:(

Veel sterkte!

16. HP12

HP12 Actief lid

17 sep 2015
    388
    0
    0
    Jeetje Purple, wat vreselijk voor je dat het allemaal al zo lang duurt. Ik hoop dat je na woensdag eindelijk echt schoon bent en weer verde kunt. Heb je tussendoor nog controles gehad?
    Wat je schrijft over de miskraam en de nasleep vind ik zo herkenbaar. Er gaat geen dag voorbij waarop ik veel liever had dat ik nog zwanger was, maar ik vind het echt zo naar en frustrerend dat we ook niet verder kunnen nu.

Als ik dinsdag nog bloed en/of ze zien restweefsel dan ga ik gelijk vragen of ze een hysteroscopie of toch een curretage wil doen. Ik zie het echt niet zitten om hier nog weken mee door te moeten.

17. purple88

purple88 Actief lid

5 apr 2012
    451
    0
    16
    Ja ik heb begin September nog een controle gehad en toen zagen ze dus dat er nog wat zat.. Ik kon pas 14 okt terecht omdat de artsen die dat doen in de tussentijd vol zitten en een congres hadden:(

Ik hoop voor je dat je schoon bent.. en anders gelijk naar een hysteroscopie oid vragen.

18. HP12

HP12 Actief lid

17 sep 2015
    388
    0
    0
    Jeetje wat moet je lang wachten dan :(. Dank je wel en voor jou heel veel sterkte voor woensdag. Ik hoop dat je er daarna definitief een punt achterlag zetten en vooruit kunt gaan kijken.

19. HP12

HP12 Actief lid

17 sep 2015
    388
    0
    0
    Zoals ik zelf al verwachtte bleek ik vandaag niet schoon. Donderdag de hysteroscopie en dan hopelijk eindelijk afsluiten.

20. stess82

stess82 Actief lid

9 jun 2013
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sterkte hp12!

Mag ik vragen waarom ze een hysteroscopie doen en geen curretage? Komt dat door het litteken vd keizersnede?

Deel Deze Pagina