na hoeveel dagen werd ergste pijn minder na keizersnee

Discussie in 'De bevalling' gestart door 81kaatje, 29 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Bij mn 1e duurde herstel langer want er was een zenuw geraakt met de ruggenprik, verbleef toen 10 dagen in t zkh (is wel 11 jaar geleden).
    Veel pijn gehad en duizelig geweest.

2e keizersnede was in 2019, toen liep ik al rondjes diezelfde nacht met een huilende baby in mn armen, omdat ze honger had en niks uit de borst kreeg. Binnen 48 uur was ik thuis, en herstelde heel snel. Pijn was goed te doen.

Nu hoop ik met de 3e dar t weer zo voorspoedig gaat als de 2e, nu ben ik dan snachts niet alleen gelukkig :)
    Ik kreeg ook geen morfine na de keizersnede alleen paracetamol en diclofinac eventueel.

2. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Oh ja oef wat een pijn. Ik gaf ook borstvoeding dus elke x als de baby dronk trok mijn baarmoeder samen. En erg gelimiteerd met watvoor pijnstilling ik mocht, haha. De eerste paar dagen waren het heftigst. Vanaf dag 3 begon het geloof ik ietsje beter te worden. Was eind 2016 dit.

3. SydneyGirl

SydneyGirl Niet meer actief

Oh herkenbaar! Vond het ook bizar hoe snel je alweer op straat gezet wordt terwijl je je nog zo slecht voelt. Maar het wordt elke dag een stukje beter, echt waar! Vlak na de operatie morfine gehad en daarna niet meer. Alleen paracetamol in combinatie met ibuprofen. Werkte ook verrassend goed. Tot je op een gegeven moment merkt dat het niet meer zo nodig is, dat je het steeds vaker vergeet.
    Die pijn in je buik van je darmen heb ik ook nog een tijd gehad. Zeker paar dagen wel tot de hele boel weer beetje normaal functioneerde. Lactulose hielp.
    Verder had ik achteraf graag thuis een papegaai van de thuiszorg winkel gehad voor in en uit bed. Maar was bij mij in het weekend dus niet mogelijk. Misschien heb jij daar nog wat aan!

4. Wollig

Wollig Bekend lid

25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Na 24 uur moest ik opstaan en douchen, dus toen gingen de katheter en morfinepomp er ook af.
    Ik mocht het infuus nog in mijn arm houden, mocht de pijn me teveel worden, maar het is niet meer nodig geweest. Inderdaad overgestapt op pillen. Paracetamol en ik geloof naproxen???

Toen ik na 10 dagen naar huis ging was ik van alle pijnstilling af in ieder geval.

5. Wollig

Wollig Bekend lid

25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Ik vond het ziekenhuis ben wel veel fijner!
    Ik zweette als een otter, maar dat ding om je aan op te trekken was fijn, en ik sliep met het hoofdeind en de knieën omhoog omdat ik plat niet op mijn rug kon liggen. Ik zou niet weten hoe ik plat had moeten slapen als ik na 2 dagen naar huis was gestuurd.

6. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.257
    12.633
    113
    Vrouw
    Ik sliep snel op mijn zij weer, kon wel maar op 1 zijkant lekker liggen maar beter dan op me rug.

Wollig vindt dit leuk.
  7. Wollig

Wollig Bekend lid

25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Thuis inderdaad op mijn zij gelegen, zoals altijd. Maar ik vond het allemaal maar niks. Dat gaan liggen en opstaan die eerste weken.

8. Honeymooner

Honeymooner Actief lid

4 feb 2017
    481
    733
    93
    NULL
    NULL
    Het verschilt zo enorm, per persoon en per keizersnede.
    Ik heb net m’n derde gehad en die was bij far het makkelijkste.

Heb alle keren morfine geweigerd trouwens, alleen met naproxen en paracetamol gedaan.
    Enige wat ik echt pijnlijk vond waren de naweeën, met name tijdens het voeden. En uiteraard hoesten en niezen, had op dag 2 een kriebel in m’n keel, niet chill..

Ik kreeg dit keer de sectio om 8:00 ‘s ochtends en kon de volgende ochtend gewoon zelf douchen.
    Bij m’n eerste duurde dat een dag langer.
    Hoe dan ook, het komt goed! Sterkte en uiteraard gefeliciteerd trouwens!

9. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.092
    1.079
    113
    Kussen onder je knieën, of op je zij met een kussen tegen je buik... Dat hielp hier aardig goed.

Wollig vindt dit leuk.
  10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.194
    113
    Ook mijn ervaring. Bij de 1e 5 dagen in het ziekenhuis gelegen, bij de 3e ging ik volgende dag naar huis. 12 uur ks en om 16 uur liep ik zelf naar de wc.
    Maar het is wel heel vervelend, vooral draaien in bed en hoesten of niezen. Dan even een kussentje erop drukken helpt. Na een week voel je je alweer een heel anders mens in mijn ervaring.
    Maar kijk uit, bij de 2e dacht ik ook dat ik wel zelf weer kon douchen de volgende dag, maar viel ik flauw, dat helpt niet bij je herstel haha.

11. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Bij Ies liep ik na een ruime week in de stad. Ik heb na de eerste dag morfine geweigerd omdat ik het gevoel had als het uitwerkte of ik een fles wijn achterover geslagen had. Zo’n kater gevoel.
    Bij Luc was het andere koek. In de nacht van woensdag op donderdag keizersnede gehad en ik ging dinsdag weer naar huis. Wel morfine geweigerd. Ik heb maanden niet op m’n linkerzijde kunnen slapen en vrij lang last gehad van de wond. Ik had het idee dat een 2e keizersnede flink zwaarder was. Thuis ook veel te snel weer van alles gaan doen. C moest me echt afremmen.
    Toch was de eerste week het ergste. Het wordt beter: echt waar. Neem je tijd en doe niet te veel. Dan komt het goed.

12. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.577
    113
    Bij de eerste kreeg na een dag weeen een ks.
    Heel veel oijn gehad, dag 5 ging het net een beetje

Bij de 2e een geplandde ks gehad. Maar 1 keer morfine , eigenlijk niet nodig want er zat een knik in de catheter...

Door complicatie ook pas op dag 5 naar huis maar de pijn was niets ivm de 1e

Deel Deze Pagina