Hallo allemaal, Sinds vrijdag is ons meisje (6 mnd) ziek. Vrijdag viel alles wel mee, ze was wat hangerig, snotneus en waterige oogjes. Gister begon ze flink te hoesten, je hoort dat ze wel het e.e.a. los hoest. Ze heeft bijna de hele dag en nacht geslapen. s'morgens was haar temp. 38.4 graden. Vanmorgen werd ze wakker met dichtgeplakte ogen, flink verstopte neus en een nare hoest. Haar temp. was vanmorgen 39.2 graden. Heb haar een zetpil gegeven en na een uur huilen viel ze eindelijk even in slaap. Toen ze wakker werd huilde ze weer vreselijk maar kon er af en toe wel een lachtje vanaf. Door de zetpil is haar temp gezakt naar 38.1 graden. Nu ligt ze in mijn armen te slapen, het is net een kacheltje. Denk zelf dat ze gewoon een flinke verkoudheid heeft en dat het vanzelf weer over zal gaan. Mijn vraag is alleen waar ik nu op moet letten, wanneer moet ik wel een dokter bellen? Ze drinkt ook nog redelijk goed. Bedankt voor de reacties.
Ik zou zelf, als ze morgenvroeg nog koorts heeft, gewoon even overleggen met de h.a. Ik hou zelf meestal een dag of 3 aan, mits de koorts niet extreem hoog is dan. Wel zielig als ze zo ziek zijn he...Beterschap!
Zo te lezen gewoon een griepje, als het 3 dagen duurt zou ik naar de huisarts gaan. Verder niet te warm kleden en zorgen dat ze voldoende vocht krijgt en dat ze goede plas en poepluiers heeft. Oogjes goed schoonhouden met warm water en camille thee en neusspray gebruiken. Als haar oogwit helemaal rood wordt naar de dokter gaan want dan moet ze oogzalf. Als er verder alleen troep uitkomt gewoon goed schoonhouden zoals ik al zei. En lekker veel knuffelen
Wat sneu voor je kleintje. Je kindje heeft het zelfde als mijn ventje. Ook heel verkouden, ontstoken ogen etc. Vorige week maandag begon de koorts, steeds rond de 39, we zijn donderdag na de huisarts gegaan en bleek ook nog een fikse oorontsteking te hebben. Hij heeft nu antibioica daarvoor. Ik zou morgen even bellen als de koorts nog niet gezakt is. Veel beterschap voor haar
bedankt voor de reacties! Kijk het nog wel even aan! Op dit moment slaapt ze nog steeds heel lief! Jada: Was jou mannetje af en toe ook nog vrolijk of echt een dood vogeltje? Vanmorgen was ze namelijk ook 20 min. best vrolijk en wilde ze wel spelen. fijne zondag nog!
Ja opzich wel vrolijk, woensdag middag was ons buurjongetje nog te spelen en hij was toen super vrolijk. Vorig jaar ook een keer oorontsteking gehad maar toen huilde hij enorm veel. Deze keer niet daarom waren we ook wel een beetje verbaasd over de oorontsteking. Hij zit sinds donderdagmiddag aan de antibiotica maar hij hoest nu nog steeds veel. Donderdag zag hij er wel heel slecht uit hoor, oogjes helemaal dicht en best jengelig. Maar de dagen daarvoor gingen best goed.
met 6 maanden oud zou op de 2de dag gaan, te laten checken longen keel oortjes.en als ze niet voldoende drinkt.
Bij 3 dagen koorts, slecht drinken of suf worden. Hier laatst na een hele nacht krijsen geweest zonder koorts. Soms moet je ook gewoon je gevoel volgen.
Bedankt voor de reacties! De koorts blijft vrij hoog, laatste meting 39.4 Ze valt steeds in slaap, schrikt dan huilend wakker en valt dan weer in slaap, zo zielig! Als ze morgenochtend weer met koorts wakker wordt, dan bel ik de dokter. Ze heeft ook een raar vies luchtje bij zich hangen! Nu maar hopen dat ze morgen gewoon weer fit wakker wordt!
o ja dat luchtje had mijn dochter ook bij onstoken oogjes, ik ben toen na 3 dagen bij de dokter geweest met haar en heb ik een kuurtje meegekregen,
Vandaag kijkt ze een stuk beter uit haar ogen maar is nog steeds niet helemaal lekker. Vanmorgen had ze gelukkig geen koorst meer. Oogje traant nog wel een beetje maar zat vanmorgen ook niet meer zo vast geplakt. Even zien hoe ze morgen is, denk dat het dan wel over is! Nogmaals bedankt.
Gelukkig maar! Naar is het hè, ik heb er ook net middenin gezeten, het heerst ontzettend! Vandaag voor het eerst bijna hele dag koortsvrij tot vanavond, toen had hij weer verhoging, 38,2. Maar dat is niet zo gek, het moet er even uit. Ik ben van het weekend wel even naar de huisartsenpost geweest, maar ze konden niks bijzonders vinden, 'gewoon' een virus. Helaas heeft hij mij vrolijk aangestoken, heb nu flink koorts. Hopelijk blijft dat jou bespaart!
als mijn dochter wat verhoging heeft (max 39 graden) dan bel ik wel naar een dag of 3 als ze er ook echt ziek van is. laatst had ze 2dg 40,5 tot 40,9 en toen belde ik dus gewoon op zondag naar de huisartsenpost. bleek ze een dubbele oorontsteking te hebben. ze was verder ook echt dood en dood ziek, niet eten en drinken en vond het dus ook echt ndoig om te bellen en kon niet langer wachten.