Huilende zoon

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tis, 19 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tis

tis Actief lid

28 okt 2009
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van bijna zeven maanden is wat huilerig de laatste dagen. Overdag gaat het trouwens wel maar 's avonds en in de nacht zeg maar...

Hij brult dan enorm, is heel verdrietig en is echt ontroostbaar.
    Geen idee wat er is, we zullen het voor het gemak op een sprongetje gooien.

Ik ben wat onzeker over hoe te handelen, hoe gaan jullie met een brullende kleine om? Op het consultatiebureau zeiden ze me eens dat ik hem moest laten liggen en op bedje moest troosten. Dat probeer ik steeds maar als hij na tien minuten nog steeds enorm brult en niet reageert op een aai over zijn bol enz... dan pak ik hem er toch uit... Soms lukt het dan wel maar er zijn ook momenten dat hij dan nog door huilt...

Wat is de goede manier, hoe kan ik mijn lieverd troosten, wat is de beste aanpak op zulke momenten. Ben heel benieuwd hoe jullie dat doen! :)

2. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Jeetje, dat is inderdaad moeilijk. Ik ken het wel, Zoë had het soms ook best heftig ;s avonds of 's nachts. Ik pakte haar dan eigenlijk altijd gelijk uit bedje, even kijken naar haar luiertje, troosten en lekker bij me laten liggen. Dat werkte toch het best, soms weer terug naar bed en soms liet ik haar bij me liggen. Het is soms heel moeilijk om te weten te komen wat er is en zeggen ze dat je het als ouder het best weet. Maar jammer dat baby's nog niet kunnen praten!! Krijgt hij misschien geen tandjes? Dat was hier toch best wel een drama! Succes in ieder geval.

3. fafje

fafje Niet meer actief

als het zo plotseling is...zou ik em lekekr troosten, dat heeft ie blijkbaar gewoon nodig...
    Anders issie ook wel te troosten naats het bed...

kunnen het geeen tandjes zijn? of de kou? mss veel te verwerken, soort dromen..

als mijn zoontje ineens snachts brult en amper te troosten is...pak ik em lekker tegen me aan, soms even in mijn bed liggen...dara rustig laten wordne en in slaap laten vallen en terug in bed leggen...

Ik gaf em eerst ook wat slokjes borstvoeding, ikw eet niet wat jij geeft...anders ff klein flesje(melk of gewoon water) maken als dat mag...wie weet zit ie in een groeispurt en heeft ie mss nog wat honger...of dorst...

4. tis

tis Actief lid

28 okt 2009
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Edge
    Ja ik kijk idd wel altijd even of hij gepoept heeft en probeerde steeds bij hem te zitten (stoel ernaast en zijn handje vasthouden, over zn koppie aaien) maar die mevrouw van het bureau zei zo nadrukkelijk dat je er 's avonds en snachts nooit aan moest beginnen ze eruit te halen...
    sjucht
    @Fafje
    Hij heeft al twee tandjes, misschien zijn de bovenste nu ook onderweg, wie zal het zeggen. Dus jij haalt je kleintje er ook uit.. shit ik voel me nu een slechte moeder dat ik hem liet liggen. (nou ja het eerste poosje, als hij bleef huilen haalde ik hem er ook uit hoor)

Verder niemand meer met een baby die 's nachts huilt? ;)

5. fafje

fafje Niet meer actief

ben je gek, dat je een slechte mama bent!!! doe normaal...nee je moet doen waar jij je goed bij voelt...ik snap het punt van die mevrouw wel...dat als je er aan begint, kind zo gewend is altijd eruit gehaald te worden..MAAAAR zit een grote maar aan..

kijk ik haal die kleine er in principe echt nooit uit, als er niks is...als ie jengelt of huilt dan blijf ik er gewoon naast, of met mn hoofd naats de zijne...handjes vasthoduen, kusje, gezihtje kriebeln, btj zachtjes tegen em fluisteren..weet ik het wat....en dat is genoeg..

Maar als ik merk dat er wat "is" ...dat is huilt zonder redne...zoals jij nu aangeeft, dat ie ineens heel erg brult in de nacht...nou dan "verpest" je je kind niet hoor..

kijk er zijn mama's die hun kindje gewoon om het wisjewasje uit het bed halen, ja DAN raakt je kindje gewend altijd opgepakt te wordne als ie huilt....maar je bent echt geen slechte mama, dat je naar dat advie shebt geluisterd hoor...je wilt gewoon het beste voor je kind!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik troostte Thirza altijd hoor. En die huilde elke nacht.
    Ik zou iig heel goed bedenken of er iets is waar hij last van kan hebben, en als er idd iets is wat pijn kan doen, dan dus troosten, dan heeft je kind je nabijheid gewoon nodig!

Dat CB met z'n laat-maar-huilen-politiek, zonder ooit door te vragen op wat er aan de hand kan zijn.... bah!
    (Ik heb niks tegen laten huilen, als dat is omdat er een patroon is ontstaan. Maar voor de 9 mnd geloof ik niet zo in een patroon en je moet dus wel eerst bedenken of er niet gewoon wat aan de hand kan zijn met je kleintje).

7. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Je bent echt geen slechte mamma hoor! Doe niet zo gek. Als jij je zoontje eruit wilt halen omdat je je dan beter voelt en je zoontje voelt zich daar ook goed bij, moet je het doen. Niet als hij een beetje jengelt, maar ontroostbaar is wat anders natuurlijk.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, dat is ook zo'n mooie vraag die het CB je zou moeten stellen: is het jengelen/huilen of is het huilen/brullen/krijsen? In het laatste geval troost je je kind gewoon :)

9. susy26

susy26 Niet meer actief

Onze zoon had er ook een paar weken last van die huilmomenten maar dan ook echt zeuren. en niet weten wat ie wilt. En meestal s;avonds rond 19uur. We gaven van alles , troosten was niet goed, bijtring.ook niet ... nu zijn er sinds vorige week 2 tandjes doorgekomen, en nu is het over. Dus denk van de tandjes...

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Nou, zo denk ik er precies over. Ik vind het eigenlijk ongehoord, dat bemoeierige 'negeer je moederinstinct' advies van het CB. Wij hebben Renske nooit laten huilen. Die huilt ook niet veel, maar heeft zeker periodes gehad dat het leven minder leuk was. Met 5/6 maanden pijn van tandjes, en met 7 merkten we dat ze begon te dromen. Ze was dan angstig bij het wakker worden. En nu kiesjes en ander leed.

Waarom zou je een verdrietig kind, dat mogelijk pijn heeft, negeren? Ik heb het nooit begrepen waarom dat het advies moet zijn.

Een baby van zo'n jonge leeftijd heeft alleen maar noden, en kan zich niet anders uiten dan door te huilen. Ik heb altijd mijn instinct gevolgd en heb evt. CB advies meestal aan me voorbij laten gaan. Ik vind het bruut, onnodig en onnatuurlijk om niet te reageren op een huilende baby.

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Als Tycho een beetje jengelt/piept/zeurt, ga ik erheen, geef ik hem ene speentje en een aai over zn bol en troost hem in zijn bedje. Maar als hij echt huilt/krijst/brult, pak ik hem op en houd hem tegen me aan en 9 van de 10x valt hij gewoon in slaap.

Hier ook het CB wat zei: je moet hem gewoon laten liggen en laten gaan, hij gaat vanbzelf wel weer slapen. En het duurt 4 of 5 nachten en dan is het over... Nou daar sta je dan met zo'n advies.

Nou ik pak Tycho er gewoon uit als het niet lukt om hem te troosten in zn bedje. Hij is nog zo klein, snapt de wereld nog niet en als je een nare droom hebt gehad is het bij mamma toch gewoon even erg fijn om weer rustig te worden en dan weer lekker verder te slapen.

Ik zou zeggen als jij je er goeed bij voelt om je kleintje uit zn bedje te pakken als hij ontroostbaar is, moet je dat gewoon doen!! xxxx

12. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Sluit me helemaal aan bij Evenstar!

Onze zoon wordt de laatste week ook vààk wakker 's nachts. Soms slaapt hij weer na een kwartier, soms duurt het 2u. *gaap*
    Maar hem maar alleen laten huilen, geen haar op m'n hoofd dat daarover denkt! Nu zou dat bij ons ook gewoon niet echt lukken aangezien hij naast me ligt in zijn co-sleeper! :D

13. adi

adi Niet meer actief

Hier ook vaak zat adviezen gekregen om ze maar te 'laten liggen', nou geen haar op mijn hoofd.

Ik probeer ook eerst in eigen bed te troosten, maar bij binnenkomst weet ik al of dat wel of niet gaat lukken. Als het niet lukt pak ik ze op en ga wiegen. Als dat ook niet helpt krijgen ze een flesje (water of melk). Ik dank dat onze CB-arts flauw zou vallen als die hoort dat hier drie dreumessen van ruim 1,5 nog regelmatig een nachtvoeding krijgen, tja....

Rond 9 maanden heb je overigens een fase van verlatingsangst, dan is het beste om eraan toe te geven.
    Heeft de kleine geen last van tandjes? Probeer tijdens het huilen met je vinger de kaken te masseren, kijken of dat effect heeft. Als je een bobbel voelt, of als die masseren fijn vindt en stil wordt, dan heb je 'beet' ;). Dan kun je de kaken even insmeren met Dentinox en heeft de kleine wat meer rust en kan de slaap weer vatten.

Succes!

14. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    hier ook een drama. zo erg dat we er zelf door heen zitten
    idd ook maar laten huilen als advies maar word er gek van en hij is de laatste dagen stil na fles dus die geef ik hem. tja liever niet als wel maar hier nog geen tand mar heb nog een kindje en s morgens vroeg word hij wel eerder wakker, s nachts niet. manlief zegt elke x van laten huilen maar ja zo slaapt iedereen na 15 min. weer verder. weet t ook niet en denk een sprong maar duurt mij iets te lang. ik lees verder met je mee. succes ermee ik heb verder geen tips. en wat je al zegt aai over bol maar ja hier krijst hij gewoon verder. had cb gebeld en moet eens proberen 10 of 11 uur fles te geven en kijken of hij dan nog tussen 4 en 6 kwam want hij was groot en actief dus meer honger .

Deel Deze Pagina