Na hoeveel dpo kan je testen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door CLO, 21 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CLO

CLO Lid

20 mrt 2015
    58
    7
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hahaha jaa behoorlijk! Morgen ga ik er weer een test tegen aan gooien. Als het goed is ben ik dan 9 dagen over tijd. Hoop op goed nieuws!

2. CLO

CLO Lid

20 mrt 2015
    58
    7
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Het enige wat ik weet is dat menstruatie nog wel eens een of twee dagen later kan komen. Ben je regelmatig of onregelmatig? Hoe lang ben je van de pil af? Als je langer dan een half jaar er van af bent moet je de cyclussen van de laatste 6 maanden. De langste cyclus nemen en daar een dag bij bovenop tellen.

3. CLO

CLO Lid

20 mrt 2015
    58
    7
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Om weer even terug te komen! Kon het toch niet laten om te testen maar weer negatief! Ik word er moedeloos van.

4. CLO

CLO Lid

20 mrt 2015
    58
    7
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nou na 10 dagen overtijd te zijn, lijkt het erop dat mijn menstruatie doorbreekt. Ik heb nu een klein beetje bloedverlies. Weliswaar roze.

5. MaBaD

MaBaD Niet meer actief

Pff jeetje zeg, schiet niet op!!! Geen testje meer vanochtend?

6. CLO

CLO Lid

20 mrt 2015
    58
    7
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hahaha nee he! Ik durf het niet meer aan 🙈 Maar als het zo blijft dan gooi ik er morgen wel een test tegen aan. Dan weet ik het in ieder geval zeker! Hou jullie nog even op de hoogte!

7. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    jeetje wat een onzekerheid allemaal zeg. Hopelijk snel duidelijkheid. Het is nu wel duidelijk dat je eisprong later is geweest anders zou je nooit zo'n lange cyclus hebben gehad. Je kunt dan alsnog gewoon zwanger zijn hoor mits je het regelmatig gezellig hebt gemaakt de afgelopen dagen ;)

8. CLO

CLO Lid

20 mrt 2015
    58
    7
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Haha ja zeker! We hebben het daarvoor nog wel behoorlijk gezellig gemaakt 😜 Nu al 1 hele dag alleen maar bloedverlies, ziet er rood/bruin/paars en dan weer roze/oranje uit. Geen stolsels, en alleen bij het afvegen. Dus ik wacht het even af. Want misschien komt het nog door! Hou jullie op de hoogte. Ik snap er iig geen hout meer van hahaha

9. CLO

CLO Lid

20 mrt 2015
    58
    7
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Helaas volgens mij zet mijn menstruatie door nu. Heb nu wel een aantal propjes verloren! Volgende keer beter dus

10. Zonnestraal28

Zonnestraal28 Actief lid

17 jan 2013
    156
    49
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb even meegelezen, wat jammer dat menstruatie heeft doorgezet. :( Ik hoopte zo dat het wel raak zou zijn.

11. CLO

CLO Lid

20 mrt 2015
    58
    7
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Anders ik wel! Ronde 16 alweer in. Maar ik ga nu wel een afspraak maken bij de dokter. We zijn nu meer als een jaar bezig. Kijken wat hij zegt.

12. CLO

CLO Lid

20 mrt 2015
    58
    7
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Oke hierbij weer even een update. Nu 3 dagen later en helemaal niets meer maar ik heb de afgelopen twee weken ook getemperatuurd. Nu valt mij iets heeeeel raars op. Of ik begin ziek te worden? Maar ik ga toch dinsdag even een test er tegen aan gooien. 29ste was mijn temperatuur 36,7 op moment van "menstruatie" 37 en vandaag zat ik op 37,2. Ik was ook in een keer snotverkouden, continu aan het niezen en hoesten wat voor mij ook al een apart verhaal is. Maar ik snap er echt even geen ene kl**t meer van. Vandaag nu de "menstruatie" er niet meer is, ben ik ook niet meer aan het niezen en hoesten.

13. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    hoe heb je getemperatuurd.
    De regels voor temperaturen zijn:
    - elke dag
    - vast tijdstip
    - voor het opstaan
    - Rectaal (via de anus) is het betrouwbaarst, daarna is vaginaal het betrouwbaarst. Andere vormen zijn onbetrouwbaar

Een heleboel dingen hebben invloed op de temperatuur
    - Ziek zijn, dus griep, verkouden etc
    - slecht slapen
    - al eens wakker zijn geweest die nacht
    - naar de wc gaan (dus al eens opgestaan)
    - later naar bed
    - eerder naar bed
    - omgevingsveranderingen ( weersinvloeden (warm/koud), ander dekbed enz
    - Alcohol
    - enz enz

En eigenlijk kun je er echt pas iets van zeggen als je vanaf de eerste dag van je ongesteldheid, dus start van de cyclus, begint met temperaturen. Zelfs per cyclus kunnen de waarden verschillend zijn
    Mooiste is om alles in een grafiek te zetten bij bijvoorbeeld fertility friend.

Als jij aangeeft dat je precies op die dagen dat je je niet lekker voelde/ziek was een hogere temperatuur had kan het heel goed daarmee te maken hebben. Ik was juist aan het begin van de zwangerschap steeds ziek. Na dat ik positief had getest totdat ik 3.5 maand was 3x ziek geweest. Dus 3x in 2.5 maand tijd, eerste keer een week verkouden, tweede keer 2 week lang de griep gehad en de derde keer weer een week verkouden. Ik hoop dus dat het bij jou een signaal is haha.

14. CLO

CLO Lid

20 mrt 2015
    58
    7
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi Stokstaartje! Ik temperatuur altijd smorgens voor het opstaan. Het is nog steeds 37,2. Maar ja heb vanmorgen weer een test tegen aan gegooid. Volgens mij is het een test die niet goed is gegaan. Was zo'n prodictor test die je binnen 1 minuut kon aflezen. Maar heb een pennenstreep bij de controlescherm. Ik heb ergens gelezen dat ze dan niet geldig zijn. Heb er nog eentje liggen van eigen merk DA. Misschien die morgen nog proberen. Als deze negatief blijft dan schrijf ik alles af en is het op naar de volgende ronde. Wat een gedoe! Hahaha. Hoe gaat het met jouw zwangerschap? Is het een beetje vol te houden met dit weer?

15. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    #35 Stokstaartje86, 8 jun 2016
    Laatst bewerkt: 8 jun 2016
    oow wat frustrerend en wat wordt je geduld op de proef gesteld zeg! Ik zou echt helemaal gek worden! Dus als ik het goed begrijp had je een tempstijging ten tijde van die drie dagen bloedverlies? Misschien heb je dan wel een ovulatiebloeding gehad en dus een eisprong, Als je eisprong is geweest stijgt de dag er na je temperatuur met minimaal 0,2 graden en moet minimaal 3 dagen aanhouden. Aangezien sinds die bloeding je temp hoog blijft zou het dus best eens een eisprong kunnen zijn. Dan is de eerste keer je ei niet gesprongen en heeft je lichaam het later weer geprobeerd. Of je hebt een cyclus overgeslagen ofzo. Als je rond die bloeding je eisprong had zit je nu in de wachtweken :D

Hier gaat het wel goed eigenlijk. Beetje moe, veel momenten last van heftig maagzuur en ook veel last van bekkenpijn wisselend in heftigheid. De warmte..tja het is warm haha. Schaduw, koud drinken en af en toe een lekker ijsje op zijn tijd doet wonderen hahaha.

16. CLO

CLO Lid

20 mrt 2015
    58
    7
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Sorry voor de late reactie! Ik zie het allemaal wel. Haha. Ik was zwaar gefrustreerd en heb daarom ook niet meer gekeken. Maar was idd te warm haha. Succes wanneer ben je uitgerekend??

17. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    3 oktober dus moet nog ff hahaha. Knap van je dat je het los hebt kunnen laten!

18. CLO

CLO Lid

20 mrt 2015
    58
    7
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Oo dan! Dat duurt nog even! Hopen dat het niet zo warm wordt van de zomer!!

Deel Deze Pagina