Hallo allemaal! Ik ben een jaar geleden lid geworden van deze site, elke dag praten ik mee in forums over zwanger worden.. uiteindelijk ben ik nog steeds niet zwanger! Ik zal even in het kort me verhaal vertellen. In maart 2015 heb ik mijn spiraal laten verwijderen nadat ik deze 2 á 3 jaar heb gehad. na een half jaar moest ik voor iets heel anders naar de H.A toe en heb toen ook mijn verloop van de kinderwens besproken. hij vertelde mij dat ik geduld moest hebben en als ik mijn exacte eisprong wil weten ik mijn temp. op moest meten elke dag. Dit besproken met mijn vriend en erover gehad dat we het zouden laten rusten en het op ons af zouden laten komen, het komt wanneer het komt! in de tussentijd zijn we verhuisd en waren we daar druk mee bezig.. tot ik 2 weken geleden ineens in mijn agenda keek en dacht hmm ik heb al lang geen menstruatie gehad! Mijn laatste menstruatie was rond 9 april!!... heb al een paar keer getest en het is steeds negatief! ik ben wel hele dagen misselijk, hoofdpijn, moe en ik wil de hele dag huilen maar om een of andere reden lukt dat niet! Ik ben afgelopen week weer bij de H.A geweest omdat ik nu al 10 weken niet menstrueer en ook geen positieve test heb gehad! Ik heb van de H.A een verwijsbrief gekregen en heb op 7 juli een afspraak bij de gynaecoloog.. ik ben alleen (omdat het me overviel) vergeten te vragen wat het precies inhoudt dat ik daarheen moet, en wat ze nu verder gaan doen. nu is mijn vraag! heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Liefs X
Hoi. Wij zijn ook al ruim anderhalf jaar bezig zwanger te worden. Ik was in oktober 2014 gestopt met de pil. Eerst 6 jaar prikpil gehad. Daarna over gegaan op de gewone pil. In oktober 2014 dus gestopt. Ik kreeg netjes een onttrekkingsbloedig en daarna een menstruatie gehad. Maar daar bleef het bij. 5 maanden achter elkaar geen menstruatie gehad. Ik dacht dat het nog ontpillen was tot mijn vriend opperde om eens naar de huisarts te gaan. Daar werd ik doorverwezen naar de gynaecoloog. Daar werd een korte 'menstruatie en pilgebruik geschiedenis' afgenomen. Daarna een inwendige echo en een bloedtest. Daar kwam uit dat ik PCOS heb. Daarna kreeg ik medicijnen om mijn eisprong op te wekken (die krijg ik dus niet van mezelf). Na 3 rondes medicijnen was ik zwanger helaas is dat alsnog mis gegaan. Vorige week het vruchtje weg laten halen. 4 juli weer naar de gynaecoloog voor controle en een verder plan van aanpak. Dit is dus mijn verhaal.
Ik vindt het altijd zo vervelend dat mensen die graag een kindje willen, bij die wil het nooit snel lukken! En mensen die (nog) geen kindjes verwachten, die worden "perongeluk" zwanger! (sorry moest dit even kwijt!!) wat vervelend dat jullie ook al zo lang bezig zijn! en wat heftig dat het is mislukt hopelijk verloopt alles snel, en kun je door de medicijnen toch nog dit jaar zwanger raken! Ik duim iig met je mee! bedankt voor je reactie. ik was nog vergeten erbij te vertellen dat toen ik na een half jaar bij de H.A kwam, hij me wel doorstuurde naar het ZH om bloed te laten prikken op PCOS, en dat heb ik gelukkig niet! dus dat kan ik al afstrepen. Liefs X
Ja is inderdaad oneerlijk. Maar ooit gaat het lukken. Gelukkig weet je dat je geen PCOS hebt. Nu dan afwachten wat het wel kan zijn. Veel succes.
Ik denk dat je het niet zo bedoelt, maar het kan wel zo overkomen. Ik ben ook 'per ongeluk' zwanger geraakt, maar wel na 8 jaar proberen en met nieuwe partner. Is misschien naar jouw mening een heel ander verhaal, maar al zou het wél zo zijn wat je zegt. Zouden die mensen die per ongeluk zwanger raken minder van hun kindje houden? Ik gunde én gun het iedereen! Jij succes. Dat je snel zwanger mag zijn en er niets uit de testen komt! Ik heb PCOS gehad waarbij ook eerst werd gezegd dat het niet zo was maar later uit meerdere testen bleek het wél...
Sorry ik bedoelde het idd niet zo. ik bedoelde eigenlijk meer meisjes van 16 die na 1x onveilige sex gelijk zwanger zijn, en natuurlijk zullen die van hun kindje houden! dit was niet mijn bedoeling gom het zo over te brengen.. ik bedoel eigenlijk meer.. ik wou dat mensen die heel graag een kindje willen ook wat meer geluk hebben en het gewoon sneller raak is.. wat ik ook vervelend vindt is, mijn omgeving weten niet dat we bezig zijn voor een kindje, we willen dit graag voor ons zelf houden zodat het voor iedereen echt een verassing is! en we hebben nu vaak de vraag (omdat we al 9 jaar samen zijn) wanneer komen er kinderen?? mijn antwoord is dan, nog niet.. het komt wanneer het komt! ohw dus nog best kans dat ik PCOS heb? ik wacht gewoon af en laat het op me af komen. tot 7 juli kan ik nog wel wachten... want nu tenslotte al 1,5 jaar haha! bedankt voor je berichtje en nogmaals sorry! Liefs X
Vervelend meid, dat het nog steeds niet is gelukt na een jaar. En nu nota bene ook nog eens 10 weken lang al niet ongesteld.. Was je daarvoor wel regelmatig? Maak je niet te veel zorgen! Al begrijp ik heel goed dat je het spannend vind omdat je doorgestuurd wordt naar de gynaecoloog. Probeer er open in te staan. Misschien door wat tips en/of een klein beetje hulp mag je binnenkort wel een positieve test in handen nemen😊 Veel succes!
Ja, het is maar gewoon afwachten... Nee sinds dat ik mijn spiraal eruit heb laten halen, heb ik geen regelmatige menstruatie gehad... de ene keer 4 weken, dan 6.. dan weer 5 weken.. maar nog nooit langer als 6! dus ik ben zo zenuwachtig.. gister ochtend weer een test gedaan en weer negatief Ik sta open voor alles, ik laat het gewoon op me af komen en hoop idd dat ik snel een positieve test mag krijgen! dankjewel Liefs Xx
Even een andere insteek, maar volgens mij zegt bloedonderzoek niet alles over PCOS. Een echo daarentegen wel. Ik heb namelijk bloedonderzoek gehad en alle waardes waren gewoon normaal en tóch is er met een echo PCOS vastgesteld! Dus wees op alles voorbereid. Het is alleen maar fijn als ze kijken waar het eventueel aan kan liggen. Inderdaad niet teveel zorgen over maken en gewoon laten gebeuren, ik vind het persoonlijk allemaal goed te doen, ondanks dat ik nog geen positieve test heb
Hoi Miszy, Oke.. Dan houdt ik dat nog gewoon oen! Als het zo is dat ik tich PCOS heb, dan is dat maar zo.. Kan ik niets aan veranderen. Ik zal allang blij zijn als ik niet iets heb waar ze niets aan kunnen doen & ik bijvoorbeeld geen kindje zou kunnen krijgen. Het komt vast goed!! Ja, dat ik nog geen positieve test heb vindt ik ook wel te doen.. Zoals ik al eerder zei het komt wanneer het komt.. Maar!! Dat ik nu al na 10,5 week nogsteeds geen menstruatie heb gehad! Daar maak ik me toch wel zorgen over! Ik heb altijd voordat ik ongesteld wordt krampen in me buik.. Maar dat heb ik nu totaal niet! Liefs Xx