Wanneer springt ei na positieve zwangerschapstest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Stokstaartje86, 23 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Hallo Allemaal,

even een vraagje. Als je test uitslaat door een eisprong zoals ik 1,5 week geleden had. Wanneer is je ei dan gesprongen zeg maar. Is die al gesprongen zodra de test licht is of pas later. Wanneer zou je kunnen testen als je een streepje hebt gehad door een eisprong?

Dinsdag 13 oktober had ik een positieve test als in roze lijntje binnen de tijd.
    Woensdag 14 oktober licht lijntje na afleestijd. Bloed af laten nemen voor HCG
    Donderdag 15 super licht lijntje. Uitslag van bloed geen zwangerschap.

Alvast bedankt voor jullie antwoord

Liefs Stokstaartje

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.968
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Dan is je lh piek op 13-14 okt geweest en denk ik dat je ei op 15-16 okt is gesprongen.

3. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    oke, maargoed dat ik het vraag dus, want ik dacht dat dan dinsdag het eitje dan was gesprongen, omdat de test woensdag in principe weer negatief leek. Dus ik dacht dinsdag NOD. Maar toen dacht ik ineens aan ovulatietesten. Dus nu is mijn NOD rond donderdag zeg maar.

4. Krimpie

Krimpie Actief lid

18 mei 2015
    392
    148
    43
    NULL
    NULL
    Eens met bovenstaande. Ik neem echter aan dat je hebt getest met ovutesten en niet met zwtesten zoals in je onderwerp staat?
    Zodra je lh piek is, zal je ei springen tussen de 24 en 48 uur daarna. Kan dus 1 of 2 dagen zijn. Zorg dat er op dat moment al een zaadcelletje aanwezig is (die hebben namelijk ook een aantal uren nodig om er te komen), dus lekker gaan klussen op moment dat je een posi test hebt. En wat betreft nod, normaal gesproken is de regel dat je telt vanaf de dag na je positieve test!
    Succes :)

5. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ik heb met een zwangerschapstest getest, omdat ik dacht zwanger te zijn door de cerazette heen. Door een aflopen test en een bloeduitslag en de reacties van hier bleek het om een eisprong te gaan. Omdat ik i.v.m. mogelijke zwangerschap gestopt was met de pil en we de dag voor de positieve zwangerschapstest door waarschijnlijk eisprong hadden gesekst is er alsnog een kansje op een zwangerschap. Dus ik wilde graag weten wanneer mijn NOD dan zou zijn en wanneer ik dus kan testen.

6. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Naar he... dat je een positieve zwangerschapstest hebt bij je eisprong.. dat had ik namelijk ook vorige ronde. Helemaal blij, maar helaas..... het was echt mijn eisprong. Na een minuscuul streepje 2 dagen werd ik 14 dagen later ongesteld volgens mij..

7. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ja dit was erg naar idd zeker omdat ik hem deed om zwangerschap uit te sluiten en door de cerazette totaal geen idee had waar ik zat. Dus was eigenlijk behoorlijk blij met een dooie mus.

Die 14 dagen was dat na de streepjes of zitten die 2 dagen met streepjes erbij in?

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Aan een test kun je niet zien of je eitje daadwerkelijk ook is gesprongen.
    Een eitje springt ongeveer 24-36 uur na het begin van de lh-piek. Maar de piek kan dus ook 50 uur duren. Dus je ei kan ook al gesprongen zijn, terwijl je nog een positieve test hebt. Maar andersom is ook mogelijk bij een korte piek.

9. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    hmm ja ik weet natuurlijk niet wanneer het begonnen is omdat ik per toeval testte en niet bezig was met zwanger worden enz. nouja ik zie wel hoe lang ik het volhoudt om niet te testen haha. En dan natuurlijk wel deze info van jullie in mijn achterhoofd houdend! Het liefst zou ik vandaag al testen, maar ik weet dat dat helemaal geen zin heeft want dan zou ik ergens tussen 7dpo en 10 dpo zitten.

Ik heb Vrijdag, zaterdag, zondag en maandag bruinverlies gehad. Als mijn eitje al was gesprongen ten tijde van de positieve test zou het een innesteling kunnen zijn geweest (vorige keer ook gehad op 4 dpo), maar als mijn eitje later is gesprongen zou ik voor het eerst in mijn leven ook een ovulatiebloeding hebben gehad. Dus het zegt allemaal weer niks haha.

Heb wel paar klachtjes die ik ook bij mijn dochter had, maarja we weten ook dat dat niets hoeft te zeggen.

Deel Deze Pagina