vraagje over hoog progesteron na Clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door anna79, 12 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anna79

anna79 Nieuw lid

12 aug 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee en kan het nu niet laten jullie advies te vragen:)
    Omdat ik geen goede eisprong had, gebruik ik Clomid. Vorige week vrijdag ( 21e dag in cyclus ) heb ik bloed laten prikken. Gisteren belde de assistente van de Gyn. dat ik een progesteron waarde van 89 had, erg hoog dus. ( eerder 17 ) Ze wilde me geen valse hoop geven, maar zei dat dit te maken kon hebben met een zwangerschap.
    Gister en vandaag heb ik een zwangerschapstest gedaan ( gister NOD ) maar negatief. Ik voel me anderhalve week niet fit en heb een opgeblazen gevoel, dus had zelf ook sterk het idee dat het raak kon zijn!
    Ik lees op heel veel forums dat vrouwen positief testen al voor NOD....
    Hebben jullie dit/zoiets weleens meegemaakt?

Bedankt alvast en iedereen heel veel succes!!

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een hoge progesteronwaarde zegt over het algemeen alleen iets over het feit of je een goede eisprong hebt gehad. Als deze waarde minimaal 20-30 is als je 5-7 dagen na de vermoedelijk eisprong zit, dan heb je een mooie eisprong gehad.

Dit zegt echter niks over een zwangerschap. Dus het kan helaas zo zijn dat je niet zwanger bent. Een zwangerschapstest is betrouwbaar als je twee weken na je eisprong zit.

Succes!

3. anna79

anna79 Nieuw lid

12 aug 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie!

Ik had dat idd al gelezen, maar omdat de assistente het zei nam ik het aan. De Gyn had haar deze boodschap doorgegeven.

Pff, het is gewoon zo spannend :)

Fijne avond!

Deel Deze Pagina