Haai, eff een vraagje aan.jullie. ik heb vorige week vrijdag een.inseminatie gehad. Nu heb ik.morgen dagje sauna gepland. Als ik er kort inga, kan dit dan? En wat is dan.kort? Zo nee, kan ik wel bubbelen of zwemmen. Bubbelbad is rond 35 graden en binnenbad rond 40. kan ik dit ook gewoon doen? Liefs yses
Ik heb het toen eens gevraagd aan de gyn en die zei dat het prima kon. Vervolgens gedaan en die ronde een licht positieve test en uiteindelijk 2 dagen na NOD ongesteld geworden.. natuurlijk wil dat niet zeggen dat het met elkaar te maken had, maar ik zou het niet meer zo snel doen.. Een binnenbad van 40 graden is wel erg warm zeg.. lijkt me sowieso niet lekker. Maar het lijkt me dat alles onder de 37°C (lichaamstemperatuur) prima is..
Ik weet niet beter of in het begin van de zwangerschap zijn grote tempschommelingen niet goed. Ik zou het zelf niet doen. Turks stoombad mag geloof ik wel.
Ik heb maandag ook een inseminatie gehad en heb ook gelijk gevraagd aan m'n fertiliteitsarts of ik gewoon in de sauna enzo mag gaan aangezien ik 2x per week in de sauna ga... Zei heeft t me afgeraden! Er schijnt een hogere kans op miskramen te zijn ivm kunstmatige koorts..! Ik zou t zelf dus niet doen!
Ik heb ook altijd begrepen dat je hoge temperaturen moet mijden de eerste drie maanden van een zwangerschap, dus ik ga ook niet in de sauna na m'n eisprong. Better save then sorry.
De eerste twaalf a vijftien weken wordt het niet aangeraden, maar je kunt ook een heerlij sauna dagje hebben zonder in de sauna te gaan hoor! Alle bubbelbadeb, zwembaden, kruidenbaden ed is toch ook heerlijk? Lekker een dagje lapzwansen! Gewoon gaan en de sauna niet ingaan! Veel plezier!