Hoi meiden, ben ik weer Als er links een follikel groeit dan voel omdat altijd omdat deze eierstok heel oppervlakkig ligt. Nu had ik vorige week dinsdag bij de meting daar dan ook eentje zitten van 32 mm! Ook rechts maar die was 28 mm. In de avond pregnyl gespoten. Nu merkte ik donderdag tijdens de iui al dat ik nog steeds wat pijn voelde links en dat is nog steeds niet echt minder. Ik ben bang dat hij niet gesprongen is. Assistente gaf aan dat ik op dag 3 na mijn menstruatie een echo kan laten maken om te kijken wat er nog zit. Ik wil eigenlijk morgen bellen en vragen of ze niet meteen een echo kunnen maken of bloed prikken op progesteronwaarde. Heb niet zo'n zin om nog twee weken in onzekerheid hierover te zitten. Wat vinden jullie?
Je kan allicht even bellen voor overleg toch? Baat het niet dan schaadt het niet. Wat rot dat je er zo'n last van hebt. Sterkte!
Die van 32 mm (en ook van 28) zijn wel erg groot en kan/kunnen doorgegroeid zijn tot een cyste(s).....Even in de gaten houden dus! In de meeste gevallen springen follikels rond de 21 tot 23 mm. En word je dus voor die tijd geacht Pregnyl te zetten. Pregnyl zorgt namelijk ook nog voor een groeispurtje waarna je eisprong plaatsvindt. Snap eigenlijk totaal niet waarom ze bij zulke grote follikels nog Pregnyl laten zetten eigenlijk.....
http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/306224-follikel-35-mm-cyste-toch.html Ik vond dit topic nog. Kan goed zijn, maar ook een cyste zijn.....
Bedankt voor je advies! Ik ga het zkh straks even bellen en dan ga ik wel vragen om een echo en bloedprikken. Ik laat het weten, dank
Assistente overlegd met arts en vond verder onderzoek niet nodig. Ze zegt dat het nazeuren van ovulatie is. Ik wacht het maar af